Sunday, February 04, 2018

Jenice Lee Tinggalkan DAP, Sertai PRM, Tumpu S'gor.




AIDCNews -03/02/18 -Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Teratai, Selangor, Jenice Lee yang mengumumkan menyertai Parti Rakyat Malaysia (PRM) pada 20 Januari berazam untuk memberi tumpuan kepada Negeri Selangor.
Menurut Jenice, turut menyertai PRM adalah bekas ADUN DAP Telok Datuk, Philip Tan Chun Swee yang telah dilantik sebagai Setiausaha Penerangan PRM Selangor.
Catatan Jenice Lee adalah seperti berikut :
Kenyataan Akhbar oleh Setiausha Parti Rakyat Malaysia (PRM) Koh Swe Yong (012-2766551) mengalu-alukan kemasukan Saudara Philip Tan Choon Swee dan 50 orang ahli baru ke dalam PRM
Hari ini istimewa bagi PRM. PRM bergiat biasa di KL dan Petaling Jaya. Penyertaan Saudara Philip Tan Chun Swee dan 50 orang ahli baru termasuk aktivis politik dan sosial ke dalam PRM , menandakan PRM mula melangkah keluar dari kawasan KL-Petaling Jaya ke kawasan lain di Selangor!
Saudara Philip Tan Chun Swee merupakan bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Telok Datuk penggal 2008-2013. Beliau merupakan seorang ahli politik yang bertanggungjawab, prihatin terhadap rakyat dan bercampur-gaul dengan masyarakat tempatan. Oleh itu, Sdr Tan dapat menang kerusi Telok Datok semasa bertanding di kubu kuat BN pada 2008.
Beliau mengamalkan sikap jujur, amanah dan tidak pilih kasih ketika melaksanakan tugas sebagai wakil rakyat. Ini jauh berbeza dengan ADUN lain sekarang yang terbukti menyalahgunakan kedudukan dan peruntukan seperti perbuatan wakil rakyat BN .
Saudara Philip Tan turut dilantik sebagai ahli Jawatankuasa Pilihan Pihak Berkuasa Tempatan (JP-PBT) iaitu salah satu jawatankuasa yang ditubuhkan di bawah Dewan Undangan Negeri Selangor untuk memantau 12 Pihak Berkuasa Tempatan yang terletak di bawah bidang kuasa Kerajaan Negeri Selangor. Beliau selalu memberi cadangan yang bernas dan turun padang untuk memastikan dasar-dasar kerajaan Selangor dapat dilakasanakan dengan serta merta.
Walau bagaimanapun Saudara Philip Tan tidak dipilih untuk bertanding pada pilihan raya umum lepas iaitu PRU-13 walaupun prestasinya bagus. Namun demikian, beliau tidak berputus asa dan terus berkhidmat untuk rakyat secara sukarela. Ini merupakan minatnya sejak beliau masih di pangku sekolah.
Apabila kita menyebut mengenai perihal ketelusan dan integriti, perilaku pemimpin dan ahli-ahli, kita harus menjadi teladan rakyat iaitu “put into action”. PRM telah mengamalkan prinsip sebegini sepanjang perjuangannya.
Bagi PRM, pemimpin tempatan yang jujur dan ikhlas sepatutnya diberi peluang untuk terus berkhidmat kepada rakyat. Maka dengan ini saya bagi pihak PRM Selangor mengumumkan Saudara Philip Tan disahkan sebagai Setiausaha Penerangan PRM Selangor dan parti telah bersetuju mencalonkan beliau untuk bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Telok Datuk pada PRU-14.
Selain Sdr Philip Tan Chun Swee, 9 orang anggota juga dilantik sebagai penyelaras parlimen di Selangor, iaitu Sdr Tan Chun Swee penyelaras untuk Kuala Langat, Sdr Muhamad Nur Amin Abdullah untuk Subang, Sdr Santhok Singh Sepang, Sdr Li Thiam Chai Ampang, Sdr Mano Segambut / Kepong, Telaiamblam a/l Mariappan Klang, Uthayakumar a/l Maruthakavi Kota Rajah, Steven KH Tan Selayang dan Sdri Jenice Lee Ying Ha Pandan.

Sekian. 

UNDILAH PAS dalam PRU14.
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?

6 comments:

Anonymous said...

Puak Pakatan Sarkis pimpinan sifu kafir harbi banglo terlajak diskaun telah membuat 'kajian' lawak dan membuat keputusan lawak syok sendiri konon Pakatan Sarkis akan memenangi PRU dan konon parti Islam akan kalah semua kerusi.

PORRRAHHHHH!

Fakta terbaru menunjukkan Pakatan Sarkis pimpinan parti kafir harbi BiaDaPig sedang berpecah belah kerana masalah dan konflik dalaman Pakatan Sarkis.

Bahkan ramai pemimpin dan ahli telah keluar dari parti kafir harbi BiaDaPig menunjukkan kaum mereka sendiri sudah hilang kepercayaan terhadap sifu banglo dan kit sial.

Umat Islam tidak akan mengundi Pakatan Sarkis pimpinan kafir harbi kerana ouak liberal dan kafir harbi ini telah menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Selepas PRU, puak liberal dan kafir harbi boleh mohon jawatan penjaga parking haram.

ted manoff said...

El sisi dijangka kekal terajui mesir..syukurlah.. Monshi boleh duduk lama didalam..komen ibnu..🎑🌕🌔🌓🌑

Ibnu Hasyim said...

Untuk ted manoff,

Lihat di belakang rampas kuasa Elsisi di Mesir, siapa kalau bukan Israel&AS. Umat Islam wajib jatuhkan haramjadah Elsisi itu. Siapa yang memenjara bekas Presiden Morsi dan membunuh gerakan Islam Mesir..

T.kasih.

ted manoff said...

Komen ibnu hasyim seolah2 mahu pertumpahan darah berlaku lagii..berapa ribu lagii rakyat mesir yg akn mati katak..ketika tumbangkn hosni mubarak beribu yg mati..hosni dn el sisi tkde beza pun..tentera dibelakang mereka..👮👮

Ibnu Hasyim said...

T.kasih komen anda.

Pada saya, yang penting Islam mesti ditegakkan. Seperti di Palestin, Bosnia, Rusia, Mesir dll, bahkan di M'sia pun. Kerana iru wujudnya parti PAS, sekurang-kurangnya tempat orang Islam wajib menyatakan hasrat memiih pemimpin Islam yang akan memimpin mereka, melalui peti undi.

Di mana saja di dunia, Islam mesti memimpin, bukan dipimpin. Soal kamu tidak mahu berjuang untuk Islam, terserah kamu.

Dalam kaedah dakwah pun ada pilihan, dakwah dengan tangan, mulut atau hati. Walaupun dengan hati itu adalah selemah-lemah iman.

Anonymous said...

Rejim Zionis El-Sisi adalah rejim haram yang mendapat kuasa melalui cara haram menggulingkan kerajaan Mesir Morsi yang telah dipilih oleh rakyat Mesir.

Pengkhianat Mesir pimpinan si Zionis Yahudi El-Sisi laknatullah telah membunuh rakyat Mesir dan merampas kuasa secara haram dengan sokongan puak Kristian dan Yahudi Mesir dan puak Zionis sokongan Anerika dan Israel.


Ini bererti rejim Zionis El-Sisi adalah rejim haram maka rejim ini wajib digulingkan eh rakyat Mesir.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails