Tuesday, February 06, 2018

PAS Beri Laluan Khalid Ibrahim Kembali Jadi MB S'gor.




SHAH ALAM – “Pas Selangor sedia beri laluan kepada Tan Sri Khalid Ibrahim bertanding tanpa syarat, namun itu terpulang kepada dia kalau bersedia, kalau dia tak bersedia dengan tawaran itu pun tak mengapa.”
Demikian antara komen Pesuruhjaya Pas Selangor, Sallehen Mukhyi berhubung tawaran Pas yang bersedia memberi laluan kepada bekas menteri besar Selangor bertanding di mana-mana kerusi tanpa sebarang syarat pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).
Menurutnya, antara faktor yang menjurus kepada kesedian Pas Selangor itu adalah hubungan baik antara Pas dan Khalid sebelum ini termasuk sokongan Pas dalam melantik beliau sebagai menteri besar Selangor.
“Kita beri tawaran itu pertama sekali kerana kita ada sejarah antara dia dan Pas sebelum ini, malah cara urus tadbir yang dia tunjukkan sepanjang jadi menteri besar sangat baik. Saya rasa rakyat Selangor sendiri pun ada satu keserasian dengan cara dia mengurus yang telus berintegriti.
“Sebelum ini pun, Pas antara yang mencadangkan Khalid sebagai menteri besar sebelum timbul pelbagai isu yang yang melanda dirinya, itu pun telah dibuktikan tidak bersalah di mahkamah. Sebab itu saya fikir Tan Sri Khalid ini sangat dekat di hati rakyat Selangor.
“Pas sebenarnya bukan tamak dalam konteks mahukan jawatan dan sebagainya, kita beri ruang kepada siapa saja yang punya keupayaan. Siapa yang ada kekuatan urus tadbir dan dengan sokongan rakyat, Pas sedia beri ruang untuk berada pada posisi yang sepatutnya dan bersama-sama Pas untuk mengurus tadbir negeri Selangor,” katanya kepada Sinar Harian.
Sementara itu, mengulas kesediaan Pas mencalonkan Khalid sebagai menteri besar jika menawan Selangor, Sallehen menjelaskan perkara itu terserah kepada cadangan pimpinan Pas pusat.
Namun, menurutnya, secara prinsipnya Pas Selangor tiada masalah untuk menyokong Khalid sebagai menteri besar biarpun Khalid tidak bertanding atas tiket Pas.
“Soal calon menteri besar bagi kita bukannya diputuskan di peringkat negeri sebaliknya diputuskan oleh Presiden Pas. Pas Selangor tiada masalah dengan Khalid dan bersedia untuk menerima siapa pun calon menteri besar yang dicadangkan oleh pusat.
“Itu yang boleh saya katakan kerana bukan cara Pas untuk menamakan calon menteri besar terlebih dahulu, cuma secara dasarnya kita tak ada masalah untuk bekerjasama dengan Tan Sri Khalid Ibrahim,” katanya – SH
UNDILAH PAS dalam PRU14.
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?


9 comments:

Anonymous said...

PH tak memberi laluan kpd PAN untuk bertanding secukupnya dgn hanya memberi 27 kerusi

Anonymous said...

pas bukan pembangkang yg bijak apalagi permentah yang baik. pas hanya pandai harap dedak dari titik peluh rakyat. jangan berangan nak jadi baik wahai pas. bukti dah banyak rayat dah berati hati pas sama ngan bn yang diketua oleh kepalabapak haram jadah.

Anonymous said...

pas bukan pembangkang yg bijak apalagi permentah yang baik. pas hanya pandai harap dedak dari titik peluh rakyat. jangan berangan nak jadi baik wahai pas. bukti dah banyak rayat dah berati hati pas sama ngan bn yang diketua oleh kepalabapak haram jadah.

Anonymous said...

Komen pada ph tu sebab apa yg dikomen ada pada ph. Tima kasih sebab bagi tahu rakyat sapa ph sebenar.

Anonymous said...

Barua dedak roket 9:11 am,

Bukti dah banyak? Mana bukti? Dakwaan tanpa bukti adalaj fitnah.

Cermin muka sifu banglo kamu dulu sebelum kamu memfitnah PAS! Bukankah sifu banglo kamu yang sedang dibicarakan kerana dakwaan rasuah?

Anonymous said...

Propaganda longkang ini menunjukkan barua dedak telah di'brainwashed' hingga ke tahap zombie oleh towkay dedak cap roket.

Anonymous said...

Pakatan Sarkis pimpinan kafir harbi roket sedang mengalami perpecahan kerana masalah dan konflik dalaman dan pemimpin-pemimpin yang mementingkan diri sendiri.

Anonymous said...

Entah lah PAS ni..

Se belum ini beriya-iya nak kan Ketua yang berserban dan berjubah.. Tak pun berkopiah.

Biar lah tak tahu ekonomi atau tak pandai berpolitik asalkan tinggi agama nya.

Kenapa Khalid tak bertanding di Kelantan?

Khalid no pun bodoh.. nak jadi MB Selangor masuk je lah UMNO. Dengan sokongan UMNO di tambah sokongan PAS... gerenti boleh menang.

Dapat jugak PAS menadah apa-apa projek yang layak..

Anonymous said...

Nasib le PAS dah jadi Parti Adi Sasau tu yg semuo bercelaru termasuk dgn cip lobai lain ditanya lain djawabnya. Nasib kaulah labu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails