Wednesday, February 07, 2018

Exco Barua DAP PP, Takut Didedahkan Perkara2 Ini..



Tindakan Exco hal ehwal agama Islam Abdul Malik Abul Kassim Pulau pinang dari PKR memberi amaran kepada pentadbiran masjid di seluruh negeri itu agar tidak membenarkan ceramah yang diadakan menyentuh bab politik adalah satu tindakan yang tidak demokrasi.
Mereka meniru perangai Umno BN yang pernah mengharamkan Ceramah Politik di Masjid dalam negeri Selangor sebelum ditumbangkan pada PRU 12. 

Abdul Malik berkata "Masjid tidak boleh digunakan untuk parti politik apatah lagi untuk melemparkan pelanggaran lisan dan memainkan isu perkauman dan agama"

Nampak sangat barua DAP ini takut dengan penceramah - penceramah yang turun ke masjid surau menceritakan sikap sebenar DAP yang anti Islam.
Mereka takut rakyat tahu:

1. DAP tolak hudud;
2. DAP tak sokong pindaan RUU355 berkaitan Mahkamah Syariah dibentangkan oleh PAS;
3. DAP sokong pindaan RUU 164 mengenai perkahwinan dan perceraian yang membolehkan Mahkamah Sivil membicara kes perceraian mualaf dan bukan Islam serta over rule segala keputusan Mahkamah Syariah.
4. Ahli Parlimen DAP, Kulasegaran bela kes Indira di Mahkamah yang menyebabkan 3 anaknya Murtad;
5. DAP persoal hukum larang Murtad dalam mahkamah syariah
6.DAP tekad menjadikan Malaysia Negara Sekular;
7. DAP gelar pendakwah Islam, Dr. Zakir Naik sebagai "syaitan";
8. DAP arah azan di Pulau pinang tidak mengunakan speaker yang kuat. Kononnya ganggu yang bukan Islam.
9. DAP pertikai peruntukkan kerajaan kepada JAKIM
10. DAP pertikai kewujudan JAKIM yang atas alasan tiada dalam Perlembagaan. Penyokong DAP, Siti Kasim mahu JAKIM dihapuskan.
11. DAP bantah Applikasi cegah maksiat "Amar" di Selangor yang memudahkan orang ramai buat aduan kes Khalwat.
12. DAP beri peruntukkan lebih kepada sekolah Cina berbanding sekolah Agama.
13. DAP mahu mata pelajaran Tamadun Islam di hapus di Universiti.
14. DAP tolak bantahan pesta arak dan bangga melaksanakan pesta arak dinegeri itu.
15. Penyokong DAP hina ulama' dengan memberikan pelbagai gelaran buruk.
16. DAP juga takut rakyat tahu kes salah urus tadbir kerajaan Pulau Pinang dalam kes pembinaan terowong, 3 lebuhraya dan laluan basikal dengan kos yang tinggi yang tidak munasabah.
17. DAP gadai tanah negeri atas alasan diberikan kepada pemaju sebagai gantian bayaran tunai untuk projek kerajaan negeri.
18. DAP melakukan projek-projek yang tidak menepati piawaian Jabatan Alam Sekitar hingga menyebabkan tanah runtuh dan banjir.
19. DAP merasuah pemimpin Melayu dalam PKR dan PAN dengan jawatan untuk menyembunyikan kejahatan mereka. Ini termasuklah Mat Sabu, Wan Ji, Saifuddin dan Sebagainya.

Banyak lagi dosa-dosa DAP yang mereka takut rakyat tahu jika penceramah menyentuh isu-isu politik. Sewajarnya DAP bersikap gentelmen dan menghormati hak demokrasi untuk rakyat tahu apa yang mereka lakukan terhadap Islam.

Dulu PAS pernah bagi ruang pemimpin DAP, Hannah Teoh memasuki surau di Selangor untuk menyentuh bab politik termasuk berkongsi dasar-dasar kerajaan Negeri.

Tapi bila kita nak dedah kezaliman DAP pula mereka hidupkan balek dasar UMNO yang sudah lama dikuburkan. Perangai double standard ini memang sangat menyedihkan.

Nampaknya Kerajaan DAP pulau pinang sama sahaja dengan Umno. Takut rakyat mengetahui kebenaran.

Kerajaan DAP ini harus diajar dengan orang Islam dinegeri itu menolak mereka dan rakan mereka dalam PAN, PKR dan PPBM dalam PRU-14  Umat Islam pulau pinang perlu bangkit melawan DAP agar mereka tidak sewenang-wenangnya mencampuri urusan umat Islam dan menyebarkan dakyah sekular mereka.

Herman Samsudeen
Kuala Lumpur
4 Februari 2018

UNDILAH PAS dalam PRU14.
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?

18 comments:

Poor Indon said...

Apa nak heran dengan Kapir Harbi Pendatang DAPigs!
Tapi yg teruknya adalah Melayu Barua yg jilat Buntut Berak Tak Basuh Do!

Quantum Metal Consultant said...

Jika benar ada yang mengikut telunjuk DAP dan bersalahan dengan hukum Allah, nasihatlah mereka dengan baik.

Tetapi apabila ada orang Islam lain membaruakan saudaranya sudah tentu yang membaruakan tidak lebih baik dan yang dimaki barua kembali menjadi suci seperti kapas putih.

Anonymous said...

barua pada penyamun harta rakyat sapa dia hah???
Tak lain tak bukan itulah tok Lobai

Anonymous said...

DAP amat membenci Islam maka apa jua usaha mendualatkan Islam akan ditentang oleh DAP.


http://v2.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

KATA PEDANG: Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

Anonymous said...

ratib anak hashim lah ni bukan lagi nama2 allah tapi pagi petang siang malam dap dap dap...

Anonymous said...

Undi PAS adalah undi UMNO.
Undi PAS adalah undi untuk Lanun Bugis.
Undi PAS adalah undi untuk Zahid Bangla.
Undi PAS adalah undi untuk Bomoh Mah.
Undi PAS bermaksud rasuah,penyalahgunaan kuasa oleh Najib akan berterusan.

Anonymous said...

Baca tajuk rencana blog awak, terasa pandai awak berdakwah dengan maki memaki dan mengeluarkan kata2 kesat. Apakah ini ajaran Nabi Muhammad saw? Memang bukan, ini adalah cara Syiah berdakwah...memaki hamun sahabat2 Nabi Mumhammad saw? Apakah otak anda diresapi syiah atau terikut2a dengan pemikiran Syiah? Ingatlah mati....ikutlah ajaran Nabi Muhammad (termasuk dalam berkata2) dan peganglah al-quran sebab Islam dalam al-quran TIDAK BERUBAH, Islam atas nama politik BOLEH BERUBAH jika kita ubah perlembagaan parti....Moga anda dilimpahi Hidayah olah azzawajalla...in shaa Allah!

Anonymous said...

Bagaimana pulak Penceramah AMANAH di halang memberi tazkirah dan ceramah di surau dan di masjid di Selangor?

Tak pelik ke UMNO dulu tak bagi PAS guna Mesjid tapi sekarang dah boleh?

Tinta Mohd Yusri said...

Ramainya khinzir2 umno beri komen. .tahniah la ibnu ..sebarkan lg fitnah. ..mesti ko x lena tido mlm kan..

Anonymous said...


T.kasih kerana perdengarkan komen.
Hebat Tinta Mohd Yusri dalam buat fitnah.

1.Mana Bukti 'Ramainya khinzir2 umno beri komen'? tunjukkan.
2.Mana '..mesti ko x lena tido mlm kan..'

Rupanya kau juara fitnah. Sebagai peringatan,di akhirat pemfitnah kena bayar balik 'pahala' yang ada padanya sebagai gantirugi kerana fitnahnya di dunia. Kalau dah tak ada pahala lagi, dia kena ambil dosa orang yang kena fitnah itu pula. Kesiannya..

Faham?

Kalau nak fahan jangan tanya Lebai Celop Kulup DAP, atau taukenya yang bukan Islam. Atau pemimpin yang mengaku Islam tetapi bahlol Islam dari DAP! Tanyalah kepada yang ahli.

Inilah jawapan yang paling bijaksana, sesuai dengan penanya. Assalu 'alaikum. Kecualilah kalau lu bukan Islam.

Anonymous said...

SETELAH MEMBACA KOMEN-KOMEN LONGKANG YANG DITULIS OLEH BARUA-BARUA TERNAKAN ABANG BESAR PARTI KAFIR HARBI BIADAPIG, MAKA KITA BOLEH BUAT KESIMPULAN BAHAWA BARUA-BARUA DEDAK CAP ROKET ADALAH PENJAJA FITNAH YANG AMAT TIDAK BERMORAL.

SIFAT MUNAFIK MEREKA ADALAH SANGATJELAS APABILA MEREKA BERPURA-PURA 'SUCI' SAMBIL MENJILAT ABANG BESAR BIADAPIG YANG MEMUSUHI AGAMA ISLAM DAN UMAT ISLAM.

MARILAH KITA SOKONG DAN UNDI PARTI ISLAM PAS UNTUK MEMBELA AGAMA ISLAM DAN UMAT ISLAM.

Anonymous said...

Penjilat-penjilat dedak parti kafir harbi DA-Pig yang memusuhi agama Islam dan umat Islam adalah tidak layak untuk memberi tazkirah dan ceramah di surau dan masjid kerana mereka mempunyai lidah biawak @ lidah bercabang.

Anonymous said...

Barua dedak roket 10:42 pm ternajan parti DA-Pig berpura-pura 'suci' sambil membela kemungkaran, kesesatan, kejahatan, kezaliman dan skandal rasuah parti kafir harbi DA-Pig yang amat memusuhi agama Islam dan umat Islam.

Politik adalah subset kepada Islam kerana politik terkandung dalam Islam maka usaha barua dedak dedak DAPig untuk memfitnah politik Islam adalah tindakan sesat dan menyesatkan.

Anonymous said...

Barua-barua ternakan parti kafir HARBI BiaDaPig menjadi pesakit mental dan bodoh berlapis-lapis kerana menghafal mantera sihir 10:01pm yang diajar oleh kepala bapak kafir harbi yang sedang menindas umat Islam di PP.

Anonymous said...

Ratib barua ternakan parti kafir HARBI roket siang dan malam:

dedak roket, dedak roket, dedak roket, dedak roket , dedak roket......

sifu banglo dapdipdup, sifu banglo dapdipdup ....dapdipdup .... dapdipdup jantung sifu banglo berdebar

Malangnya abang besar roket sendiri sedang terketar lutut kerana sedang dibicarakan di mahkamah kerana dakwaan rasuah.

Tinta Mohd Yusri said...

Nak komen tapi penakut ..letak la nama sendiri.. Hahaha dasar khinzir Pas jual nama islam.. Pthuiii

Anonymous said...

Tinta mohd yusri pun nama palsu. Jangan memusuhi perjuangan islam sebab sapa nak bela islam klu bukan org islam. Tok siti kasim pun wajib bela islam klu dia masih islam. Kamu bersetuju memusuhi perjuangan islam kenapa kamu tak takut pada allah ke.

Anonymous said...

Tinta makan dedak cap roket sebab itulah tinta buta hati suka menentang perjuangan Islam.

Hobi tinta menjilat sifu kafir harbi banglo terlajak diskaun yang dianggap 'suci' walaupun sifu terlibat dalam 66 skandal.

Jika sifu dihumban ke neraka, tinta akan terjun ke neraka kerana tinta fikir neraka adalah tempat berkelah dan shopping menggunakan wang neraka pemberian sifu banglo.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails