Wednesday, April 11, 2018

Lebuhraya LPT3 Disegerakan Jika PAS Menang Di T'ganu.



PAS memberi jaminan bahawa Lebuhraya Pantai Timur fasa 3 (LPT3) akan disegerakan jika berjaya membentuk kerajaan negeri pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) akan datang.

Anggota Parlimen Kuala Nerus, Datuk Dr Khairuddin Aman Razali berkata ini kerana lebuh raya tersebut telah lama dicadangkan.

"Apabila PAS diberikan kemenangan di peringkat negeri dan persukutuan, cadangan lebuh raya tersebut akan disegerakan agar rakyat segera mendapat manfaat.
"PAS memberi jaminan dengan izin Allah SWT lebuhraya Tepoh, Kuala Nerus ke Kelantan disiapkan dengan segera secara telus dan berhemah dalam perbelanjaan," katanya kepadaMalaysiakini.

LPT3 yang turut dimasukkan dalam manifesto BN merupakan projek lebuh raya yang sudah diwar-warkan seawal 2015 dan dijangka akan menghubungkan Tepoh, Kuala Nerus dengan negeri Kelantan.

Khairuddin yang juga ketua penerangan Dewan Ulama PAS berkata pihaknya juga memberi jaminan bahawa pelaksanaan lebuh raya tersebut akan dilaksanakan secara telus dan berhemah.

"Ia (LPT3) perkara yang sudah lama dicadangkan kerana menjadi keperluan rakyat.
"PAS memberi jaminan ia akan dilaksanakan secara telus dan dengan perbelanjaan berhemah bagi mengelakkan tragedi yang berlaku pada pembinaan LPT2 yang sepatutnya disiapkan pada 2010 tetapi tertangguh sehingga hanya mampu siap sepenuhnya hanya pada 2015.
"Kelewatan ini menyebabkan kos asal yang hanya RM1.7 bilion telah meningkat kepada hampir RM5 bilion," katanya.

Khairuddin berkata demikian bagi mengulas janji BN Terengganu untuk membina lebuhraya Pantai Timur fasa 3 (LPT3) sekiranya kekal menang PRU14 akan datang.

Datuk Seri Najib Razak pada 8 April lalu mengumumkan sekali lagi berhubung projek itu dalam pelancaran manifesto BN untuk PRU14 di Stadium Bukit Jalil, Kuala Lumpur.

Pada PRU13 lepas, BN berjaya memenangi 17 daripada 32 kerusi DUN di Terengganu.

Sementara PAS menang 14 dan PKR menang 1 kerusi DUN di Terengganu.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini menetapkan hari penamaan calon adalah pada Sabtu, 28 April manakala pembuangan undi pada Rabu, 9 Mei.


Hasil carian imej untuk pkr/DAP
Musang DAP berbulu ayam PKR,
Melayu jangan ditipu DAP 
dengan dedak-dedaknya...

UNDILAH PAS dalam PRU14 ini

PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?

26 comments:

Anonymous said...

Terengganu adalah Pertahann Umat Islam dan boleh dikatakan sebagai Khandaq modern di PRU 14 untuk mengekang kezaliman golongan liberal sekular yg terbit daripada Pakatan Harapan

Umat Islam diseru menyokong PAS disana agar kejahatan Pakatan Harapan dapat dibendong. Kejahatan utama Pakatan Harapan adalah sikap menghina dan anti Islam

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

Jangan kecam saya dengan status ini. Ia adalah realiti bukan fantasi.
Kita bukan rasis kaum kerana ajaran Islam adalah universal.

Saya pun keturunan Cina. Saya sayang bangsa saya tetapi saya lebih sayang agama saya.

DAP BAIK… PKR BAIK… PH BAIK…

ORANG ISLAM BACA ELOK-ELOK

Apa sebenarnya yang dimahukan oleh mereka?

Mereka serang PAS tanpa letih. Mereka tegar fitnah PAS. Hanya kerana PAS tidak mahu lagi bersama dengan DAP. Mereka berasa DAP penting demi tawan Putrajaya.

Lalu mereka tergamak kutuk PAS kerana tegas dengan agenda Islamnya. Mereka memusuhi kepimpinan ulama PAS. Mereka angkat pemimpin DAP sebagai lebih berakhlak, lebih dipercayai dan lebih bervisi.

Mereka lawan, mereka balun, mereka maki. Mereka jadikan PAS sebagai musuh tetapi DAP pula jadi kawan tanpa lagi melihat panduan hadis Nabi SAW dan al-Quran.

Sewajarnya 10 kenyataan atau peristiwa berikut menginsafkan mereka dalam pakatan pembangkang. Sampai bilakah mereka hendak keliru atau dikelirukan?

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

TAMBAHAN:
1) Isu Kalimah Allah hendak letak dalam Bible – Penyokong DAP & PKR
2) Isu Azan guna pembesar suara jadi isu – Penyokong DAP
3) Isu memudahkan proses murtad – Penyokong DAP
4) Isu status agama anak kita selepas umur 18 tahun – Penyokong DAP

Semua isu ini disokong 100% oleh DAP. Malangnya Melayu Islam kita di dalam PKR dan Parti Harapan masih lagi buta! dan tetap sokong DAP lalu menghina PAS.

Walaupun hakikatnya mereka nampak DAP sebenarnya adalah musuh Islam yang nyata!!!! – Prof. Dr. Ridhuan Tee

Anonymous said...

Mari kta ajar Pakatan Harapan kerana berkiblatkan golongan yg anti Islam

Undi DAP = Undi Anti Islam
Undi PAN = Undi DAP = Undi Anti Islam
Undi PKR = Undi DAP = Undi Anti Islam
Undi Bersatu = Undi DAP = Undi Anti Islam

http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...

Mari kta ajar Pakatan Harapan kerana berkiblatkan golongan yg anti Islam

Undi DAP = Undi Anti Islam
Undi PAN = Undi DAP = Undi Anti Islam
Undi PKR = Undi DAP = Undi Anti Islam
Undi Bersatu = Undi DAP = Undi Anti Islam

https://www.ismaweb.net/2017/10/17/oktoberfest-dap-makin-kurang-ajar-hina-islam/

Oktoberfest: DAP makin kurang ajar hina Islam

BANGI, 27 Muharram 1439H, Selasa – Parti rasis dan cavinis DAP semakin menunjukkan sikap kurang ajar, angkuh dan celupar apabila berterusan memperlekeh Islam.

Terbaharu, Setiausaha Agung parti itu, Lim Guan Eng menyindir kononnya Pulau Pinang bukan negeri pelampau Taliban seperti negeri yang menghalang penganjuran pesta Jerman, Oktoberfest.

“Pelampau mungkin berjaya mengharamkan Oktoberfest di Selangor dan Kuala Lumpur, tetapi mereka tidak akan berjaya di Pulau Pinang.

“Pulau Pinang tidak berminat melarangnya, atau mengganggu kebebasan rakyat Malaysia. Kami bukan negara Taliban,” kata Guan Eng.

Menyelar kenyataan itu, Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS, Ustaz Hishamuddin Abdul Karim berkata, ungkapan pemimpin DAP nampak sangat memperlekeh Islam.

“Sewajarnya dia memilih untuk berdiam diri sahaja berhubung penganjuran Oktoberfest di negeri itu.

“Tetapi Guan Eng melontarkan ulasan sinikal yang bukan sahaja menzahirkan kesombongannya, tetapi bagaikan mencabar Islam dengan bidasan dan perkataan digunakan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Tambah beliau, besar kepala yang ditunjukkan DAP semakin ketara apabila seorang lagi pemimpinnya, Hew Kuan Yau memaki Islam dengan carutan “Sohai”.

“Keberanian DAP berperangai jelek membuktikan parti itu langsung tidak mengenal hormat dan sensitiviti yang tidak sewajarnya disentuh.

“Sikap anti Islam tersebut bukan baharu walaupun sering dinafi atau dilakonkan watak mesra Islam.

“Saya percaya, dari semua yang pernah dizahirkan parti itu, mereka akan terus mempermain dan merendah-rendahkan Islam,” katanya lagi.

Mengulas lanjut Ustaz Hishamuddin berkata, penghinaan yang dilakukan pemimpin DAP ini sangat merbahaya kepada keharmonian negara.

Sehubungan itu, beliau menggesa siasatan dijalankan ke atas kedua-dua individu berkenaan.

“Seterusnya DAP perlu mengemukakan permohonan maaf rasmi,” katanya.

Anonymous said...

http://www.harakahdaily.net/index.php/berita/15-tanah-air/3334-dap-semakin-keterlaluan-menghina-islam

DAP semakin keterlaluan menghina Islam

DAP menyerlahkan sikap kurang ajar, angkuh, biadab dan celupar apabila terus menyindir serta memperlekehkan Islam dengan ungkapan yang mengejek dan menghina. Malah sangat keterlaluan apabila Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mengungkapkan bantahan ke atas pesta arak dengan label ‘pelampau’ Taliban.

Bahkan, Ketua Menteri Pulau Pinang itu sewajarnya memilih untuk berdiam diri sahaja berhubung penganjuran Oktoberfest di negeri itu. Tetapi Guan Eng melontarkan ulasan sinikal yang bukan sahaja menzahirkan kesombongannya, tetapi bagaikan mencabar Islam dengan bidasan dan perkataan digunakan.

Besar kepala yang ditunjukkan DAP itu semakin ketara apabila seorang lagi pemimpinnya, Hew Kuan Yau memaki Islam dengan carutan “Sohai”. Keberanian DAP berperangai jelek demikian membuktikan parti itu langsung tidak mengenal hormat dan sensitiviti serta sempadan yang tidak sewajarnya disentuh.

Sikap anti Islam tersebut bukan baharu walaupun sering dinafi atau dilakonkan watak mesra Islam, kerana sebaliknya pemimpin DAP spontan telah campur tangan dalam banyak hal berkaitan. Kami percaya, dari semua yang pernah dizahirkan parti itu, mereka akan terus mempermain dan merendah-rendahkan Islam.

Kedekatan yang cuba ditunjuk DAP kononnya bersama Islam, hanyalah bermotif dan beragenda serta memperkakas dan memperalas untuk tujuan politik semata-mata. Walhal, DAP berterusan menginjak maruah Islam, ajaran dan umatnya bukan lagi secara tertutup atau berselindung disebalik pihak tertentu, malah juga terang-terangan.

Provokatif dan penghinaan seperti ini sangat merbahaya kepada keharmonian negara yang berpotensi menggugat ketenteraman awam dan menimbulkan pelbagai rasa kurang senang. Sehubungan itu kami menggesa siasatan dijalankan ke atas kedua-dua individu ini, seterusnya DAP perlu mengemukakan permohonan maaf rasmi.

Kami juga berharap pihak Pendaftar Pertubuhan (RoS) dapat meneliti semula kedudukan DAP memandangkan parti itu mengesampingkan beberapa teras utama dari Perlembagaan Negara. Malah, terbukti DAP telah banyak kali menyuarakan hasrat dan cita-citanya atas Malaysia yang bersifat menyangkal asas Perlembagaan.

Anonymous said...

PAS tongkat UMNO
Undi PAS = undi BN

Anonymous said...

https://aidcnews.wordpress.com/2017/07/27/penghinaan-melampau-dap-terhadap-islam-perlembagaan-malaysia/

Penghinaan Melampau DAP Terhadap Islam & Perlembagaan Malaysia

DAP kononnya berpegang kepada Perlembagaan Malayia padahal dasar-dasar parti cauvinis itu menghina dan berlawanan dengan Perlembagaan.

Di antara dasar songsang parti DAP ialah;

a. Penghapusan pembahagian antara “bumiputera” dan “bukan bumiputera” dan perlaksanaan kesaksamaan etnik

b. Penggantian sistem kuota etnik dengan dasar ‘merit dan keperluan’


2. Dasar DAP ini menyesatkan dan melanggar Perkara 153 Perlembagaan Malaysia yang jelas menggariskan kedudukan istimewa Bumiputera dan perizaban kuota.

Perkara 153. Perizaban kuota berkenaan dengan perkhidmatan, permit, dsb. bagi orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak.

(1) Menjadi tanggungjawab Yang di-Pertuan Agong untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak dan kepentingan sah kaum-kaum lain mengikut peruntukan Perkara ini.

(2) Walau apa pun jua dalam Perlembagaan ini, tetapi tertakluk kepada peruntukan Perkara 40 dan peruntukan Perkara ini, Yang di-Pertuan Agong hendaklah menjalnakan fungsinya di bawah Perlembagaan ini dan undang-undang persekutuan mengikut apa-apa cara yang perlu untuk meindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak dan untuk memastikan perizaban bagi orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak apa-apa perkadaran yang difikirkan munasabah oleh Yang di-Pertuan Agong daripada jawatan dalam perkhidmatan awam (selain perkhidmatan awam sesuatu Negeri) dan daripada biasiswa, danasiswa dan keistimewaan pendidikan atau latihan yang seumpamanya atau kemudahan khas lain yang diberikan atau diadakan oleh Kerajaan Persekutuan dan, apabila apa-apa permit atau lesen dikehendaki oleh undang-undang persekutuan bagi mengendalikan apa-apa pertukangan atau perniagaan, maka, tertakluk kepada peruntukan undang-undang itu dan Perkara ini, daripada permit dan lesen itu.

3. Deklarasi Setapak 1967 masih lagi terpampang di dalam web rasmi DAP tanpa mereka rasa malu bersalah. Ini secara tidak langsung menunjukkan DAP masih berpegang kepada deklarasi itu. ( https://dapmalaysia.org/parti/matlamat/deklarasi-parti/deklarasi-setapak/) Deklarasi DAP ini sangat jelas telah menghina perlembagaan Malaysia yang telah menggariskan kedudukan istimewa Melayu dan Bumiputera termasuk di Sabah dan Sarawak.

” Deklarasi Setapak memperkukuh pandangan DAP bahawa dalam proses membina negara, kesamarataan etnik harus menjadi prinsip paling penting, dan di atas prinsip inilah pengasingan rakyat ke dalam dua kelompok ‘Bumiputera’ dan ‘bukan Bumiputera’ diTENTANG” – Deklarasi Setapak.

4. Cauvinis DAP juga memperjuangkan dasar ‘pengembalian pilihanraya majlis tempatan’. Padahal, pada 14 Ogos 2014, Mahkamah Persekutuan telah memutuskan bahawa Enakmen Pilihan Raya Kerajaan Tempatan (Pulau Pinang dan Seberang Prai 2012) yang diluluskan DUN Pulau Pinang pada 2012 adalah bertentangan dengan Perlembagaan dan undang-undang diluluskan Parlimen.

5. Turut dipersoalkan ialah Fasal II (Matlamat-matlamat) Perlembagaan parti DAP perenggan 4 iaitu :

Mengiktiraf kebebasan beragama sebagai hak asasi yang merangkumi kebebasan pelbagai agama daripada diancam oleh undang-undang yang bersifat menindas dan akta-akta yang berunsur diskriminasi;

6. Perenggan 4 Fasal II ini tidak menyatakan yang parti DAP mengiktiraf agama Islam sebagai agama Persekutuan. Ianya juga telah melanggar Perkara 11 (Kebebasan beragama) dalam Perlembagaan Malaysia yang jelas menyatakan :

(1) Tiap-tiap orang berhak menganuti dan mengamalkan agamanya dan, tertakluk kepada Fasal (4), mengembangkannya.

(4) Undang-undang Negeri dan berkenaan dengan Wilayah-Wilayah Persekutuan KualaLumpur, Labuan dan Putrajaya, undang-undang persekutuan boleh mengawal dan menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam.

Anonymous said...

Wan Ji (Ahli PKR) Pengkhianat Ugama, Bangsa, Raja dan Negara adalah ahli PKR dan bertugas di Kerajaan Pulau Pinang

https://www.bharian.com.my/berita/kes/2018/04/409753/terbit-perkataan-menghasut-wan-ji-dipenjara-9-bulan

Terbit perkataan menghasut, Wan Ji dipenjara 9 bulan

SHAH ALAM: Penceramah bebas, Wan Ji Wan Hussin yang sebelum ini didakwa menerbitkan perkataan menghasut terhadap Sultan Selangor, dihukum penjara sembilan bulan oleh Mahkamah Sesyen di sini, hari ini.

Hakim Mohd Sabri Ismail membuat keputusan itu terhadap Wan Ji, 35, yang disabitkan dengan kesalahan menerbitkan perkataan menghina Sultan Sharafuddin Idris Shah termasuk membabitkan isu agama pada 2012.

Bagaimanapun, beliau membenarkan permohonan peguam untuk penggantungan hukuman itu dan membebaskan Wan Ji dengan jaminan RM5,000 sementara menunggu proses rayuan.

Wan Ji didakwa pada 10 September 2014 kerana menerbitkan perkataan menghina Sultan Sharafuddin Idris Shah termasuk membabitkan isu agama dalam laman sosial Facebook dengan nama wanji.attaaduddi.

Dia dituduh melakukan kesalahan itu di Pejabat Perumahan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, Tingkat 5, Bangunan Sultan Salehuddin Abdul Aziz Shah, Seksyen 5, di sini, pada jam 10 pagi, 5 November 2012.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Naliatul Huzaimi Ab Rasip ketika berhujah, berkata tertuduh didakwa menerbitkan enam penerbitan yang menghasut di laman Facebook yang menghina Sultan Selangor.

Susulan itu, katanya, tertuduh boleh dihukum mengikut Seksyen 4(1)(c) Akta Hasutan 1948 iaitu denda maksimum RM5,000 atau penjara tidak lebih tiga tahun atau kedua-duanya, bagi kesalahan pertama, manakala kesalahan seterusnya boleh dipenjara maksimum lima tahun.

"Dalam kes ini, tertuduh membuat penerbitan itu dalam Facebook yang boleh dicapai di serata dunia.

"Penggunaan ayat dalam penerbitan itu adalah kasar bukan saja terhadap Sultan Selangor, malah kepada mana-mana individu.

"Perkataan itu sangat menghina Sultan Selangor dan mencakupi kecenderungan menghasut. Saya mohon mahkamah menjatuhkan hukuman untuk mempertimbangkan setiap perkataan digunakan tertuduh dalam penerbitan menghasut itu terhadap Sultan Selangor," katanya.

Naliatul Huzaimi berkata, baru-baru ini undang-undang membabitkan berita palsu turut dibentangkan di Parlimen, sekali gus menunjukkan kerajaan serius membendung berita tidak benar.

Sementara itu, peguam Mohd Radzlan Jalaludin yang mewakili tertuduh memberitahu mahkamah, Wan Ji adalah penanggung tunggal keluarganya yang mempunyai lima anak dan seorang isteri tidak bekerja.

Katanya, tertuduh sebelum ini adalah penceramah bebas, namun sejak lapan bulan lalu dia bekerja sebagai Pegawai Penerangan di Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang.

"Tidak pasti sampai bila beliau akan bekerja di situ kerana Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang akan dibubarkan sama ada hari ini atau esok," katanya.

Mohd Radzlan berkata, jika tertuduh dipenjarakan, sukar untuk isterinya yang menghidap kencing manis menanggung anak mereka berusia antara satu bulan hingga 13 tahun.

Anonymous said...

sila hentikan tipu rakyat. ikrar parlimen pun langgar.

projek lebuhraya Kelantan dah elok dibuat oleh YB Husam, walaun batal. kerana nak bagi duit kat kroni lantik sykt dr arab. akhir sekali habuk pun tarak. yg menunggu hanya saman ratusan juta dr sykt korea.

saman rm1bil dah kena tanggung oleh rakyat tganu kerana onar hadi. sukahati tak ada otak fikir implikasi bala batal kontrak yg dah ditandatangani.

Anonymous said...

Demi mau barakah DAP, orang2 macam Ted, Wan Ji, Mujahid, Mat Sabu, Husam dan lain2 sanggup bersengkongkol dengan DAP. Walaupun terbukti haram bekerjasama dengan DAP

http://v2.ismaweb.net/2016/06/haram-umat-islam-bersekongkol-dengan-dap-mufti-pahang/

Haram umat Islam bersekongkol dengan DAP: Mufti Pahang

KUALA LUMPUR, Jumaat – Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman menegaskan bahawa adalah haram dan berdosa kepada mana-mana umat Islam yang menjalinkan kerjasama dan bersekongkol dengan parti rasis dan cauvinis DAP.

Ini kerana katanya, DAP dengan jelas menentang pelaksanaan hukum Islam dan berhasrat untuk menubuhkan sebuah negara sekular.

Jadi mereka dalam parti rasis itu adalah tergolong dalam kalangan kafir harbi yang wajib ditentang oleh umat Islam.

Beliau berkata, politik kebencian yang diamalkan oleh DAP jika dijalankan secara berterusan dibimbangi boleh menggugat keamanan dan keselamatan negara.

“Kita dapat lihat DAP begitu menentang pelaksanaan hukum hudud dan Rang Undang-undang Persendirian Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah (Pindaan) 2016. Prinsip mereka jelas membenci Islam dan berdosa besar bagi umat Islam bekerjasama d­ngan mereka.

“Rasulullah SAW menggalakkan umat Islam untuk berbaik-baik dengan golongan bukan Islam. Namun jika mereka yang mahu menentang Islam, kita wajib memeranginya,” katanya memetik Utusan.

Semalam, Mursyidul Am Pas, Datuk Haron Din berkata, bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sanggup menggadaikan prinsipnya sendiri apabila bersekongkol dengan DAP yang nyata menjadi musuh Islam.

Haron menyifatkan tindakan Dr Mahathir mencabuli prinsip yang dipegangnya selama ini akan mengundang banyak perkara negatif.

Justeru, Abdul Rahman meminta Tun Mahathir untuk segera meninggalkan DAP dan kembali ke landasan yang benar apatah lagi tindakan beliau menjurus kepada usaha untuk menjatuhkan sebuah negara Islam.

“PAS dahulu buat kesilapan dengan bersekongkol dengan DAP sebelum mereka menyedari bahawa parti berkenaan memusuhi Islam. Saya harap Tun Mahathir perbanyakkan istighfar dan hentikan jalin kerjasama dengan DAP,” katanya.

Anonymous said...

Bohong lagi. Undi PH = Undi DAP = Undi Anti Islam

Umat Islam wajar berpandukan

ABCD
ASAL BUKAN CONDONG DAP

ikan said...

senang la nak bawa bini muda naik audi nanti gi jalang-jalang makang angin kat kl, ye tak.

Quantum Metal Consultant said...

PAS patut fokus jalan yang lurus, jalan yang benar, jalan yang diredhai.. Jika itu selesai, 10 lebuhraya pun boleh.

Quantum Metal Consultant said...

Tun dah buktikan, berpuluh lebuhraya terbina.

Anonymous said...

Husam cerita dongeng boleh la. Punya la bodo hang ni percaya orang gila

Bukti dia gila.

Promote sumbu ajaib jimat minyak
Bukti Audio tapi takda video
Mimpi 15 kali cerita kat semua orang
Rumput dia ada sugar
Kambing Jamnapari

Anonymous said...

Lobai dedak....
ha5

Anonymous said...

Anwar Ibrahim kata 1998 dulu Tun bagi projek kat kroni dia sampai berbillion2 hilang

Anonymous said...

Dedak tua tak mau pencen. Anak tauke dedak ada kilang Beer. Anwar n Rafizi kata dulu

Anonymous said...

Baik bawa bini muda dari bawa gay tua. Penang dah halalkan LBGT tauuu

Anonymous said...

Kalau Ikan kasih sama LBGT boleh jadi ahli DAP

https://www.google.com/amp/s/aidcnews.wordpress.com/2017/12/28/ahli-parlimen-dap-desak-jabatan-agama-henti-tangkap-lgbt/amp/

Ahli Parlimen DAP Desak Jabatan Agama Henti Tangkap LGBT

Klang, Selangor: Kerajaan Malaysia perlu memansuhkan semua undang-undang dan peraturan-peraturan yang mendiskriminasi golongan transgender di Malaysia, demikian menurut Ahli Parlimen DAP yang mewakili kawasan Klang, YB Charles Santiago.

Charles turut menggesa agensi-agensi agama seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) agar berhenti menangkap golongan mak nyah sewenang-wenangnya.

“Dan saya juga menggesa supaya semua Jabatan-Jabatan Agama Islam, termasuk JAKIM dan JAIS untuk menghentikan penahanan tidak berasas kaum mak nyah.”

Anonymous said...

Tetapi lebuhraya mahafiraun membebankan rakyat kerana dikenakan bayaran tol cekik darah bagi orang miskin dan sederhana.

Cukai yang dibayar oleh rakyat menunjukkan rakyat sepatutnya boleh menggunakan kebuhraya secara percuma.

Rakyat bayar cukai, rakyat bayar tol apa cerita.

Mahu buat bisness dengan rakyatkah?

Anonymous said...

Senanglah ikangay nak bawa LGBT sotong jalan-jalan sambil makan pisang tanduk cap roket.

Anonymous said...

Woi kambing jamnapari 11:55 am ternakan sumbu, mana bukti?

Inilah akibat kambing jamnapari suka dengar cerita dongeng yang dikarang oleh sumbu kuasa 10 mimpi 15 kali.

Anonymous said...

Memang parti ultra kiasu kafir harbi roket telah melampaui batas.

Anonymous said...

Sepatutnya ostad wang gaji mohon sifu evangelis roket buat 'solat hajat' untuk tolong ostad dedak roket.

Anonymous said...

ABDK = Asal Bukan DAP dan KHADAM

Anonymous said...

Puak sekuler librel cemburu pada pas sebab tu komen fitnah. Jangan marah lah kami pas tetap istikomah perjuangkan islam walau kamu tabur berbagai fitnah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails