Monday, February 05, 2018

PH S'gor Makin Parah. DAP Pula Serang PKR. PAS Di Posisi Baik..



PETALING JAYA: Seorang pemimpin DAP menempelak Pengerusi Pakatan Harapan Selangor Datuk Seri Azmin Ali selepas beliau secara terbuka mendakwa Amanah negeri berbohong dalam isu pengagihan kerusi DUN di negeri itu.


Ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat Ronnie Liew merujuk kepada laporan media di mana Azmin dirakamkan berkata Amanah negeri tidak amanah apabila mendakwa jawatankuasa rundingan pengagihan kerusi DUN di Selangor belum dibentuk.

Azmin mendakwa parti komponen PH sudah bermesyuarat 4 kali untuk membincangkan pengagihan kerusi dan 80% kerusi sudah diputuskan.

“Jangan fikir kami semua (termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad) bodoh dan hanya kamu seorang yang bijak dan baik dalam politik,” kata Ronnie di Facebook semalam.
“Sekarang semua orang dalam PH tahu siapa kamu.”

Selain Amanah negeri, DAP Selangor berkata mereka juga tidak tahu 80% kerusi sudah diputuskan.

“Bagi saya, kamu sudah gagal teruk. Kamu tidak layak jadi pengerusi negeri kami,” kata Ronnie.

Perkelahian antara parti komponen PH tercetus selepas Amanah dan DAP negeri berkata mereka tidak tahu tentang mesyuarat pengagihan kerusi DUN di Selangor seperti yang didakwa oleh Azmin.

Pengerusi Amanah Selangor Izham Hashim dan Pengerusi DAP Selangor Tony Pua berkata mereka hanya menghadiri 4 mesyuarat jawatankuasa pilihan raya sahaja, yang membincangkan strategi untuk PRU14. Reaksi Amanah dan DAP itu menyaksikan serangan bertalu-talu daripada beberapa pemimpin PKR negeri.

Rundingan pengagihan kerusi DUN Selangor sepatutnya dimuktamadkan 31 Januari lalu terpaksa dilanjutkan untuk seminggu lagi berikutan pertikaian antara parti komponen.

Kemelut di Selangor mendapat teguran daripada Dr Mahathir yang berkata pertelingkahan terbuka antara parti komponen gabungan itu di Selangor mengundang publisiti buruk dan meminta semua pihak bertelingkah berhenti menyerang sesama sendiri.

Semalam, Azmin yang juga Pengerusi PKR Selangor berkata masalah agihan kerusi DUN Selangor tidak perlu dibangkitkan lagi kerana ia akan diselesaikan sesegera mungkin. Pengerusi Jawatankuasa Pilihan Raya PH Selangor Dr Xavier Jayakumar ketika dihubungi enggan mengulas kenyataan Ronnie itu.
“Nanti saya hubungi dia,” katanya ringkas.

Naib Ketua Pemuda PKR Razlan Jalaudin pula menegur tindakan pemimpin DAP itu kerana mengeruhkan keadaan.

“Kami tidak melayan batu api. Sepatutnya sebagai pemimpin pakatan Harapan kita perlu menjadi orang tengah sebagai pendamai.”

Komen Weblog Ibnu Hasyim: PAS diposisi baik untuk terajui pimpinan Selangor. Semoga Selangor boleh dipimpin secara Islam..

Oleh itu UNDILAH PAS &GAGASAN SEJAHTERA..


UNDILAH PAS dalam PRU14.
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?

5 comments:

Anonymous said...

Wah sifu parti ultra kiasu BiaDap memarahi parti kak jah sebab parti kak jah dikatakan 'membuli' parti kuali yang menjadi khadam BiaDap.

Sudah tentu Mike Hempas Mikrofon merasa sangat gembira mendapat pembelaan towkay dedak cap roket (walaupun kerusi-kerusi parti kuali telah di'samun' oleh sifu banglo , kak jah dan MahaFiraun). Siapa bodo siapa cerdik?

Belum pun PRU bermula, Pakatan Sarkis pimpinan parti kafir harbi telah melantik bekas diktator menjadi PM, kerusi parti kuali disamun oleh geng sendiri, kecoh pengagihan kerusi, pertengkaran dan konflik dalaman dan sikap anti-Islam menjanjikan kekalahan Pakatan Sarkis dalam PRU.

Kita sudah jemu dan bosan melihat skandal, salahlaku dan wayang Pakatan Sarkis.

Marilah kita umat Islam menyokong
dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam.

ikan said...

ada can la aku ponteng lagi time persidangan nanti. Mesti ada orang bekap kalau aku ponteng.

Anonymous said...

Lebai Pakatan Sarkis lebai malang.

Anonymous said...

Harap orang berkelahi lah baru PAS menang.

Parti rak ada visi, perancangan pun harap jadi King Maker. Ekonomi hancus. Pendidikan ala taliban.

Azmin buat hal sebab nak pujuk dan tawar pemimpin negeri tinggalkan PAS.

Tak selidik.. terus suka sangat.

Anonymous said...

PAS..TERUSKAN PERJUANGAN..BIAQ PI DEPA BERTELAGAH..PAS TERUS MAJU...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails