Monday, November 21, 2016

BERSIH 5 Gagal, Walaupun Ada K'sama Dengan NED Milik Soros. Maaf Kit Siang.


lim-kit-siang-bersih
AIDCNews – 21/11/16 –Penasihat DAP, Lim Kit Siang bengang apabila perhimpunan jalanan BERSIH 5 di ibu kota pada Sabtu lalu dikategorikan sebagai gagal.
Sebaliknya, Kit Siang yang merupakan aktivis politik veteran DAP sejak dari tahun 1969 berkata pihak yang mengalami kegagalan adalah kumpulan Baju Merah kerana hanya dapat mengumpulkan seramai 3,000 hingga 4,000 orang sahaja.
Ahli Parlimen DAP Gelang Patah itu bagaimanapun gembira kerana mendakwa kononnya berlaku peningkatan penyertaan kaum Melayu dalam perhimpunan jalanan BERSIH 5 berbanding dengan perhimpunan BERSIH sebelum ini.
“Walaupun Bersih 5 dikategorikan sebagai tidak berjaya, ia mendapat lebih penyertaan Melayu berbanding perhimpunan Bersih sebelum ini,” dakwanya dalam satu kenyataan media.
Menurut Mynewshub, ramai pihak berpendapat perhimpunan BERSIH 5 Sabtu lalu merupakan satu kegagalan buat parti pembangkang dan kumpulan anti kerajaan kerana ia cuma kira-kira 15,000 orang sahaja berbanding dengan jumlah penyertaan sebelum ini.
“Sedikit peningkatan kaum Melayu dalam perhimpunan BERSIH kali ini pula disebabkan penyertaan pengikut setia bekas pemimpin UMNO yang berpaling tadah, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan anaknya, Datuk Seri Mukhriz serta Tan Sri Muhyiddin Yassin.
“Kumpulan anti kerajaan dan parti pembangkang pada asalnya merancang untuk mengadakan perhimpunan BERSIH 5 yang mendapat sambutan besar-besaran rakyat.
“Penganjur BERSIH 5 mendakwa perhimpunan itu kononnya bagi memperjuangkan rakyat, namun masyarakat menyedari ia cuma strategi politik untuk memenangkan pembangkang.
“Kit Siang dalam pada itu menuduh sekatan jalan raya dan tangkapan yang dilakukan pihak polis menyebabkan ramai rakyat Malaysia tidak dapat menyertai BERSIH 5,” lapor portal itu.
AIDCNews sebelum ini pernah mendedahkan perhimpunan BERSIH mempunyai hubungan sentimental dengan DAP kerana idea perhimpunan itu dicetuskan oleh badan pemikir DAP, REFSA yang telah berkerjasama dengan badan asing NDI (National Democratic Institute) pada Julai 2005.
NDI adalah salah satu cabang yayasan demokrasi Amerika Syarikat, NED (National Endowment for Democracy) yang sering bekerjasama dengan yayasan demokrasi milik George Soros untuk melakukan perubahan rejim di sesebuah negara yang menjadi targetnya.




22 comments:

Anonymous said...

Kalau Bersih5 gagal takkan macai2 ketua penyamun dan walaun tolol lebai2 jual agama nak meroyan sana sini.kahkahkah

Bersih5 terlalu berjaya sampai mrk mcm cacing kepanasan tk senang duduk. Bersih 4,5 menggabungkan pelbagai kaum berbilang agama bersatu padu tenaga melawan kerajaan korup dan penyamun tanpa peralatkan agama. Inilah Msia yg sebenar.

Anonymous said...

pigi la jilat juboq lim kit siang.
ha ha ha

Anonymous said...

Yahudi,trump,soros,semuanya support bersih 5,tapi yg peliknya,90juta dan 10juta,blogger sex pas buat tahu ajerr.selamat bersama mat german,yg sewa porno,anta kedua sama saja.

Anonymous said...

Slps npk jelas kejayaan rakyat bergabung dlm Bersih5, puak2 ketua penyamun negara dan lebai2 jual agama dah mula gabra. Parti lebai yg dulu mengkafirkan jutaan umat Islam Umno nak bekerjasama dgn parti penyamun. Ketua lebai dah ludah jilat balik. Dedak punya psl Islam digadaikan.kahkahkah

Anonymous said...

Tuan guru Pas yg ajar pengikut2nya cara anon 5:17 buat semasa bertahaluf siyasi dgn DAP dulu dan masih lg di Selangor skrg. kahkahkah

Anonymous said...

Boleh nak kritik pas, tapi salak la guna isu baru.. bukan isu basi. Nampak sangat ketinggalan zaman dalam politik. Tak profesional.. he he he.
10 jong masuk anjing itu dok bercawat ekoq lagi.

he he he.

Anonymous said...

knp tak saman2 SR? takkan peguam kapir queen council yg dilantik tak buat kerja? ataupun rm90juta memang dah habis makan holiday?

knp tak komen presiden pas terima rm10juta dr lombong dikelantan? knp hasil galian Kelantan beri pd presiden pas? rakyat Kelantan dpt rm5; presiden pas dpt rm10. presiden besar lebih besar ke dr rakyat Kelantan? apa cite ni?

dulu Umar Khattab cambuk abu hurairah sbb rasuah kuda.

admin dah tua. cuba keluar dr tempurung tu...

“Daripada Abu Sa’iid Al-Khudri radhiyallahu ‘anhu, katanya: ‘Aku telah mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda: “Barangsiapa di kalangan kamu melihat kemungkaran hendaklah mengubah dengan tangannya, jika tidak mampu, maka dengan lidahnya dan jika tidak mampu, maka dengan hatinya dan yang demikian itu adalah selemah-lemah iman.” (Di Riwayatkan oleh Muslim: dalam kitab Al-Iman, hadith no.49)

kalau sokong org yg buat kemungkaran, kira tiada iman la kot?

Anonymous said...

November 21, 2016 at 6:19 PM

Makin komen makin bertambah bodoh!
ha ha ha

Anonymous said...

Ustaz saya nak bertanyakan soalan..

APAKAH PERBEZAAN PARTI PAS DENGAN TALIBAN..????

mohon ...jawapannya ustaz....

Terimakasih ustaz...

Anonymous said...

Sebenarnya Bersih5 berjaya dapat sambutan yang memberangasngkan.Sekiranya PAS menyertai Bersih5 saya percaya keadaan akan lebih baik dan bertambah ramai.Sayangnya PAS berkata meraka adalah golongan pembangkang,tetapi nampaknya mereka kecut telur dan masih sibuk mengira duit RM 90juta derma dari najib.PAS gagal menunaikan tanggungjawab yang diberikan oleh rakyat dan sebaliknya bersekongkol dengan Najib pencuri dan penyamun duit rakyat.

Anonymous said...

Kalau anda mengundi PAS pada PRU14 ini anda tergolong orang yang bodoh dan sekiranya anda mengundi UMNO anda tergolong orang yang tersangat bodoh dan bahlol.Pemimpin anda kerap ponteng di Parlimen dan cakap selalu berputarbelit.

Anonymous said...

Ada sebuah kisah ttg seorang pemerintah yg juga asalnya pendita dizaman dulu....dipendekkan cerita pendita ni nak makan rasuah 10 juta dinar emas bagi meluluskan satu urus niaga yang penting untuk negaranya....apabila si pemberi rasuah ingin menamakan nama siapakah yg sepatutnya diletakkan untuk bahagian pendita itu agar tidak diketahui orang. Maka pendita itu tdk tidur 10 hari memikirkan soalan yg terlalu rumit dan menguji minda ini. Akhir sekali pendita berjaya mencari jalan penyelesaian setelah mendapat idea paling bernas. Begini ayatnya...''jgnlah diletakkan namaku krn dibimbangi kantoi dan dikenali orang, tapi letakkan shj jawatanku sbb ianya bukan namaku...maka tamatlah cerita pendita bersama harta strategik rasuahnya...jengjengjeng...

Anonymous said...

Jgn lah buat fitnah tanpa bukti. Berdosa la. Please......

Anonymous said...

Mahathir lagi banyak curi duit.

Anonymous said...

Kalau anda mengundi PANDAP aka Pakatan Harapan pada PRU 14 ini pula maka anda tergolong orang yg suka/setuju dgn LGBT.

Anonymous said...

PAS dekat Malaysia. Taliban dekat Afghanistan. Itulah bezanya. Lain kali Bagi lah soalan yg susah sikit.

Anonymous said...

Kalau dah gagal tu mengaku je lah. Takyah la nak cover. Semua org nampak. Buat malu je awak ni.

Anonymous said...

PAS Parti.Angkuh.Sombong menghampiri tarikh luput PRU14 nnt.

Anonymous said...

Golongan lgbt pun ada ramai di pusat2 tahfiz. Ini realiti. Apa tindakan Pas selaku parti Islam?

Anonymous said...

Pas parti jual agama peralatkan Islam menipu ahli2 parti dulu, kini dan selamanya..

Anonymous said...

Yg gagal tu geng baju merah dan parti lebai jual agama Pas bersekongkol dgn parti penyamun negara. Semua orang tahu. Buat malu je awak ni...

Anonymous said...

Nak belajar fitnah boleh berguru dgn ketua lebai dan ostad2 Pas. Dlm masjid pun jadi..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails