Friday, November 01, 2019

Kenal Di facebook, Akhirnya Tersalah Nikah? Bapuk Dan Tomboi..


Fadholi (berbaju biru macam lelaki) sebenarnya seoraang perempuan. Pasangannya Ayu (bertudung) disebut cantik, sebenarnya seorang lelaki. Mereka terpaut dengan kecantikan pasangannya, semasa tatapan pertamanya di facebook.


Kisah cinta Fadholi dan Ayu. 

Kisah cinta Fadholi dan Ayu Puji Astutik alias Saiful Bahri cukup mencetuskan kegoncangan di kalangan masyarakat. Mengapa? Ini, kisahnya..

Pada mulanya berkenalan melalui Facebook, kedua-dua mereka memutuskan untuk berkahwin, walaupun Fadholi tahu bahawa pasangannya adalah seorang lelaki. Berkahwin dengan Ayu alias Saiful lelaki bapuk, yang mengakui, pertemuan pertama di kawasan kampus JAIN IAIN. 

"Pertemuan pertama diadakan di Mangli. Kampus IAIN Jember," kata Saiful alias Ayu.

Mereka tidak berani untuk berkenalan secara terbuka. Masih bersembunyi. Saiful tidak pernah membawa Fadholi ke rumah orang tuanya di Pancakarya, Ajung. Setiap kali mereka bertemu, mereka memilih bertemu di Dataran Mangli sahaja.

Dua ibu bapa Fadholi juga menyambut Ayu dengan hangat. Kerana, selain Ayu yang sopan, mereka benar-benar tidak tahu bahawa dia adalah Saiful, seorang lelaki bapuk. Bahkan kerana mereka juga mendakwa, telah berkahwin. Maka, kedua-duanya dibenarkan tinggal di rumah yang sama. 

"Kami minta maaf kerana Ayu mendakwa tidak mempunyai ibu bapa. Selain itu, dia hanya tinggal di teras kedai di Pasar Tanjung," kata Supan, datuk Fadholi.

Malah, keluarga Ayu alias Saiful masih di Pancakarya. Buama, ibu, mengakui, sejak 1.5 tahun lalu anaknya lari dari rumah. Hanya kadang-kadang berkomunikasi melalui telefon.

"Dia mendakwa bekerja di sebuah kedai anak patung di Daerah Balung," katanya kepada Jawa Pos Radar Jember.

Sikap Ayu atau Saiful memang sopan dan disukai oleh jiran. Setiap kali ada jiran hari perayaan, Ayu Puji Astutik alias Saiful selalu menjadi pelanggan yang diminta bantuan memasak, kerana, ramuan perisanya terkenal lazat.

"Semuanya kalah ketika memasak (dengan Ayu)," kata Puan Er, seorang jiran di Dusun Plalangan, Desa Glagahwero, Jember, Jawa Timur.

Sekali seminggu Ayu juga ikut ambil bahagian dalam sajian di kampung suaminya, Fadholi, di Daerah Panti. Berdoa di masjid juga sering. Sudah tentu di bahagian wanita.
"Bila jiran ada masalah, dia juga yang membantu," Jelas Puan Er. 

Terbongkar

1. Oleh itu, jiran-jirannya tidak percaya apabila pada hari Isnin (10/23) Ayu disaman oleh pegawai Polis Panti dengan suaminya, Fadholi. 

Sebabnya ialah, ternyata Ayu Puji Astutik adalah Saiful Bahri, seorang lelaki.. 

Ya, "wanita" yang menikah dengan Fadholi pada 19 Julai, di KUA (Pejabat Hal Ehwal Agama) Ajung, Jember, orang yang berselubung setiap hari, bahkan  secara rutin membeli tuala wanita dengan alasan haid, sebenarnya lelaki.

2. Juga di Ajung, tepatnya di Dusun Krasak, RT 2, RW 1, Desa Pancakarya, Ayu, eh Saiful, berasal. 

Ketua KUA Ajung Muhammad Erfan masih teringat dengan baik, Ayu, yang ternyata Saiful, benar-benar cantik ketika perarakan persetujuan Ijab Kabul diadakan di kantornya. Kerana itu, dia tidak curiga sama sekali.


3. Dalam surat dengan Kementerian Agama Republik Indonesia, KUA Ajung meminta mereka memberikan penjelasan mengenai laporan sebuah NGO (organisasi bukan kerajaan) yang menuduh mereka melakukan hubungan seks sama jenis.

Tetapi, Fadholi dan Ayu tidak memenuhi jemputan daripada KUA. Kebahagiaan mereka seperti tidak terganggu. Untuk keperluan biologi, Ayu alias Saiful mengakui mereka melakukannya secara lisan atau - maaf - melalui belakang.

Sehingga itu, pegawai polis dan ketua kampung melawat kedua-dua mereka pada Isnin lepas. Walaupun Ayu masih menegaskan bahawa dia adalah seorang wanita. Malah sampai ke titik yang menentang sumpah Pocong.

Akhirnya Ayu diminta untuk membuktikan seks di bilik mandi, dengan kehadiran saksi wanita. Dari sana ia mendedahkan bahawa Ayu adalah Saiful. Alias ​​lelaki sebenar. Bagaimanapun, Ayu kembali cuba mengelak. Dia mendakwa bahawa alat kelaminnya hanya muncul malam tadi.

Walau bagaimanapun, tuntutan ini ditolak oleh Sinto, saksi. "(Alat kelamin) adalah kira-kira saiz orang dewasa," kata Sinto.

Sekarang cerita cinta yang bermula bahagia mesti berakhir dengan pahit. Kedua-duanya dinamakan sebagai suspek dalam hal pemalsuan dokumen negara. Pelanggaran Pasal 263 KUHP mengakibatkan Saiful dan Fadholi diancam dengan hukuman maksimal enam tahun penjara.
- FAJA.co.id


Lihat Sebelum Ini..

1 comment:

Anonymous said...

Tentera kacang merah 6:34 pm ternakan DAPig cuba menutup skandal semburit dalam PH dengan menfitnah PAS dan UMNO.

Siapa mahu mengaku jika tentera kacang merah berak ditengah jalan?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails