Sunday, December 08, 2019

Disengat Scorpion Dalam Penerbangan Di AS

kalajengking
Wanita itu mendakwa merasa tersangkut di kaki pada penerbangan pada hari Khamis (05/12) waktu tempatan pagi. Apabila dia memasuki tandas, kalajengking jatuh dari seluarnya dan pergi.


Seorang wanita disengat oleh kalajengking pada penerbangan United Airlines yang terbang dari San Francisco ke Atlanta.
Wanita itu mendakwa merasa tersangkut di kaki pada penerbangan pada hari Khamis (05/12) waktu tempatan pagi.

Apabila dia memasuki tandas, kalajengking jatuh dari seluarnya dan pergi. Wanita itu kemudian dirawat oleh paramedik sebelum dibawa ke hospital, kata syarikat penerbangan itu kepada BBC. 
United Airlines
United Airlines mengatakan perempuan yang disengat kalajengking ditangani paramedis sebelum dibawa ke rumah sakit.

Nama wanita tidak dinyatakan dan keadaan kesihatannya sekarang tidak diketahui.

"Apabila mengetahui bahawa salah seorang penumpang kami dalam penerbangan 1554 dari San Francisco tersangkut ketika berada di pesawat, krew kami segera memberi respons dan berunding dengan doktor MedLink di darat yang menyediakan panduan perubatan," kata syarikat penerbangan itu dalam satu kenyataan rasmi.

"Penumpang kemudian dibawa ke hospital secepat mungkin. Kami terus bersabar dengan pelanggan kami untuk memastikan kesihatan mereka."

Foto kalajengking dalam kotak kadbod yang mengandungi logo United Airlines diterbitkan di laman web berita selebriti TMZ, yang pertama kali menerbitkan berita ini.

Penglihatan scorpion dalam pesawat penumpang bukan kali pertama ini berlaku. Terdahulu tahun ini, kalajengking ditemui di sekeliling beg penyimpanan kabin di Lion Air di Indonesia.

Pada tahun 2017, apabila seorang lelaki Kanada mengakui telah disengat oleh kalajengking pada penerbangan United Airlines. Lelaki bernama Richard Bell berkata kalajengking jatuh di atas kepalanya dari atas sementara dia makan tengah hari sambil menaiki pesawat dari Houston, Texas, ke Calgary di Kanada.

Syarikat penerbangan itu menawarkan pampasan penerbangan, yang dia terima. Juga pada 2017, penerbangan EasyJet dari Paris ke Glasgow ditangguhkan selepas penumpang melihat kalajengking di atas kapal terbang. (BBC)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails