Saturday, April 14, 2018

Guna Logo PKR Untuk Perluaskan Ideologi Malaysian Malaysia DAP




AIDCNews -12/04/18 – Keputusan Jawatan Tertinggi (CEC) DAP menggunakan logo PKR bagi menghadapi PRU 14 adalah untuk memperluaskan penyebaran ideologi Malaysian Malaysia parti itu di kalangan parti kompenan Pakatan Harapan dan pengundi Melayu.

Minda AIDCNews berpendapat masalah kekeliruan pengundi Cina terhadap logo PKR bukan merupakan satu isu sepertimana kemenangan ramai calon PKR dan PAS dalam PRU 13 walaupun menggunakan logo parti masing-masing. Walau bagaimanapun selepas PRU 13, PAS dilihat sebagai ancaman terhadap DAP kerana pertembungan ideologi dan sebab itu Pakatan Rakyat (PR) dibubarkan.

“Episod seterusnya mencantas kekuatan PAS dengan mengeluarkan sebilangan aktivis PAS dengan membentuk New Hope Movement/Gerakan Harapan Baru pada 31 Julai 2015
“Sebilangan bekas aktivis PAS yang dikumpulkan dalam New Hope kemudian mendaftar sebuah parti baharu yang dinamakan Parti Amanah Negara pada 16 September 2015.
“DAP turut membubarkan PR untuk mengeluarkan PAS daripada Pakatan mereka lalu dibentuk The Alliance of Hope atau Pakatan Harapan (PH) pada 22 September 2015.”

Minda AIDCNews berpendapat DAP memilih logo PKR kerana kedua-dua parti itu sealiran dari segi ideologi. Apatah lagi Amanah dan PPBM adalah parti minoriti yang sekadar menjadi pak turut sahaja.

“DAP sanggup mengorbankan logo partinya sendiri-Roket-kerana sudah yakin PH sudah dapat ditawan sepenuhnya parti itu.
“Mengorbankan logo Roket dengan menggantikan logo PKR tidak mengurangkan dominasi DAP dalam PH.
“DAP dan PKR sama-sama berkongsi sentiment sosialis, sama rata dan elemen komunis yang diterjemahkan sebagai Malaysian Malaysia.
“Amanah dan PPBM tidak mampu melawan dominasi Pakatan Malaysian Malaysia DAP bersama PKR.
“Malah Amanah dan PPBM sudah dianggap sealiran dengan PKR dan DAP.”

Rumus Minda AIDCNews strategi DAP menggunakan logo PKR pada PRU 14 hampir menyamai strategi ‘berpakat menggunakan satu slogan yang sama’ ketika menghadapi PRU 1969. Kedua-dua Pakatan itu didominasi dengan agenda Malaysian Malaysia.

Bezanya, Pakatan DAP bersama Parti Gerakan Rakyat Malaysia (Gerakan) dan Parti Progresif Rakyat (PPP) ketika menghadapi PRU 1969 menumpukan sasaran kepada pengundi bukan Melayu.

Sedangkan Pakatan DAP bersama PKR, Amanah dan PPBM menumpukan sasaran kepada pengundi Melayu.
Selanjutnya, sila baca “Apabila DAP Mula Bersembunyi Di Sebalik Logo PKR


 
Kini DAP memakai selimut PKR pula. Musang DAP berbulu ayam PKR, DAP Berlogo PKR..
UNDILAH PAS dalam PRU14 ini. 

1 comment:

Anonymous said...


Malaysian Malaysia bererti kaum Melayu Islam akan hilang hak keistimewaan mereka sebagai penduduk asal negara ini.

Lihatlah bagaimana kaum Melayu Islam dilayan sebagai rakyat kelas 3 di Singapura walaupun Singapura itu hak kerajaan Melayu Johor berdasarkan fakta sejarah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails