Friday, February 21, 2020

Hotel TH Terlucut Ke Tangan B/Islam? Ini 2 Perkara.. -Dr Mohd Khairuddin

Kencing..
Itu Tabung kasi LGE, itu haji kasi sama saya

DATO’ Dr Mujahid Yusof menyebut bahawa Menteri yang bertanggungjawab di dalam proses memulihkan TH bukan Menteri Kewangan tetapi Menteri Hal Ehwal Agama di mana semua keputusan dasar dibuat oleh Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) mengikut Akta Tabung Haji.


Persoalan sekarang bukanlah Menteri mana yang bertanggungjawab melucutkan hak milik 4 buah hotel milik TH kepada UJ, tetapi Menteri mana yang mempunyai penguasaan ke atas 4 buah hotel ini setelah ia diambil-alih oleh UJ, syarikat milik Kementerian Kewangan (MoF).
Kebetulannya, Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Amiruddin Hamzah menyatakan, “Bila hotel dapat dijalankan dengan baik nanti, kita akan beri TH untuk sama ada dia nak balik ke tidak masa itu. Kalau waktu itu TH kata kami rindulah, nak balik semula dengan anak dia semula, ya, kita boleh berunding.”
Berdasarkan kenyataan Timbalan Menteri Kewangan maka nyatalah bahawa yang akan berkuasa ke atas 4 buah hotel ini selepas ini bukanlah lagi Menteri Hal Ehwal Agama, tetapi adalah Menteri Kewangan, Lim Guan Eng sekali gus menimbulkan tanda tanya, boleh dipegangkah janji tidak bertulis beliau ini?
Pertama adalah, begitu senang sekalikah pemindahan 4 buah hotel ini dibuat kembali sedangkan pemindahan ini adalah urus niaga rasmi yang lengkap dengan perjanjian bertulisnya, di mana UJ telah menerbitkan sukuk sejumlah RM19.6 bilion dan membayar RM300 juta tunai bagi melengkapkan transaksi ini?
Kedua adalah, kenyataan rasmi TH dan UJ memaklumkan bahawa langkah pengambilalihan operasi hotel-hotel ini daripada TH adalah langkah-langkah yang perlu diambil oleh UJ bagi memenuhi mandat yang telah diberikan oleh kerajaan bagi mengurangkan komitmen kerajaan.
Soalannya pula adalah, mana satu mandat yang didakwa telah diberikan oleh kerajaan bagi mengurangkan komitmen kerajaan ini? Jika tujuannya adalah bagi mengurangkan komitmen kerajaan mengapa ia dipindahkan ke UJ, syarikat milik kerajaan, dan logikkah ia dipindahkan kembali ke kerajaan (TH)?
Jika benar tujuan pemindahan 4 buah hotel ini adalah bagi mengurangkan komitmen kerajaan, maka pastilah titik akhirnya adalah menuju kepada pihak swasta. Berasaskan perkiraan untung rugi dunia kapitalis apakah jaminan 4 buah hotel ini tidak akan terlepas ke tangan bukan Islam selepas ia diswastakan?
Jelas sekali 4 buah hotel ini bukan lagi menjadi milik umat Islam yang menabung dengan TH. Hasil yang bermula dengan modal mereka dalam keadaan untung pun dipindahkan kepada pemilikan kerajaan yang tentunya mewakili Muslim dan bukan Muslim sedangkan ia sepatutnya kekal menjadi milik Muslim kerana ia bermula dengan Muslim dan menjadi aset umat Islam dalam keadaan ia masih untung.
Sekian.
“Islam Memimpin Perpaduan”
DATO’ DR MOHD KHAIRUDDIN AMAN RAZALI AT-TAKIRI
Ahli Parlimen Kuala Nerus – HARAKAHDAILY 20/2/2020

5 comments:

Anonymous said...

Takde ke menteri hancing bacin lain yang cerdik sikit untuk ganti Mujahit ni?

Anonymous said...

Jadi barua Mujahid, takpa lagi..
Tapi, hang Mujahid jadi penjilat juboq gian eng pula, apa ke jaadahnye?
Dedak babi punya hal jugak ke?

Anonymous said...

Kesian, tulang besi, puaka rimba dan lancu-lancau masih jadi peluloq pungkok tak basun gian eng.. kesian, memang keturunan kamu pecacai.. suka makan dedak babi kesian.

ramai dah lari, tapi memang kamu keturunan pecacai masil kekal jadi penjilat juboq kapiaq laknatullah!

kalau tak berubah akan jadi hamba pecacai kapiaq sampai kiamat.

Kesian, bertobatlah cepat..

Anonymous said...

sementara ada waktu lagiiii..

Fitnah lah selagi kau mahu ....!!!
Rakyat sudah jijik meluat dengan si kepala penipu dan kepala perompak negara

satu untuk kau satu untuk aku..
dua untuk parti kau dua untuk parti aku...
tiga untuk anak kau tiga untuk anak aku..
empat untuk cucu kau empat untuk cucu aku
GLC untuk aku Menteri jadi barua aku..
Ladang TH untuk aku menteri jadi barua aku..
Hotel untuk aku.. kau jadi barua aku...
Babi untuk kau babi untuk barua aku...

Sementara ada waktu kini.. ronggeng lah sepuas hati kau sebelum siksa sakarat menjemput sang fitnah

Sedang bertiup kencang bahawa perdana menteri Dr Mahathir Mohamad bakal menerima tekanan ala halalintar supaya melepaskan jawatannya dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) yang akan diadakan pada *Khamis atau Jumaat* depan.

Sementara ada waktu ini...

Sumber dari PH sendiri memberitahu sebuah akhbar bahasa Inggeris utama di Malaysia bahawa "suatu yang sangat besar akan berlaku tak lama lagi".

sementara ada waktu otai reformis beri kata dua pada Tun

KALAU JANJI ATOK DNG BAKAL PM KE 8 DI CAPATI
OTAI REFORMIS SIAP SEDIA BUKA BAJU GULING2 NANTI
20 TAUN OTAI SEDIA GULING2 DI JALAN LAGI SKLI
BIAR TELOR DAH KECUT, DAH LABUH OTAI TETAP GULING GILA BABI..!!

sementara ada waktu hari ini...!!

Lepas ni banyak lah telor telor kecut dan telo labuh dan telo kendur dari otai reformasi (maklum lah dah 20 tahun berlalu mau tak labuh telo menunggu nok jadi PM..) acara guling guling jalanraya

sementara ada waktu saat ini...

Rakyat jelata yang lokos dikencing hancing siang malam boleh lah sediakan pop corn tambah sambil tepok tangan..!!

Alex franderers said...

They ask you as to what is allowed to them. Say: The good things are allowed to you, and what you have taught the beasts and birds of prey, training them to hunt-- you teach them of what Allah has taught you-- so eat of that which they catch for you and mention the name of Allah over it; and be careful of (your duty to) Allah; surely Allah is swift in reckoning. Quran Course

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails