Sunday, July 01, 2018

Cadang Beku Akaun PAS: Ke Arah Negara Satu Parti. -Iskandar A Samad.




CADANGAN pemimpin Pakatan Harapan (PH) untuk membekukan akaun bank PAS adalah satu langkah awal ke arah mewujudkan negara satu parti (one party state). Negara-negara komunis telah mengamalkan sistem ini di mana hanya satu parti iaitu parti komunis dibenarkan wujud. Sebelum ini akaun bank Umno telah dibekukan kerana dikatakan mempunyai hubungan dengan kes 1MDB.
Pada pilihan raya umum yang lepas, undi yang diperolehi PH adalah kurang dari 50 peratus. Sementara satu kajian menunjukkan tidak sampai 30 peratus pengundi Melayu mengundi PH. Undi majoriti orang Melayu dikongsi bersama oleh PAS dan Umno.
Oleh itu kedudukan sokongan kepada PH adalah tidak kukuh. Mereka yang mengundi PH terutamanya ahli-ahli Umno boleh pada bila-bila masa meninggalkan PH.
Satu jalan keluar bagi PH adalah untuk memastikan Umno dan PAS tidak wujud lagi dengan membatalkan pendaftaran parti-parti tersebut. Langkah pertama adalah dengan membekukan akaun bank mereka. Langkah seterusnya mungkin dengan merampas aset dan akhir sekali membatalkan pendaftaran.
Kerajaan PH perlu melakukannya untuk mengukuhkan kedudukan mereka. Selain dari itu kegagalan mereka menunaikan janji-janji pilihan raya bermakna perhatian rakyat perlu dialihkan. Rampasan wang tunai dan barangan berharga yang cuba dikaitkan dengan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah menjadi berita utama di dalam usaha untuk menutup kegagalan menurunkan harga minyak, kegagalan menghapuskan tol, kegagalan menurunkan kos sara hidup dan kegagalan-kegagalan yang lain.
Walau bagaimanapun yang patut membimbangkan rakyat adalah sebarang usaha untuk membunuh demokrasi. Sebelum ini seorang menteri pernah mencabar ahli-ahli akademik yang tidak sehaluan dengan kerajaan PH meletakkan jawatan. Jika rakyat tidak membantah usaha-usaha ini negara, kita akan melihat Malaysia tanpa parti pembangkang atau parti-parti pembangkang yang telah "dimandulkan". Ini tidak baik untuk rakyat kerana tidak akan berlaku check and balanceatau semak dan imbang.
Dato' Iskandar A. Samad
Naib Presiden PAS
30 Jun 2018 – HARAKAHDAILY 30/6/2018

21 comments:

Anonymous said...

Ahli-ahli akedemik yang di minta letak jawatan kerana terang-terang menyokong Najib Penyamun dan UMNO.

Mereka sepatutnya memberi pandangan secara neutral dan tidak berpihak kepada mana-mana pemimpin.


"Oleh itu kedudukan sokongan kepada PH adalah tidak kukuh. Mereka yang mengundi PH terutamanya ahli-ahli Umno boleh pada bila-bila masa meninggalkan PH."

Memang lah tapi apa guna nya ahli UMNO yang mengundi bertindak sekarang ..

Cakap tak betul macam ini... mesti ada yang tak kena...

ted manoff said...

Tuan ibnu boleh tak beritahu berapa bini dato iskandar nii..

Anonymous said...

Kalau lebih 4 org, sesat tu.

Anonymous said...

PAS nak lari dari isu.. pemimpin PAS bercakap mengenai isu yang sama.. seolah-olah mau lari dari isu, kahwin budak 11 tahun...

Atau pemimpin PAS takut ahli dapat tahu berapa duit dalam tabung?

PAS bertanding 160 kerusi sudah cukup alasan munasabah untuk di siasat oleh SPRM..


Anonymous said...

tak kira siapa, SPRM akan terus siasat dan bekukan akaun yg terima aliran dana dari 1MDB. Jangan berdolak dalih kata itu dan ini, yang penting kalau tak salah kenapa takut?

Anonymous said...

Jangan dilayan spesis jahat kaki mencarut, akal pendek, perangaai budak.. komen kriitik kepadanya..

Anonymous said...
TED MANOFF MEMANG KURANG AJAR & PENCARUT.

cONTOHNYA..

Anonymous said...
ted manoff, kamu kurang ajar!

Cakap apa ini? "Lebaii pas depan belakang semua dia tutuh..
July 1, 2018 at 10:14 AM" Mana buktinya?

Lagi.. "Huh..bab kawin ikot nabi katanya padahal ikot nafsu .." Kamu kahwin tak guna nafsu?

Lagi.. "Carilah ibu tunggal kalau betul niatnya utk membantu..kes nii buat bkn islam menjauhi islam .."

Kamu yang jadi spesis jahat penentang Islam jadi penjilat juboq LGE kerana kes begini atau kerana dedak?? Manusia jenis apa begini?
July 1, 2018 at 10:53 AM

Anonymous said...

Satu:

ted manoff said...
Serius aku tk pernah dengar nama pelakon reen rahim nii..mungkin lobaii pas byk kenal dgn reen rahim nii..lobaii pas nmpak mcm biasa tapii nafsu luarbiasa ..
June 30, 2018 at 3:10 PM

Ted tak kenal pelakon itu, dia ingat orang lain pun bodoh macam dia. Kalau tak kenal diam saja.

Fitnah pulak 'lobaii pas byk kenal dgn reen rahim nii..lobaii pas nmpak mcm biasa tapii nafsu luarbiasa ..'

Kuat nafsu tanda seks yang baik. Mana dia tahu seks orang PAS luar biasa? Apakah isteri atau anak perempuannya pernah jadi janda lebai PAS itu? Atau orang PH nafsunya lemah atau banyak berpenyakit lemah syahwat?? Itu fasal cakap lebih isteri satu pun tak larat layan. Cemburu orang PAS isteri ramai barang baik.

Dua:

Miewest Mie said...

1. Aku x kenal reen rahim
2. Klau betul dia berpakaian mcm tu bw ke mahkamah kerna kelakuan sebagai umat islam
3. X payah nak komen bbyk dlm pas...apapun tgok dulu gejala dlm pas sendiri
4. Peranan pejbt agama biarlah tegas dlm menangani isu aurat artis
5. Jgn dok pikir kita ni xda undang2..apatah lagi islam agama rasmi.
June 30, 2018 at 11:32 PM

Bodoh, kenapa salahkan PAS? Itu kerja kerajaan PH yang kamu banggakan. Walaupun kamu balaci tapi kamu berhak tegur.
Temu lagi, insya Allah!
July 1, 2018 at 1:17 AM

Anonymous said...
ted manoff wali Allah. Tak buat maksiat, tak kenal pun pelakon2. LGE dan sewaktu je kenalannya, dan tentunya PAS jadi musuh utama. serta selesa dgn keadaan skrg.
July 1, 2018 at 7:52 AM
Post a Comment
July 1, 2018 at 11:41 AM

ted manoff said...

Saya tak faham..apa yg cuba kamu sampai kan nii..saya cuma komen tentang lobaii2 pas yg bernafsu kuda. .🐴🐴🐎🐎🐴

Anonymous said...

Ted manoff..lu olang apa agama ma..ayooo

bunbinban said...

aku lagi x paham. yg aku paham PAS rasa mcm sengugut je bila org suh siaqsat acc PAS. kahkahkah...x buat apa nak takut malah akan jadi kemenangan besar dari saikologi bila tuduhan tu di dapati tidak benar. Maka lebai2 boleh mencarut sepuas hati, labelkanlah geng2 PH sampai hilang nafsu nak berbini lagi...kahkahkah...Rasanya sprm pun siasat parti2 dlm PH nih so jgn la terasa sgt hati tu bila ada yg sakat mcm tu. Hati tu dah la kena share dgn bini2 yg lain...kahkahkah...Lebai dlu pun suka desak sprm siasat org tu org ni, parti tu parti ni tapi bila org suh siasat parti lebai mula meroyan sampai bercagu jiwa raga...kahkahkah...korang tengok Najib dan rosmah relek je karaoke sambil joget2. X ambik pot pun sprm siasat dorang. Jadi lebai kena relek la, selfie dgn bini2 sambil main dukung2 baling2 sepak terajang...kahkahkah..akaun tabung memali apa cite?. kahkahkah...

Anonymous said...

Siasat ajalah jng berdolak dalih ph kerajaan boleh buat apa saja macam tun m dulu mcm tu jugak. Sampay ada yg kena bunuh sekendal bermacam2 lepas gitu aja sebab dia pm. Jadi penyokong ph suruhlah pemimpin kamu dakwa cepat lepas ni buat dakwaan lain pulak.

Anonymous said...

hanya beku akaun pas untuk di siasat dah tuduh ke arah negara satu kerajaan.

akaun UMNO bukan pusat saja termasuk negeri, pun kena beku, tak ada pulak UMNO kata sistem negara ke arah satu kerajaan. Pemimpin UMNO bersedia di siasat dan bekerjasama.

Apabila akaun UMNO Selangor di bekukan, PAS Selangor cepat menggelupur...

Jangan berbangga dengan jumlah undi Melayu.. kita tahu kawasan yang PAS dan UMNO menang kerana persempadanan semula.

Melayu akan sedar dan menyesal setelah semua akaun UMNO dan PAS di siasat, mendapati ada melibatkan duit 1MDB..

Percaya lah, badan yang menyiasat akan hanya mengambil jumlah duit yang berasal dari 1MDB sahaja.... dan duit yang tidak kena mengena dengan 1MDB tidak di ambil. Wallahuaklam.

Tapi jika duit 1MDB telah di gunakan untuk 160 kerusi semasa PRU, sakit lah PAS..

Anonymous said...

saswadeekap....aku sokong Ted manoff...kalau akhlak tak jaga dan tak takut Allah, kote dalam jubah pun terangkat kalau nampak pompuan cantik lagi menggiurkan

Anonymous said...

Hahaha. Sokong anon 8:17pm. Kote liberal lg tinggi kut sbb depa lg x takut Allah. Akhlaq hampa sepakat ngan dap yg syirik lg kufur.

Anonymous said...

PAN samada tahap gaban wali @ mati pucuk.

Anonymous said...

Kita merasa meloya nak muntah membaca komen-komen yang ditulis oleh barua-barua ternakan pakatan seperti tard manoffik yang berlagak , 'suci' sambil menfitnah, mencarut, memaki hamun, menyumpah seranah dan menghina ulama dan pemimpin parti Islam PAS !

Inilah akibatnya apabila barua-barua dedak pakatan mengidap penyakit manic bipolar kerana mereka mempunyai dua watak iaitu watan munafik dan watak syaitan.

Kita mohon tuan ibnuhasyim sudi delete komen-komen yang tidak bermoral tersebut.

Anonymous said...

Kita yakin pelbagai komen-komen yang berunsur fitnah, maki hamun dll ditulis oleh barua pakatan yang sama.

Anonymous said...

PAS dan UMNO adalah parti kontol terbesar di Malaysia yang gagah dan sentiasa stim serta gila kuasa.Sekarang kedua parti sudah di tendang kelongkang,maka jadilah mereka parti pembangkang di Malaysia . Inilah juga akibat hari2 makan nasi kangkang keluaran Datin Mah sehingga otak mereka jadi bodoh dan dungu.

Anonymous said...

Baru cadang untuk siasat dah mengelupur semua ustaz-ustaz dan AJK PAS. Apa nak dirisaukan jika tiada sebarang kesalahan yang dilakukan. Kalau ada barulah gelabah, tak taulah kalau-kalau memang ada.

Anonymous said...

Kalau kena pada pas pandai cakap puak ph tapi bila belah dia macam2 meroyan. Teruskan berfitnah wahai puak ph sebab fitnah kamu akan terkena pada kamu jugak.

Anonymous said...

Pas dah memg pembangkang tapi tetap istikomah berjuang tegakkam islam di malaysia.

Anonymous said...

Ted manoff libral dokong sekuler dan barua dap.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails