Saturday, December 24, 2016

Aktivis Hak Haiwan Bogel Macam Haiwan, Bantah Manusia Makan Daging Haiwan.


Wanita Bogel Protes Penggunaan Daging Ayam Belanda

KLIP video seorang aktivis hak asasi haiwan melakukan bantahan terhadap penggunaan daging ayam belanda sebagai hidangan perayaan menjelang Krismas menjadi tular di laman perkongsian video, Youtube, baru-baru ini.

Seperti yang sedia maklum, hidangan ayam belanda semasa Krismas merupakan menu wajib ada di atas meja dan permintaan daging haiwan itu sangat tinggi pada musim perayaan tersebut berbanding hari biasa.
Wanita Bogel Protes Penggunaan Daging Ayam Belanda
Menerusi klip berdurasi 1 minit itu, salah seorang daripada ahli organisasi bukan kerajaan (NGO), People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) berbaring dalam keadaan berbogel di atas pinggan sebagai simbolik kepada ayam belanda bersama beberapa jenis sayuran lengkap dengan sudu dan garfu gergasi.
Di dalam video itu juga, salah seorang dari ahli kumpulan itu dilihat mencurah sesuatu ke atas badan wanita itu sambil disaksikan oleh orang awam yang berada di kawasan tersebut.
Bantahan itu turut disertakan dengan mesej yang berbunyi seperti berikut, ‘Try to relate to who’s who on your plate – go vegan.’ (Cuba bayangkan jika diri anda ayam belanda tersebut, oleh itu jadilah pemakan sayur sahaja).
Difahamkan klip rakaman itu diambil di bandar Liverpool, Britain dan telah ditonton lebih 100 ribu sejak ia dimuat naik. 
Di Malaysia pun khabarnya ada pemimpin politik yang menentang orang Islam mengadakan upacara sembelih korban, walaupun dagingnya disedeqah kepada fakir miskin yang perlukan makanan.


2 comments:

shameel Iskandar said...

Perjuangan yang gila

Anonymous said...

Perjuangan Pas pun gila jugak. Orang2 pas pun dah jadi gila, konpius tak tau nak ikut ke tidak. Kejap depa ni ahli sunnah, esok tukar lak ahli syiah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails