Wednesday, February 15, 2017

Artis Ini Bangga Berbikini, Perlukah Ditegur Dibimbing?


FARA mendoza mendapat kecaman daripada netizen gara-gara memakai pakaian renang yang seksi.

HALAMAN HIBURAN


NAMPAKNYA masih ada artis atau pelakon-pelakon Malaysia yang berbangga dengan pakaian berbikini, menjadi bualan netizen, walaupun beraksi di luar negara. 

Pakaian dedah aurat yang melanggar tatasusila adab timur. Tetapi yang penting lagi ialah melanggar peraturan Islam, yang termaktuk dalam Perlembagaan Persekutun sebagai 'agama bagi Persekutuan' ini. 

Apa beginikah corak pemikiran yang sodorkan pada remaja negara ini?

Lihat berita ini..

KUALA LUMPUR: Pelakon, Fara Mendoza, 27, akur apabila namanya sekali lagi menjadi bualan netizen gara-gara berbikini di lokasi percutian Koh Lipe, Thailand, baru-baru ini. 

Namun, Fara tidak kisah dengan kritikan yang diterimanya kerana segala aktiviti dilakukan mahupun foto yang dikongsi di laman sosial adalah dirinya yang sebenar. 


"Saya hanya mahu menjadi diri sendiri tanpa perlu bersikap hipokrit dengan sesiapa pun. Saya pula bercuti ke pulau bersama beberapa rakan perempuan saya, bukannya lelaki. 

"Semestinya saya akan memakai pakaian renang, sesuai dengan suasana dan sekitar tempat kami bercuti," katanya kepada BH Online. 

Beberapa hari lalu, Fara memuat naik beberapa gambar percutiannya di Koh Lipe bersama rakan-rakan baik di Instagram. Akibatnya, beliau menerima kecaman di beberapa blog hiburan gara-gara pemakaiannya yang seksi. 


Fara turut memohon maaf kepada mana-mana pihak yang kurang senang dengan penampilannya yang sebegitu, namun beliau tidak mahu mengubah imej diri hanya kerana kritikan diterima daripada netizen. 


Pada masa sama, Fara menegaskan beliau memuat naik gambar berkenaan bukan untuk meraih publisiti. 


"Inilah kehidupan peribadi saya. Maafkan saya jika ada pihak yang kurang senang dengan imej saya begitu. 

"Cuma apa yang ingin ditegaskan, saya bukannya mahu menunjuk-nunjuk kepada umum untuk mendapat publisiti murahan," tegasnya. 

Dalam perkembangan lain, Fara kini sibuk dengan penggambaran drama Shhh...I Love You bergandingan dengan Gambit Saifullah bagi siaran slot Akasia, TV3. (BH)


Apakah pemikiran sesat (dari sudut agama Islam) begini perlu dibiarkan terus? Mana tindakan pihak-pihak berwajib? Mana pihak agama, JPM, Kementerian Wanita dan lain-lain. Bukan soal menghukum, tetapi apa tindakan bimbingan yang perlu diambil?

Bukankan ini suatu tanggung jawab untuk menyelamat dan mensejahterakan rakyat di dunia dan di akhirat? Kecualilah kalau pemimpin-pemimpin di Malaysia sudah tidak percaya kepada Hari Akhirat.. (IH)


Artis ini Mustapha Kamal (gambar atas tengah) pun sokong Rang Undang-undang untuk meningkatkan perundangan syariah Islam di Malaysia. Al-hamdulillah.


Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis
PERHATIAN:
Tawaran peluang kerja di Korea Selatan. Persiapan kewangan perlu hanya RM3,000 sahaja termasuk khidmat dan tiket pesawat.

32 comments:

Anonymous said...

Perempuan SUNDAL! habis cerita!!

Anonymous said...

Egois nyer.. Becakap guna kepala lutut. Nak seksi aku punye padal.. Mcm org yg tak yakin adanye syurga dan neraka.. Iman takda. Sy pcya dia ni tak betagams islam.. Atau mgkn islam baka shja. Nauzubillah..

Indah said...

jgn kasar dlm menyampai kebenaran

jgn ikut cara ada satu parti tu.. tau nk hukum org yg tk setuju cara dia.

mana tau satu masa dia insaf jd lebih warak dr kita yg celupar ni.

Anonymous said...

Kita hanya boleh beri nasihat, nak terima ke tak itu dia punya pasal. Tanggung jawab kita sebagai sesama orang islam dah selesai. Di akhirat nanti dia dah tak boleh nak mendakwa kita lagi.

Anonymous said...

Soalan macam nie tak perlu... Jika rasa wajib ditegur dan ditarbiah, buatlah. RUU 355 itu yang perlu dibuat forum dan pembentangan sebab Presiden PAS sendiri mohon ditangguh dan tiada penerangan diberi. Bila cadangan tidak disokong marah... kata macam2!

PAS bukan politik matang dan sejahtera tapi politik pra-matang dan kelam-kabut. Hujah Presiden sendiri pun bercanggah... Adus!

Anonymous said...

Bila aku melihat perempuan berpakaian tetapi telanjang, aku teringatkan lembu-lembu betina yang sedang makan rumput di padang rumput. Perempuan berpakaian tetapi bertelanjang adalah perempuan yang tidak tahu menghargai maruah dan kehormatan diri sendiri. Mat saleh lah sangat berpakaian separuh bogel....ptui ! Malanglah suami jika mendapat isteri yang suka mendedahkan aurat . Suami dayus masuk neraka !

Anonymous said...

Perempuan yang mendedahkan aurat secara melampau dengan berpakaian separuh bogel boleh merangsang lelaki yang tidak beriman untuk merogol perempuan tersebut. Jika berlaku rogol, eloklah perempuan yang menjadi punca rogol dan perogol dihukum !

H.Jazri said...

Jangan mudah menghukum orang lain. Jangan suka melihat diri sendiri itu lebih mulia dari orang lain. Biarlah pihak Qadi yang menghukum, dan kita tidak perlu mengambil tugas Tuhan Yang Esa. Dalam Quran sifat Maha Pengasih dan Penyayang disebut tidak kurang dari 114 kali, dan ayat menghukum lebih kurang dari jumlah itu....kita semua manusia yang ada kesilapannya....besarkanlah sifat kasih sayang dari sifat mencemuh 114 kali lebih banyak.

Anonymous said...

Anon 12:16 PM,

Apakah tindakan anda jika anda melihat orang lain melakukan kemungkaran? Adakah anda mahu menunggu pihak Qadi mengambil tindakan pada masa kemungkaran itu sedang berlaku di hadapan anda? Jika Allah bertanya pada anda mengapa anda berdiam diri melihat melihat kemungkaran, apakah jawapan anda? Bukankah berdiam diri itu bererti merestui kemungkaran?

Kita tidak pernah melihat diri kita sendiri lebih mulia dari orang lain kerana kita semua tidak bersifat maksum. Kita mengutuk aktiviti maksiat atau kemungkaran kerana kita cintakan Allah dan kita amat bencikan kemungkaran. Rasulullah S.A.W. sendiri mengajak manusia melakukan kebaikan dan mencegh kemungkaran.

Dari Abu Said Al-Khudri r.a berkata: Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:

“Barangsiapa yang melihat kemungkaran maka hendaklah dia mencegah dengan tangannya, sekiranya dia tidak mampu, maka dengan lisannya, dan sekiranya dia tidak mampu (juga), maka dengan hatinya. Yang demikian itu adalah selemah-lemah keimanan.” (Riwayat Imam Muslim dalam Sahihnya dari hadis Abu Said r.a).

Anonymous said...

Tak syoklah Ibnu Hasyim gambar tak jelas pelir aku pun tak keras melihatnya.

Anonymous said...

Artis ini patut dihantar pd Hadi Awang atau mana2 lebai Pas utk ditarbiah, ditegur dan diberi bimbingan.

Anonymous said...

Anon 5:55 PM mati pucuk ! Kah...kah...kah....kah ...kesian !

Anonymous said...

Orang Pas cakap je.. Sebenarnya dia orang suka tengok orang pakai macam tu.. tak caya sekali2 dengar lebai dia orang ceranah.. ada yang mencarut..

Anonymous said...

Orang Roket cakap je.. Sebenarnya dia orang Roket suka tengok orang pakai macam tu.. tak caya sekali2 dengar sifu roket dia orang ceramah menyokong liberalisme iaitu kebebasan untuk melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad! Orang munafik saja sokong Roket !

Anonymous said...

hahaha 10.45 dah buang tebiat.. ngakulah penceramah kamu punya hal.. pulak tu ceramah dalam masjid..

Anonymous said...

Jual murah kat DAESH! baru tahu!!

Anonymous said...

Cer bwk artis ni berjumpa dgn lebai mokhtar senik utk diberi bimbingan..

Anonymous said...

Wah macai roket 3:05 PM malu nak mengaku Tuan Guru Mat Sabun berselfie dada dengan perempuan seksi dan Sifu roket pejuang Liberalisme yang menggalakkan kemungkaran dan kesesatan !

Cuba bawa perempuan seksi jumpa Tuan Guru Mat Sabun dan Sifu roket ! Kita lihat siapa akan terkam dulu!

Anonymous said...

Seluar dalam terpakai jenam Stopa Spender unuk dijual.Untuk penyokong PAS diskaun 50% diberikan dan kepada penyokong UMNO diskaun untuk anda ialah 35%.Cepat datang sebelum habi stok.Semua ini boleh di dapati di Pasar Raya Maidin.

Anonymous said...

Barua roket 11:50 PM juga melelong gambar Tuan guru Mat Sabun berselfie dada dengan amoi seksi dan gambar sifu roket dengan amoi banglo terlajak murah !
Beli sekarang untuk tabung PRU roket dan kuali ! Cepat datang sebelum habis stok. Barua-barua roket dan kuali mesti bangga giler !

Anonymous said...

Pembahgian elaun pengundi setia untu penyokong PAS akan di adakan di Ibu Pejabat PAS pusat.Semua ahli PAS dijemput hadir kecuali yang dah kaya.Dana elaun ini adalah hasil derma $90.0juta dari Najib PM tersayang.

Anonymous said...

Pembahagian dedak babi untuk penyokong Roket dan Kuali akan di adakan di Ibu Pejabat Sifu pusat.Semua ahli dan AJK Roket dan Kuali dijemput hadir termasuk yang dah kaya makan wang rakyat.Elaun dedak ini adalah hasil dari kertas kerja RM300 juta dari Sifu tbanglo terlajak murah.

Wang neraka juga akan diberikan kepada ahli dan AJK yang hampir nak mati atau telah mati untuk menghargai perkhidmatan mereka dalam Tentera Kacang Mearh (RBA)!

Anonymous said...

Wow kalau orang2 PAS terlihat foto seksi ni pastinya konek terus memacak dan air liur meleleh akibat terlalu ghairah .Walau lebai PAS ada yang dah tua namun konek tetap ceria mencari mangsa.

Anonymous said...

Engko ni dah tak ada kerja ke Ibnu Hasyim asyik gambar bogel dan cerita seks saja.Dah tua tu perlahankanlah emosi seks tu.Mentang-mentanglah awak penyokong setia dan tegar PAS yang terkenal dengan nafsu serakah dan dapat restu pamimpin tertinggi engko bukan main lagi bergaya ya.

Anonymous said...

Nasi kangkang Datin Mah keluaran Najib Enterprise untuk dijual.Kepada penyokong PAS beli satu dapat tiga dan penyokong UMNO beli satu dapat satu.Dapatkan segera dirumah Mat Maslan atau rumah Nazri.Kahasiat nasi ini ialah otak anda akan jadi bengang ,bebal dan sentiasa stim apabila melihat gadis dan amoi melintas didepan anda.Anda juga merasa Najib adalah pemimpin suci dan hensom.

Anonymous said...

Barua-barua 9:01 AM, 9:11 AM dan 9:20 AM ternakan roket dan kuali adalah sahabat karib perogol terkenal yang baru dibebaskan dari penjara Kanada kerana mereka mempunyai otak lucah dan nafsu sek babi tahap kronik berdasarkan komen-komen ajaran sifu roket banglo terlajak murah dan tuang guru mat sabun! Kita yakin mereka menulis komen sambil melancap ! Pemimpin dan pengikut sama-sama gila seks !

Anonymous said...

Walaun biol Pas 10:44 patut bwk artis seksi ni berjumpa ostat nasarudin Pay Per View utk diberi bimbingan dan tarbiah.

Anonymous said...

Senarai hobi penyokong dan lobai2 PAS (Parti Analan Seks)
1.Suka menonton Film porno.
2.Suka melancap.
3.Suka mengendap perempuan mandi.
4.Suka makan Pil Kuda
5.Suka minum air Ketum
6.Suka makan Nasi Kangkang.
7.Suka pergi Thailand cari pelacur.
8.Suka makan rasuah dari Najib.
9.Suka Fitnah Orang
10.Suka banyak tidur dan malas.

Anonymous said...

Balaci dedak 10:02 PM adalah pendusta yang amat menjijikkan kerana balaci dedak 10:02 PM telah membuat pelbagai dakwaan karut tanpa sebarang bukti. Hanya pesakit mental tahap kronik seperti balaci dedak 10:02 PM sahaja yang boleh membuat pelbagai tuduhan karut tersebut! Sifu roket dan tuan guru mat sabun sudah tentu berbangga dengan pencapaian pengikut mereka seperti balaci dedak 10:02 PM !

Anonymous said...

Badut biol Pas 11:11 terlebih dos pil kuda ke?kesiannn..kahkahkah

Jual Green Coffee said...

saya rasa artis yang memakai pakaian bikini seperti itu tidak selalu mempunyai image yang negatif,mungkin maksudnya memang tidak ingin mengumbar auratnya tapi yang namanya artis memang hidupnya tidak jauh dari konsumsi publik,,,bukannya membela atau gimana tapi artis juga mempunyai kehidupan pribadi juga yang ingin hidup seperti orang lain.

Hadi Al-Kapla Taik said...

hadi ulamak kepala taik sedunia bila nak saman sarawak report dengan datuk husam??? kesian walaunta terus diperbodohkan oleh hadi ulamak kepala taik sedunia. huhuhuuuuuuu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails