Wednesday, November 02, 2016

Terbongkar! Bersih Akui Terima Dari Yahudi Soros RM70K?



PETALING JAYA: Bersih 2.0 berkata gabungan itu hanya sekali pernah menerima sumbangan berjumlah RM70,000 daripada sebuah yayasan yang dipimpin hartawan terkemuka George Soros, berikutan dakwaan pembiayaan kewangan untuk beberapa pertubuhan di Malaysia bagi mempengaruhi pilihan raya 2013.


Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah berkata sejak itu, gabungan tersebut bergantung kepada derma orang ramai bagi aktivitinya.

“Malah kami menerbitkan akaun yang membutirkan sumber dana kami,” katanya kepada FMT.

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi baru-baru ini menuntut siasatan ke atas Bersih 2.0, portal berita Malaysiakini dan pusat kajian Merdeka Center, ekoran dokumen yang didakwa menunjukkan pertubuhan asing seperti National Democratic Institute (NDI) dan Open Society Institute (OSI) kelolaan Soros membiayai mereka.

Maria berkata sumbangan RM70,000 daripada OSI di antara 2010 dan 2011 hanya merupakan 11% daripada pendapatan Bersih 2.0 ketika itu.

Beliau berkata gabungan itu juga pernah menyaman akhbar New Straits Times kerana mendakwa ia berpakat dengan pihak luar bagi mengganggu kerajaan.
“NST sudah pun membuat permohonan maaf terbuka,” katanya.

Maria mengalu-alukan sebarang penyiasatan terhadap Bersih 2.0, namun berkata ia merupakan usaha menakut-nakutkan gabungan itu dalam perjuangannya menuntut pilihan raya adil.

Beliau turut membidas Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin yang meminta polis menutup jalan ke Dataran Merdeka bagi menghalang perhimpunan Bersih 5 pada November 19.

Sebelum ini, Khairy dilaporkan membenarkan ahli Umno menyertai kumpulan Baju Merah didalangi Datuk Seri Jamal Yunos bagi menghalang peserta Bersih.

“Agenda kami jelas. Kami berbicara kerajaan bersih dan reformasi. Saya mahu tahu apa pula bicara mereka. Saya mahu tahu apa agenda mereka.”

Perhimpunan Bersih 5 dijangka diadakan di Kuala Lumpur bagi memberi tekanan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meletak jawatan dan membuka kembali siasatan ke atas skandal 1MDB. (IH/TKO)

Hasil carian imej
George Soros lahir Ogos 12, 1930, di Budapest, Hungary dengan nama György Schwartz. Kini beliau menjadi warga Amerika Syarikat. Soros merupakan spekulator mata wang yang terkenal, pelabur saham, ahli perniagaan, ahli filantropi, dan aktivis politik.
Lahir12 Ogos 1930 (umur 86), Budapest, HungaryPendidikanLondon School of Economics (1954), London School of Economics (1951)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Semoga terbongkar lagi serangan penghancuran Islam dari musuh-musuh Islam sedunia. Al-hamdulillah!

33 comments:

Anonymous said...

Aku sokong bersih dpt bantuan dari mna2 setan sekali pun. Tumbangkn Bapak Setan yg menghisap darah rakyat. Bapak setan yg jadi sahabat tuang presideng PAS. Otak sewel

Anonymous said...

Dari komen-komen yang ditulis oleh pemimpin dan tentera siber (cyber troopers) sekular, liberal dan kafir harbi , kita semua boleh membuat kesimpulan bahawa puak sekular, puak liberal dan puak kafir harbi tidak memperdulikan penderitaan rakyat yang sedang menderita kerana GST dan kenaikan harga barangan, pekhidmatan, minyak dan tol dll.

Sebenarnya pemimpin dan balaci sekular, liberal dan kafir harbi masuk politik untuk menipu rakyat demi kepentingan peribadi mereka dan kroni mereka dan mereka juga mahu melemahkan atau menghapuskan Islam dan umat Islam dengan bantuan Yahudi Zionis laknatullah. Malangnya terdapat segelintir umat Islam (munafik) yang rela diperalatkan oleh kafir harbi dan liberal untuk menyerang dan menfitnah agama Islam dan menyesatkan umat Islam.

Maka tidak hairanlah kita melihat pemimpin dan balaci sekular, liberal dan kafir harbi sedang menyerang, menfitnah, menghina dan memburuk-burukkan ulama Islam dan parti Islam PAS dan umat Islam yang sedang berusaha menegakkan ajaran Islam di negara ini. Musuh Islam mahu menghapuskan PAS dan ulama Islam supaya musuh Islam boleh menghapuskan agama Islam dan menaafikan hak umat Islam sebagai rakyat majoriti negara ini.

Maka kita semua tidak merasa hairan melihat pemimpin dan balaci sekular, liberal dan kafir harbi membela dan mempromosi aktiviti-aktivit maksiat dan sesat di negara ini. Tujuan utama mereka ialah untuk menjauhkan umat Islam dari agama Islam.

Kejahatan dan kezaliman pemimpin dan balaci sekular, liberal dan kafir harbi telah melampaui batas ! Pemimpin dan balaci sekular, liberal dan kafir harbi adalah makhluk bangsat, hina dan terkutuk ! Mereka lebih suka menemani Fir'aun, Abu Lahab, Abu Jahal, Dajjal dll dalam neraka dari menerima kebenaran (Islam).!

Anonymous said...

Pemimpin-pemimpin kafir harbi dan puak sekular liberal adalah bapa-bapa syaitan yang memusuhi Allah dan RasulNya dan umat Islam. Maka kita tidak merasa hairan melihat syaitan-syaitan ini menggunakan taktik-taktik kotor dan tidak bermoral untuk menfitnah, memburuk-burukkan dan memaki hamun ulama Islam, parti Islam PAS dan umat Islam yang sedang berjuang menegakkan ajaran Islam di negara ini.

Semua bapak syaitan dan syaitan-syaitan dan anak-anak syaitan adalah sama sahaja kerana semuanya syiatan laknatullah yang amat memusuhi agama Islam dan umat Islam.

Anon 10:19 AM mahu menggunakan syaitan untuk mengalahkan syaitan. Sudah pasti syaitan-syaitan akan ketawa tergolek-golek melihat manusia bodoh seperti Anon 10:19 AM tulis komen bodoh. Sebenarnya semua syaitan bekerjasama menipu manusia tetapi sebahagian manusia terlalu bodoh untuk memahami sifat syaitan!

Anonymous said...

Walaunta2 ingat serban besaq...berjubah...berjanggut...nampak waraq...dah cukup utk dilantik jadi pemimpin. Tapi walaunta2 lupa dalam Quran ada sebut 2 subjek yg berbeza iaitu org yg pandai agama (ulama) dan ahli yg bijak tadbir (umara').
Sebab itu bila rakyat lihat ada ahli agama yg diangkat jadi ahli tadbir yg kata suka dirinya kena kencing..itu adalah mereka yg bangang...dan bodoh. Mereka ahli agama ini dulunya selalu melaung gunakan hadis "tak akan masuk lubang ke-2 kali"..tapi..kali ini..kenapa sanggup berubah mengajak pengundi dgn kata2 "tak kisah kalau di kencing banyak kali".
Begini kah sikap ahli agama...yg ngaku ahli politik
Sanggup mengajak pengundi2 utk diri dibasahi kencing2..
Inilah silapnya...
Agama dimain2kan oleh agamawan yg kemaruk jd pemimpin.
Mereka gunakan agama utk tujuan politik.
Agama yg bersih...sanggup..melihat dikencing2kan.

Aku harap jgn ada lagi pengundi2 yg lantik mereka2 ini utk jadi pemimpin.
Mereka tidak layak sebagai pemimpin.

Anonymous said...

Duit derma Najib RM 90juta untuk PAS tak cerita ke Ibnu Hasyim atau kocek dah penuh, jadi rasuah Najib buat diam saja.

Anonymous said...

Pemimpin PAS sanggup di kencing Najib dan UMNO berkali2,itu pengakuan pemimpin no 2 PAS. Kah,kah,kah...Patutlah PAS ni bau hancing dan tak makbul doanya kerana bergelumang dengan najis.

Anonymous said...

Duit derma dr keluarga diraja arab saudi tu betul ka admin?
Negara luar semua dok kata 1MDB buat duit pengubahan wang haram..tak komen ka admin?
Business 1MDB kata utk pebghadilan negara..tapi..sorang ahli kabinet pun tak tahu pasalnya..tak komen ka admin??
Duit 1MBD masuk ke account peribadi Najib..kenapa tak masuk dlm account umno...tak komen ka admin??
1MDB yg ada pengarah2 yg terkenal dan penasihat MO1 boleh tersilap masuk duit ke account yg salah...tak ada apa2 tindakkan...tak komen ka admin???
ITU PUN NAK 4 ORANG SAKSI KA????
Ha...ha...ha ..memalukan islam
pas..pis..pus lahhhhh..

Anonymous said...

Ramai pemimpin PAS pengecut akibat selalu dikencing UMNO.Kalau mereka terserempak dengan JibMah pasti terus terkencing.he...he...he......

Anonymous said...

Dan...
Sanggup nganga mulut tadah air kencing..

Pas..pis..pus

Anonymous said...

pemimpin pas satu2nya pemimpin pembangkang yg cium tangan pemimpin umno!

tak pernah tengok pemimpin Amanah, PKR, DAP cium tangan org umno...

taki cium tgn zambri...

Anonymous said...

Syaitan-syaitan ternakan kafir harbi @ ultra kiasu dan sekular liberal telah mencipta pelbagai cerita dongeng dan fitnah untuk menfitnah dan memburuk-burukkan ulama Islam, pemimpin parti Islam PAS dan umat Islam yang sedang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah untuk umat Islam negara ini.

Syaitan-syaitan laknatullah ini telah mencipta fitnah seperti kerajaan UG, kerjasama UMNO-PAS, rasuah RM90 juta dll untuk menfitnah dan memburuk-burukkan ulama Islam, parti Islam PAS dan umat Islam yang membela Islam dan umat Islam tetapi syaitan-syaitan ini gagal 100% kerana kita tahu semua dakwaan karut itu adalah fitnah yang dicipta oleh syaitan-syaitan laknatullah yang begitu terdesak untuk menfitnah ulama Islam dan melemahkan dan memusnahkan parti Islam dan seterusnya menghapuskan Islam dan umat Islam.

Dari dulu,kini dan selamanya syaitan-syaitan laknatullah ini masih gagal menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong dakwaan karut mereka ! Ini jelas menunjukkan syaitan-syaitan laknatullah ini adalah makhluk perosak yang amat tidak bermoral, menjijikkan dan meloyakan !

Anonymous said...

semakin ramai manusia (tak berani aku katakan mereka itu islam atau tidak) yang semakin reda dan semakin menyerahkan diri untuk menjadi hamba abdi kepada iblis

Anonymous said...

'BERSIH' MENJADI 'NAJIS' SEBAIK SAHAJA MENERIMA BANTUAN DARI ZIONIS LAKNATULLAH. INI BERERTI ZIONIS SEDANG MEMPERALATKAN KAFIR HARBI DAN LIBERAL UNTUK MEMUSNAHKAN AGAMA ISLAM DAN UMAT ISLAM DI NEGARA INI.

Anonymous said...

Ulamak kalau bodo bab politik buat kotorkan agama ja. Dah tahu kencing tu najis pi nganga mulut buat apa. Lepas tu pengaruh pengundi suruh nganga mulut dgn depa. Ini bukan ulamak..ini ular dlm semak. Sekejap kata tak akan masuk lubang 2 kali...sekejap tak kisah kalau berkali2 masuk lubang. Sekejap kata nak hukum hudud dan tak boleh separuh hudud separuh tak..sekejap kata nak bawa hudud..lps tu kata pulak bukan hudud...sekejap kata toghut...sekejap kata asssabiayah...lepas tu berpeluk dan nak sama dgn toghut dan yg assobiah Apa kejadahnya ulamak mcm ni.
Gunakan agama utk politik mereka.


Anonymous said...

Tang mana yg nak musnahkan agama islam tu. Buktikan.

Anonymous said...

Masih lagi menunggu dan terus menunggu .................

Hj hadi dan ibnu hasyim kritik najib, rosmah dan azalina ....

Ada berani ke...???????

Anonymous said...

Aku sokong Pan 100% tak kisahlah w.pun aku tahu presidennya dituduh menyedap dengan bini orang. Aku tak peduli. Sebab manalah tahu akan datang aku pun terbuat benda yang sama, kalau ikut hukum Hudud memang naya la aku. Hope presiden Pan boleh backup aku la masa tu kalau dah memerintah. Human right...

Aku sokong Bersih 100% tak kisahlah walaupun bapak soros atau raja setan mana pun yang taja. Akan datang kalau in return worse scenario pun kalau dia nak sekularkan 110% negara ni peduli apa aku. Asalkan kekayaan negara dapat dibahagi secara adil. Itu yang penting. Daripada sekarang ni hidup tak tentu arah ekonomi ke laut walaupun negara kaya. Tak kira la soroz ka, sontol ka tapi asalkan ekonomi stabil dan harta negara tak dirompak gua sokong.

Kalau negara ni rosak sekalipun akhlaknya selepas ni, ianya berpunca daripada tekanan hidup yang dihasilkan pemimpin hari ini. Jadi sama-samalah jawab

Anonymous said...

Pengerusi BERSIH seorg wanita berani buat pc menafikan tuduhan dan bersedia menyaman puak2 pemfitnah berkaitan dgn Soros.

Tapiiii..tuang presideng dan lebai2 PAS @ PIGS semua menikus. Sekor pun tak berani nafikan tuduhan makan duit samun rakyat msia 90juta. Dah 3 bulan tk berani saman SR.Lebai2 tadak tulurrr..kahkahkah

Pas parti politik jual agama peralatkan Islam. Pas penternak ularmak2 suu akhir zaman.

Takfir!

Anonymous said...

Barua P.A.S Parti Ajaran Syaitan menyesatkan akidah org melayu. Menjijikkan dan meloyakan.

Takfir!

Anonymous said...

Hadi Tuang presideng dah lacurkan politik. Jual pantat PAS pada Najib. Hadi sama taraf dgn pelacur di Lorong HJ Taib tempat sarang pelacur,

Anonymous said...

Kumpulan syaitan2 berserban ada ramai dlm parti PAS Parti Ajaran Syaitan.

Anonymous said...

Tuang presideng Pas yg ada tak berani terus terang sbb takut pengundi lari..takut hilang sokongan.
Manakala tuang presideng umno pulak tak berani sbb takut masuk jail sbb banyak kes2 besarnya keywtlibatannya diketahui orang.

Anonymous said...

Bila Pas nak saman SR? Dah nak masuk 3 bukan dah. Jk tak saman bermakna dakwaan SR itu benar dan Pas ada menerima dedak RM90 juta drpd Najib. Apa la sgt RM70k tu. Klu dibahagikan kpd para demonstran Bersih, RM1 sorang pun tak dapat

Anonymous said...

Balaci ternakan kafir harbi 6:01 PM ,

Mana bukti Pas ada menerima dedak RM90 juta drpd Najib ? Kalau setakat buat andaian bangang tanpa sebarang bukti, budak umur 5 tahun pun boleh buat andaian kamu jilat aiskrim kafir harbi ! Cakap dengan cerminlah bhai !!!

Anonymous said...

Pas akan hancur sbb ada org mcm hj hadi. Toghut sana sini...Assabiah sana sini.
Last2 dia pulak yg ajak org pada assobiah dan bersekongkol dgn toghut yg beliau laung2kan dulu.

Muntah jilat balik ka...

Sbb tu Terengganu 1 penggal ja pegang.

Anonymous said...

Betul tu anon8.45pm wa setuju dgn lu. Hadi leh pegang 1 penggal je. Jadi pilihlah kerajaan sedia ada yang terbukti hebat kerana telah berpuluh penggal diberi kepercayaan memerintah oleh rakyat.

Anonymous said...

Bila Pas nak saman SR?
Bila Mat Sabun nak saman tuduhan zina binik orang?
Bila Stopa nak saman video sextape dia?
Hangat2 nih hangat nih

Anonymous said...

Betul..
Lebai Hadi patut bersama Najib, br blh jd MB lama cikit. Paling kurang pun diangkat jadi Tuan Penasihat 25%.
Lg pun bila declared bersama Najib, kan senang pengundi buat perhitungan. Ini tak...nak sembunyi2 hajatnya dpd pengundi. Konon takut pengundi lari. Apa punya lebai la...
Kami yg dr Umno pun tak yakin dgn lebai ni.
Sekejap nak bersama Najib...sekejap nak jg pembangkang lawan Umno.

Mau makan kiri-kanan ka?

Siul la permainan tak siuman lebai2 ni.

Anonymous said...

Tuduhan SR itu serius. Klu tak benar saman la SR. Tak payah saman di UK. Saman di Malaysia lebih cerah peluang utk menang. Tunggu apa lg? Lagi satu, mcm mana kamu nak berdakwah dgn non Muslim jk asyik label org kafir harbi. Satu hari kafir harbi mungkin terima hidayah Allah dan akhlak dia jauh lebih baik drpd kamu

Anonymous said...

Bodoh Melayu tak ada batas nya

Duit 70.000 di bising walhal bilyon bilyon CHINA masok ambil dan LAHANAT curi tak di kesah kan

Padan lah papa kedana miskin memanjang

Ada otak simpan dalam karung dedak

Anonymous said...

Yg pi juai Tanah Malaysia kat negara luaq lg parah. Kat Sg Besi...kat Kl...kat Johor..
Takkan nak msh buat buta lagi..
Takkan nak cari 4 saksi lagi..
Bodo punya lebai..

Anonymous said...

Moga puak sekuler libral diberi hidayah kembali pada islam dan yang non muslim masuk islam. Musuh islam dengan nyata memusuhi islam puak 2 munafik bukan buta tapi membutakan hati.

Anonymous said...

 عَنْ حُذَيْفَةَ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ إِنَّهَا سَتَكُونُ أُمَرَاءُ يَكْذِبُونَ وَيَظْلِمُونَ فَمَنْ صَدَّقَهُمْ بِكَذِبِهِمْ وَأَعَانَهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَلَيْسَ مِنَّا وَلَسْتُ مِنْهُمْ وَلَا يَرِدُ عَلَيَّ الْحَوْضَ وَمَنْ لَمْ يُصَدِّقْهُمْ بِكَذِبِهِمْ وَلَمْ يُعِنْهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَهُوَ مِنِّي وَأَنَا مِنْهُ وَسَيَرِدُ عَلَيَّ الْحَوْضَ. قال شيخنا الشيخ شعيب الأرناؤوط : إسناده صحيح على شرط الشيخين . 
Daripada Huzaifah daripada Nabi SAW, Baginda bersabda :
"Bahawasanya akan wujud (akan datang) para pemerintah yang berbohong dan berlaku zalim. Barangsiapa yang membenarkan pembohongan mereka dan membantu atas kezaliman mereka, maka (mereka) bukan daripada (golongan) kami dan aku bukan daripada (golongan) mereka, dan dia tidak akan menemuiku di haudh (telaga kauthar di akhirat kelak). (Sebaliknya) sesiapa yang tidak membenarkan pembohongan mereka dan tidak membantu atas kezaliman mereka, maka dia daripada (golongan) ku dan aku daripada (golongan) nya dan dia akan bertemuku di haudh".(Riwayat Imam Ahmad dalam musnadnya. Kata guru kami, Syeikh Syu'aib al-Arna'uth, sanad hadith ini sahih berdasarkan syarat al-Bukhari dan Muslim) 

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails