Thursday, February 08, 2018

Mukhriz Calon MB Selangor?




SHAH ALAM: Langkah Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang berkemungkinan meletakkan Datuk Seri Mukhriz Mahathir sebagai calon di Selangor adalah usaha Tun Dr Mahathir Mohamd menjadikan anaknya Menteri Besar.
EXCO Jabatan Penerangan UMNO Selangor, Norman Toha, berkata Dr Mahathir, yang juga Pengerusi Pakatan Harapan (PH) melihat peluang itu selepas timbulnya situasi tegang ketika ini antara PKR dan Parti Amanah Negara (PAN), membabitkan pembahagian kerusi.
Katanya, langkah itu juga mungkin sebagai helah menolak calon Menteri Besar dari kalangan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP jika pembangkang kekal memerintah.
"Jika tindakan ini diambil disebabkan rakyat Kedah sudah tidak dapat menerimanya, beliau perlu ingat rakyat Selangor juga begitu.
"Mana-mana kawasan pun, rakyat tidak mahu terima wakil rakyat yang jarang turun padang, tidak bertemu dan menyelesaikan masalah rakyat," katanya kepada BH, di sini, hari ini.
Beliau berkata demikian selepas ditanya mengenai desas-desus bahawa Mukhriz akan bertanding di Selangor pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).
Norman yang juga bekas Setiausaha PAS Selangor, berkata beliau difahamkan rakyat Kedah terutama DUN Air Hitam sudah menolak Timbalan Presiden PPBM itu berikutan tiada tanggungjawab terhadap rakyat di situ.
Katanya, perkara itu bukan berlaku ketika hanya memegang jawatan ADUN, malah ketika menjadi Menteri Besar Kedah.
Ahad lalu, Dr Mahathir ketika ditanya pemberita, tidak menolak kemungkinan anaknya itu bertanding di Selangor dalam PRU-14 (BH)

7 comments:

ted manoff said...

Maaf tuan ibnu hasyim.. Nii mmg berita sampah..cubaan utk laga2kan mukriz dgn azmin..sumber pun dari pihak yg diragui..👙

Anonymous said...

Saya yakin akan ada perebutan jawatan antara PKR, Bersatu dan PAN. Wan Azizah calon PKR (Kena berebut dgn Azmin),Mukhriz calon Bersatu dan Abang Mike calon PAN

Anonymous said...

http://www.malaysia-today.net/the-next-selangor-mb-will-be-from-pan/

The Next Selangor MB Will Be From PAN

In short, DAP is going to decide who the next Selangor Menteri Besar is going to be and it is not going to be Azmin Ali but someone from PAN a.k.a. Amanah. It is too early for DAP themselves to take the Menteri Besar’s post at this stage. Later on that may be possible. Hence, stage one has to be the Selangor Menteri Besar will be DAP’s proxy, which means from PAN, and in stage two DAP will take the Menteri Besar’s post themselves.

THE CORRIDORS OF POWER

Anonymous said...

Cubaan Mensabotaj PKR oleh PAN

https://www.bharian.com.my/berita/politik/2018/02/383878/azmin-tak-layak-jadi-pemimpin-pan-selangor

Azmin tak layak jadi pemimpin - PAN Selangor

SHAH ALAM: Parti Amanah Negara (PAN) Selangor menganggap Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebagai tidak layak menjadi pemimpin berikutan kegagalannya menangani isu membabitkan pengagihan kerusi di negeri itu.

Pengerusi PAN Selangor, Izham Hashim, berkata Mohamed Azmin yang juga Naib Presiden Pakatan Harapan, mempunyai pemikiran silo, satu sikap negatif dalam seseorang pemimpin.

Anonymous said...

Agak mustahil Boboi Mukhriz diterima menjadi MB Selangor kerana bapak beliau Tun M tidak disukai dan dimurkai Sultan Selangor kerana menghina keturunan dan pemulangan darjah kebesaran baginda itu.Sultan sudah barang tentu tidak memperkenankan perlantikan Boboi Mukhriz sebagai MB Selangor.

Anonymous said...

arua-barua @ cybertrooper dedak ternakan parti sekular, liberal dan kafir harbi berlagak 'suci' dengan menyamar menjadi 'ostad' dedak untuk menipu dan mengelirukan umat Islam sedangkan kita semua mengetahui barua-barua ini adalah penjilat pemimpin-pemimpin parti sekular, liberal dan kafir harbi yang telah menghina ajaran Islam dan memusuhi umat Islam.

Inilah jawapan kita untuk menolak semua dakwaan karut yang tidak berasas ciptaan barua-barua dedak ternakan parti sekular, liberal dan kafir harbi :

(1) Ulama Islam dan PAS telah berusaha menyampaikan dakwah Islam kepada pemimpin-pemimpin parti sekular liberal dan parti kafir harbi tetapi pemimpin-pemimpin sekular liberal dan kafir harbi tersebut menolak dakwah Islam. Bahkan mereka dan geng liberal mereka memusuhi PAS kerana PAS mahu membela agama Islam dan hak umat Islam.

Ini bererti PAS telah menunjukkan jalan ke syurga tetapi puak kafir harbi dan sekular liberal memilih jalan ke neraka dengan menentang ajaran Islam.

(2) Tindakan barua-barua dedak roket mendewa-dewakan dan memuja pemimpin-pemimpin sekular liberal dan kafir harbi yang terlibat dalam pelbagai skandal dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam dan memfitnah dan memburuk-burukkan ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS yang membela agama Islam dan hak umat Islam.

Fakta: Nabi Muhammad s.a.w. telah memuliakan ulama Islam sebagai Pewaris Nabi. Sebaliknya barua-barua dedak ternakan parti sekular, liberal dan kafir harbi harbi roket telah menghina dan memfitnah ulama Islam.

Ini adalah bukti yang sangat jelas bahawa barua-barua ini dan pemimpin-pemimpin mereka adalah makhluk yang tidak bermoral dan mereka sama ada munafik atau kafir harbi.

(3) Selama ini kita telah melihat bagaimana barua-barua dedak ternakan parti sekular, liberal dan kafir harbi menulis pelbagai komen longkang untuk:

(i) mengampu, mendewa-dewakan dan memuja pemimpin-pemimpin kafir harbi dan pemimpin sekular liberal yang telah memfitnah, memusuhi dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam,

dan

(ii) menafikan hak umat Islam dan memfitnah, memburuk-burukkan, menghina dan memaki hamun parti Islam PAS pimpinan ulama Islam kerana jemaah Islam tersebut sedang berusaha membela agama Islam dan hak umat Islam.

Maka apakah gelaran yang sesuai untuk barua-barua dedak cap roket tersebut? Barua @ macai @ balaci dedak cap roket? Munafik? Kafir harbi? Haiwan ternakan? Penjaja fitnah? Abu Jahal? Abu Lahab? Kepala bapak munafik Abdullah bin Ubai?

Allah sendiri telah berfirman dalam Al-Qur'an:

Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah), dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keesaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti HAIWAN TERNAKAN, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai.
(Al-A'raaf 7:179) |

Maka barua-barua dan pemimpin-pemimpin parti sekular liberal dan parti kafir harbi yang menentang, memfitnah dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam seperti menyokong keputusan memurtadkan kanak-kanak Islam adalah seperti HAIWAN TERNAKAN, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai.

(4) Tindakan barua-barua dedak ternakan parti sekular, liberal dan kafir harbi menyamakan PAS dengan Syiah Iran yang senantiasa memaki cerca sahabat2 baginda Nabi Mumamad saw adalah tindakan yang sangat terdesak dan bodoh berlapis-lapis kerana fakta menunjukkan dasar perjuangan parti Islam PAS ialah Ahlus Sunnah wal Jamaah dan PAS dipimpin oleh ulama-ulama Ahlus Sunnah wal Jamaah.

Bahkan PAS memuliakan Rasulullah s.a.w. dan para sahabat Rasulullah s.a.w. dan perjuangan PAS adalah mengikut ajaran Rasulullah s.a.w. . Ini membuktikan parti Islam PAS dan ulama-ulama Islamnya tidak menganut ajaran Syiah.

Anonymous said...

MENGAPA MUSUH ISLAM CUBA MELEMAHKAN ATAU MENGHAPUSKAN PARTI ISLAM PAS?

JAWAPAN:


Parti Islam PAS pimpinan ulama Islam telah menjadikan Al-Qur'an, Sunnah, Qias dan Ijma' sebagai dasar perjuangan politik PAS dan PAS sentiasa berjuang untuk menegakkan dan membela agama Islam dan hak umat Islam.

Ini bererti PAS menjadi penghalang kepada rancangan jahat pemimpin-pemimpin sekular, liberal dan kafir Islam untuk membentuk kerajaan sekular liberal yang bersikap anti-Islam, melemahkan atau menghapuskan ajaran Islam dan institusi Islam seperti masjid, jabatan agama Islam, mahkamah Syariah dll dan membentuk manusia jahilliah dan menyesatkan dan memurtadkan umat Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails