Monday, December 09, 2019

2 Bintang K-Pop Dipenjara Rogol&Jenayah Tersembunyi'. Jahat!

Jung Joon-youngJung Joon-young mengakui dia merakam rogol dan mengedarkan rakaman itu.
HALAMAN HIBURAN

Mahkamah Korea Selatan menghukum dua bintang K-pop Jung Joon-young dan Choi Jong-hoon hingga enam dan lima tahun penjara kerana merogol geng wanita mabuk.

Jung juga disabitkan dengan video dan menyebarkan video rogol.
  • Gangnam: Apabila skandal seks dan dadah haram mengguncang K-pop
  • Goo Hara: Bintang K-Pop memuat naik foto terakhir di Instagram untuk mengatakan 'Goodnight'
  • Kerana pendedahan teman wanitanya, bintang K-pop dipecat
Kedua-duanya mesti menjalani 80 jam kaunseling untuk menangani tingkah laku seksual mereka, dan dilarang bekerja dengan kanak-kanak.

Kes ini adalah salah satu daripada beberapa skandal seks ganas yang telah menggegarkan dunia K-pop dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Hakim Kang Seong-soo berkata, 

  • Jung telah merogol wanita yang "mabuk dan tidak dapat bertarung, 
  • memfilemkan mereka semasa telanjang dan melakukan hubungan seks, 
  • lalu menyebarkannya dalam kumpulan sembang".

Maaf

"Kami tidak dapat membayangkan rasa sakit mangsa yang merasakannya ketika mereka mengetahui apa yang berlaku kepada mereka kemudian."

Dia juga berkata Jung melihat mangsanya semata-mata sebagai cara memuaskan kepuasan. Dalam pengakuannya, Jung berkata, 
"Saya sangat menyesal kebodohan saya dan saya berasa sangat menyesal".
"Mulai sekarang, saya hanya boleh hidup dalam penyesalan," katanya. 

Pada bulan Mei tahun ini, Jung berhentikan industri muzik selepas dia mengaku diam-diam merekodkan wanita dan mengedarkan video.

Sementara Choi, bekas anggota band FT Island, mahkamah menyatakan bahawa dia "tidak merasa kasihan selepas melakukan rogol beramai-ramai terhadap mangsa mabuk".
"Jenayah tersembunyi"

Jenayah Tersembunyi

Wartawan BBC News di Seoul Laura Bicker bertemu dengan peguam Cha Mee-kyung yang menyatakan bahawa rogol seperti ini adalah "jenayah tersembunyi" di Korea Selatan. Para korban wanita tidak mahu mengadu kerana mereka malu dan takut bahawa mereka akan dihakimi oleh masyarakat.

Satu contoh ketakutan itu, kata Laura, dilihat dalam perbualan dalam talian di bawah.

"Hukuman ini agak berlebihan kerana jenayah seperti ini. Wanita tidak diculik di jalan raya tetapi mengikuti penyanyi kacak," kata seorang dalam perbualan dalam talian.

Tetapi peminat wanita menyedari bahawa bersama-sama mereka mempunyai suara. Mereka memprotes bersama dan kerana langkah ini, ada perubahan, tambah BBC's Laura Bicker. Kes terhadap Jung dan Choi ditemui oleh polis semasa siasatan terhadap seorang lagi superstar K-pop, Seungri, ahli kumpulan sembang yang sama dengan Jung.

Sulli: Wanita yang memberontak terhadap dunia K-pop
BTS: Pengurusan band K-pop meminta maaf atas topi Nazi.

K-pop memacu peningkatan dalam kursus Bahasa Korea. Seungri, ahli band budak lelaki Big Bang yang rakamannya dijual sehingga 140 juta salinan, didakwa membekalkan pekerja seks komersial kepada bakal pelabur.

Dilaporkan, polis mendapati video Jung semasa siasatan ke Seungri. Penyiasatan ke atas Seungri menyebabkan kontroversi di dunia K-pop, menyebabkan eksekutif muzik Yang Hyun-suk, yang berada di belakang lagu Gangnam Style, untuk meletakkan jawatan.

Siapa yang menafikan membuat kesilapan dalam kes Seungri. Tetapi dia berkata dia tidak lagi boleh menghadapi tuduhan "memalukan" berkaitan dengan penglibatannya dalam skandal itu. (IH)
Hasil carian imej untuk k-pop

1 comment:

Anonymous said...

Pm tepi tentulah suka maksiat macam ni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails