Saturday, April 14, 2018

Aishah, Penyanyi 'Janji Manismu' Semasa &Selepas Bersama PAS.


Hasil carian imej untuk aishah

HALAMAN HIBURAN
PENYANYI Aishah, dilaporkan menegur segelintir pengikutnya di Instagram selepas ada yang mempertikaikan tindakannya kembali aktif dalam dunia politik bersama parti pembangkang dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) yang bakal berlangsung 9 Mei depan.

Aishah atau Wan Aishah Wan Ariffin, 53, menerusi ruangan komen memberitahu sebagai rakyat Malaysia seseorang itu perlu mengambil tahu mengenai hal berkaitan politik kerana ia turut memberi kesan kepada semua.
"Dah lama pun ambil tahu pasal politik. Hidup kita kenalah ambil tahu pasal politik kerana hidup kita akan terkesan oleh semua keputusan politik.
"Tak minat saya bila saya berpolitik tidak mengapa, itu hak anda tapi hak berpolitik hak saya," tulisnya.

Aishah Tetap Berpolitik

 Aishah mempromosikan acara bersama Pakatan Harapan yang dihadirinya bersama pengikutnya di Instagram. Foto Instagram @aishahjmm

Aishah, semasa dalam Parti Islam Se Malaysia (PAS), telah menyertai Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) pada 2013. Beliau bertanding kerusi Parlimen Jempol, Negeri Sembilan atas tiket Pas menentang Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad daripada Barisan Nasional. Bagaimanapun Aishah gagal merebut kerusi itu apabila Mohd Isa menang dengan majoriti 8,614 undi.

Semasa dalam PAS, Aishah tetap bertegas mempertahankan prinsip tidak mahu lagi menyanyi lagu-lagu dan ikut persembahan yang tidak selaras dengan kehendak agama. Beliau berhijrah dan terus memakai tudung lingkup.


Aishah kini masih aktif politik. Sekarang beliau bersama Pakatan Harapan (PH) dan bukan PAS lagi. Dikatakan beliau giat mempromosikan aktiviti dan ceramah partinya bagi menghadapi PRU14 pula. 
Hasil carian imej untuk aishah

Di bidang seni, Aishah pernah terpilih sebagai juara program Gegar Vaganza musim keempat (GV4). Kini Aishah turut menegaskan politik dan kariernya sebagai penyanyi tidak patut dicampur-adukkan. Kerana seni itu adalah periuk nasinya. 

Bagaimanapun rata-rata pengikutnya menyokong dan menghormati pendiriannya malah berharap penyanyi lagu Janji Manismu itu kembali bertanding pada PRU14. (IH)


UNDILAH PAS dalam PRU14 ini. 
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?
 
Kini DAP memakai selimut PKR pula. Musang DAP berbulu ayam PKR, DAP Berlogo PKR..

9 comments:

Anonymous said...

BAHAYA GOLONGAN FANATISME.

Golongan yang selamat adalah tidak fanatik kecuali kepada firman Allah dan sabda RasulNya yang maksum yang berbicara tidak berdasarkan hawa nafsu. Adapun manusia selainnya betapa pun tinggi darjatnya terkadang dia melakukan kesalahan sebagaimana sabda Nabi S.A.W,

كُلُّ بَنِي آدَم خَطَّاءٌ وَخَيْرُ الْخَطَّائِيْنَ التَّوَّابُوْنَ

“Setiap anak Adam melakukan kesalahan dan sebaik-baik orang yang melakukan kesalahan adalah orang-orang yang bertaubat.” (Hasan. Riwayat Ahmad). Semoga kita sentiasa dirahmati Allah.

Anonymous said...

Tetapi bagi PAN DAP maksum

Anonymous said...

Aku sudah bosan, jemu dan meloya membaca pelbagai komen berunsur fitnah yang dicipta dam dijaja oleh cybertrooper yang menjadi khadam puak munafik sekular liberal dan kafir harbi untuk memfitnah dan memburuk-burukkan perjuangan Islam yang dibawa oleh parti Islam PAS pimpinan ulama Islam.

Walaupun sebilangan pemimpin sekular liberal dan kafir harbi terlibat dalam pelbagai skandal rasuah dll, cybertrooper buta, pekak dan dungu ini tetap memuja dan menyembah mereka.

Sebaliknya cybertrooper dajal ini sibuk mencipta dan menjaja pelbagai fitnah untuk menghasut orang ramai membenci ulama dan pemimpin PAS walaupun kita semua mengetahui semua ulama dan pemimpin PAS mempunyai rekod yang bersih dari rasuah dll.

Maka tidak hairanlah kita melihat puak yang todak bermoral menentang RUU anti-berita palsu.

Wahai pejuang-pejuang Islam , gembiralah kerana Allah akan membalas jihad anda dengan balasan syurga yang penuh dengan pelbagai nikmat dan kebahagian (Al-Baqarah: 25).

Anonymous said...

Sesungguhnya suara perempuan menjadi aurat jika perempuan tersebut menyanyi.

Anonymous said...

Cybertrooper ternajan dajal hanya pandai mencipta fitnah @ dakwaan tanpa bukti untuk memfitnah PAS. Seekor dajal telah kalah dalam beberapa perbicaraan kerana memfitnah tetapi ini tidak menjadi pengajaran kepada cybertrooper ternskan dajal.

Maka tidak hairanlah puak dajal menentang RUU anti-berita palsu.

Unknown said...

AKU berpegang kepada nasihat DR.MAZA: Jangan beriman kepada party
politik yanfg menjanjikan SYURGA DAN NERAKA.
Pilihlah party yang kurang MEMUDARATKAN.

Anonymous said...

Jawapan kepada cik minah.

Parti yg tidak menjanjikan syurga-neraka ada banyak. Iaitu parti sekular yang memisah antara dunia dengan akhirat. Politik tak boleh campur agama.

Kerajaan Msia berjudi, tak boleh kaitkan dengan akhirat. Undi DAP yang anti dan menentang Islam pon tak boleh kata masuk neraka. Kalau tak masuk neraka masuk ke mana? Di akhirat cuma ada 2, syurga atau neraka. Mungkin puak-puak DAP Melayu kata Undi DAP masuk syurga? Mungkin akan ada yang iktiraf LGE sebagai khalifah di mukabumi bahagian Msia.

Pilihlah parti yang tiada mudarat langsung seperti parti Islam PAS.

Lihat perlembagaan PAS..
Fasal 7. Hukum dan Kekuasaan

(1) Adapun hukum yang tertinggi sekali dalam pegangan PAS ialah KITABULLAH dan SUNNAH RASUL serta IJMAK 'ULAMAK dan QIAS yang terang dan nyata, degan tertakluk kepada hukum yang tertinggi itu, kekuasaan PAS adalah dipegang oleh Muktamar Tahunan.

(2) Dengan tertakluk kepada hukum-hukum dalam ceraian (1) itu segala gerakan dan pentadbiran PAS adalah dijalankan di bawah perintah dan kekuasaan Muktamar, akan tetapi Muktamar itu sendiri tertakluk di bawah syarat-syarat yang terkandung dalam Perlembagaan PAS dan aturan peraturan muktamar atau mesyuarat Agung PAS.

Mana ada parti di Msia lain seperti itu?

Anonymous said...

Ya setuju puak sekular liberal dan kafir harbi dan cybertrooper mereka yang berjuang untuk nafsu adalah bahlol tahap 4.

Anonymous said...

Aku tidak berpegang kepada nasihat mufti yang berkawan dengan puak liberal yang menentang Islam dan menghalalkan orang kafir menjadi pemimpin walaupun AlQuran telah melarangnya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails