Monday, December 09, 2019

Penganjur Tarik Balik Pingat Emas Izzah. Mengapa?


ATLET Malaysia, Izzah Amzan ketika memperagakan aksi dalam displin ribbon acara Individu Akhir Gimrama Sukan SEA Filipina 2019 di Coliseum Memorial Rizal. NSTP/Osman Adnan
SUKAN


MANILA: Kontinjen negara menerima tamparan selepas pingat emas dimenangi secara bersama oleh atlet gimrama, Izzah Amzan dalam acara riben, Sabtu lalu ditarik balik.
Sebaliknya, Izzah sekadar diberikan perak berdasarkan kedudukan pingat terbaru disiarkan di laman web rasmi Sukan SEA 2019 Filipina.
Sabtu lalu, Izzah diumum sebagai pemenang emas bersama dengan rakan senegara, Koi Sie Yan selepas kedua-dua atlet berkenaan mengumpul mata sama.
Difahamkan, ketua kontinjen negara, Datuk Megat Zulkarnain Omardin akan mendapatkan penjelasan lanjut daripada penganjur berhubung keputusan itu dalam mesyuarat ketua kontinjen pagi ini.
Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk Koi Sie Yan dan Izzah Amzan masing-masing dinobatkan sebagai juara bersama di Kompleks Sukan Rizal Memorial, hari ini.
PAKAIAN atlet negara umat Islam Malaysia, yang Islam menjadi Agama bagi Persekutuan (Perlembagaan Persekutuan perkara 3), masih tidak menutup aurat, walaupun sudah merdeka puluhan tahun dari penjajah. (Penjajah, berupa syaitan dan manusia.) 
Masih berpakaian  tetapi telanjang!

5 comments:

Poor Indon said...

Tapi pakaian gymnast ni amat diminati oleh Menteri Syed Saddick Segaraga

sayednoordin said...

Sukan ...bukan berkenaan dengan agama sangat...sukan terlepas dari norma-norma agama...Mo.Salah dan Sadio Mane ..(Liverpool)..yang selalu bersujud syukur selepas menjaringkan gol itu pun ...memakai seluar pendek...Saudi Wahabi tu pun pakai yang sama...Iran pun sama,ada juga jenis sukan yang mematuhi syariat...atlet wanita Saudi,Palestine,Iran,Malaysia,Brunei..juga kekadang memakai seluar panjang dan tutup aurat pada sukan-sukan tertentu...tetapi nak harap Farah Ann pakai hijab ketika melombol dan palang dalam acara yang dia sertai...mungkin tidak...kerana sukan jenis itu,begitu juga renang..sebab sukan ini kebanyakannya dicipta oleh manusia sekular barat dan timur.Pada mulanya untuk bersantai,kemudian, menjadi medan untuk mendapat duit dan kemasyuhuran..Oleh itu,usah mengharap sangat..dan usah mengusik orang lain..

Anonymous said...

sayednoordin.. iTU SEBAB KAMU TAK BOLEH JADI PAMIMPIN ISLAM. OTAK KAMU TAK SAMPAI UNTUK BERPIKIR KE ARAH MENSYARIATKAN SUKAN. BELUM LAGI BUAT, FIKIR PUN TAK MAMPU.

KELANTAN / T'GANU DAH CUBA BUAT.
BAB LELAKI SELUAR PENDEK, PEGI BELAJAR LAGI BAB AURAT LELAKI, MENGIKUT SEMUA MAZHAB. MENGAPA BODOH SANGAT?
BARAT BUAT PERATURAN BERSUKAN BUKA AURAT, MENGAPA ORANG ISLAM TAK BUAT SYARAT TUTUP AURAT BILA BERSUKAN? MACAM K'TAN/T'GANU?

BERSIHKAN OTAK KAMU ITU DULU DARI KEBODOHAN & KEANGKUHAN.. BENGONG!

Anonymous said...

Menurut hukum feqah ph, semburit itu halal. Maka itu jadi kesukaan presiden dan timbalan presiden. Malah pemimpin pan pun tiada rasa bersalah menyokong pemimpin ini dan sedia bekerjasama. Di belakang ialah ahli ahli pkr dan pan yg jadi tonggak survival ph.

Mereka ini sedang bertungkus lumus menghidupkan jahiliah versi zaman dulu kala. Mastermind disebalik revolusi ini ialah dap dengan menggunakan jenama malaysia baru. Setakat ini serapan fahaman songsang sedang giat dilaksanakan seperti bendera bintang lima bucu,negaraku mandarin,pesta tattoo, icerd,euc, abu komunis dan komunis reunion, liberal dan semburit dan janji janji munafiq. Orang islam terutama ahli biasa sewajarnya menjauhkan diri dari terlibat dengan perjuangan menghidupkan jahiliah. Para pemimpin ph sudah terlalu sukar untuk kembali ke pangkal jalan kerana punya cita cita jadi pimpinan tertinggi seperti abu jahal dan abu lahap yg merupakan pimpinan tertinggi dalam pakatan jahiliah menentang islam. Dengan menjarakkan diri dari pimpinan jahiliah boleh beri kesedaran untuk mereka kembali kepada islam sebenar dan meninggalkan islam liberal.

Anonymous said...

Kami umat Islam utamakan ajaran Islam dalam semua aspek kehidupan termasuk menutup aurat dalam sukan dll.

Puak sesat dan puak jahil murakkab sahaja yang mengutamakan kehendak hawa nafsu serakah seperti mendedahkan aurat di hadapan orang ramai di atas nama sukan dll.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails