Sunday, February 04, 2018

Misi Tawan Perak, Taikun Cina Suntik RM200,000 Kepada PPBM.




AIDCNews -03/02/18 -Taikun Cina Koon Yew Yin telah menyuntik dana sebanyak RM200,000 kepada PPBM Perak dalam menjayakan misi menawan negeri itu pada PRU 14.
“Baju putih itu ialah seorang Cina yang telah menyumbang RM200 ribu kepada Parti Pribumi Bersatu Malaysia Negeri Perak dalam majlis amal malam tadi.
“Kata beliau,parti ini mesti sama-sama kita sokong untuk menumbangkan BN di Perak !,”kata aktivis PPBM Perak, Herman Haassan dalam Facebook.
Sebelum ini, taikun Koon itu pernah menaja dana terhadap Amanah untuk merampas Perak daripada BN dan pernah membiayai DAP untuk menawan Putrajaya pada PRU 14.
Dalam laman peribadinya, koonyewyin.com, Taikun Koon mengaku memberi sumbangan sebanyak RM200,000 kepada Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad dengan matlamat untuk menawan Perak.
“Saya datang ke sini malam ini untuk membantu Dr Mahathir memenangi Perak pada pilihan raya umum akan datang.
“Di bawah Kerajaan BN, Perak adalah negeri kedua termiskin selepas Kelantan seperti yang termaktub dalam Rancangan Malaysia ke-11,”katanya.
Dalam agihan kerusi Pakatan Harapan (PH) Perak sebagaimana yang didedahkan Dr Kamarul Zaman Yusoff, Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia (MAPAN), Universiti Utara Malaysia (UUM), DAP telah mendominasi pembahagian kerusi DUN Perak; DAP (18), PPBM(14), PKR (14) dan Amanah (13).
“Berdasarkan hasil pemilihan 2 pilihan raya umum lalu, saya yakin Pakatan Harapan dapat memenangi 28 kerusi (di Perak). Oleh kerana parti Dr Mahathir PPBM diberi 13 kerusi untuk bertanding dalam PRU akan datang, saya yakin mereka (PPBM) boleh memenangi sekurang-kurangnya 2 kerusi untuk mengawal Perak.
“Berdasarkan rekod PRU lepas, Pakatan Harapan berjaya memenangi Kedah, Pulau Pinang dan Selangor. Saya cadangkan Dr Mahathir bertanding di salah satu daripada 13 kerusi yang diperuntukkan kepada PPBM bagi memastikan kemenangan Perak.
“Saya ingin menyumbangkan RM200,000 yang akan digunakan di Perak untuk memastikan kemenangan Perak,”kata taikun Cina itu lagi.

UNDILAH PAS dalam PRU14.
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails