Monday, November 21, 2016

Ini 5 Perkara Penemuan Menarik Sekitar Bersih 5.0

Hasil carian imej untuk bersih 5
Assalamualaikum,,,

Ada beberapa perkara menarik boleh dilihat di perhimpunan bersih 5.0 kali ini.Antaranya ialah:

1- Terkibarnya bena atau kain rentang mengenai orang asli yang ditindas, ada permintaan supaya orang asli dibela dan pembalakan dihentikan di kawasan mereka.Dipercayai pembelaan orang asli ini merujuk dengan kes pembalakan yang didakwa menyusahkan kehidupan orang asli di Gua Musang dulu.

Nampaknya orang asli Gua Musang dapat pembelaan Bersih 5.0 yang matlamat asalnya bukan untuk membela orang asli.Apa jadi dengan jabatan hal ehwal orang asli? tak buat kerja ker sampai kehidupan orang asli tertindas sebegitu rupa sehingga terpaksa Bersih 5.0 turut memperjuangkan nasib mereka.

Agak malang juga kerana setelah beberapa pilihanraya, orang asli di Gua Musang memberi kemenangan kepada BN serta Ku Li. Pelik juga kenapa Ku Li tak buat apa apa dengan orang asli yang tertindas tetapi Bersih 5.0 yang tampil membela orang asli.



2- Munculnya buat kali kedua kumpulan LGBT menyertai Bersih 5.0 bagi mengesahkan lagi pengiktirafan yang diberi Bersih 5.0 kepada kumpulan ini.Bersih 5.0 turut disertai oleh orang melayu Islam dari PAN dan PKR yang turut bermakna orang melayu Islam baik yang  liberal pandangannya atau progresif turut mengiktiraf LGBT dan di antara mereka yang mengiktiraf itu termasuk Mahfuz Omar yang turut sama Bersih 5.0

3- Munculnya Mahathir, Yiddin dan siti Asmah berarak bersama bersih 5.0 kelihatan janggal kerana pada bersih sebelum ini, Yiddin antara yang mengutuk dan Mahathir pula semasa berkuasa pernah mengutuk demostrasi jalanan terutama ketika demostrasi oleh pendokong refomasi yang pernah ditekan oleh Mahathir menerusi tindakan ganas pihak polis kepada pendemostrasi, tapi kini dia berjalan kaki bersama dengan pendemostrasi Bersih 5.0.

4- Kenyataan mengatakan 20 ribu menyertai Bersih 5.0 menidakkan janji  PAN untuk menghantar 30 ribu ahlinya di demostrasi tersebut.Apakah kenyataan 20 ribu itu silap sebab ahli PAN sendiri sudahpun 30 ribu.

5- Bendera PAS turut dikibar walaupun PAS sudah awal awal lagi menyatakan TIDAK AKAN menyertai Bersih 5.0. Siapa yang gatal tangan mengibar bendera PAS ini.Ada yang mendakwa ianya dikibarkan oleh pengikut Nizar kerana ada yang mengibar bendera itu dikesan berada disebelah Nizar dalam gambar, tetapi ada pula yang memperlekehkan dakwaan ini dengan komen kononnya kalau orang itu bergambar dengan Samy Vellu akan didakwa ahli MIC.

Munasabah ker hujah ini.Rasanya tidak sebab pertamanya MIC dan Samy Vellu tidak menyertai Bersih 5.0 dan keduanya, kalau dia bergambar dengan Samy Vellupun, tak ada akan menuduh kerana yang mengibar bendera itu MELAYU sedangkan MIC pula hanya untuk orang India.Apa punya bangang hujah mengelak seperti ini!


"
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
 senik



Hasil carian imej untuk bersih 5



33 comments:

Anonymous said...


Wah....kesian melihat KOTOR 5 yang dipimpin oleh pimpin oleh sifu kafir harbi dan tuan guru liberal tidak mendapat sambutan walaupun badut-badut Zionis tersebut mendakwa konon KOTOR 5 akan di sertai oleh 100,000 orang tetapi yang hadir ialah 15,500 LGBT, badut dan pelawak Pakatan Tiada Harapan !

Sifu-sifu kafir harbi dan tuan guru liberal telah mendakwa bahawa KONONnya 500,000 orang telah menghadiri KOTOR 4. Ini bererti parti politik kafir harbi dan liberal telah kehilangan 500,000 - 15,500 = 484,500 pengikut.

Wah...ini bererti orang ramai tidak mempercayai parti politik dan NGO(k)-NGO(k) kafir harbi dan liberal. Pakatan Tiada Harapan !

Cakap besar....pong-pang....pong-pang....pong-pang dalam media tapi habuk pun tarak!....

Cakap depan cermin saja lah bhai !

Anonymous said...

Parti.Ajaran.Syaitan

Anonymous said...

Parti.Angkuh.Sombong

Unknown said...

Parti nak mampus selepas pru 14. Mintok tulo hj hashim turun buat kajian di kelantan.

Lelaki Dicermin said...

Mangkok...suruh lah parti serban tu buat mcm bersih buat.. berapa org yg sanggup turun..aku tgk blog2 pro parti serban tu..semua mengutuk bersih.. buatlah..kalau parti kau dpt kumpulkan 15.501.. lebih satu dr bersih bolehlah mengutuk..ini buat tak tp mengutuk..kalau ini yg kau katakan islam..menurut parti pas..tu.. baik lagi mic..bodoh melantun2

Anonymous said...

Pakatan pembangkang orang2 yg dibuang dan terbuang !!!!
tak dapat jawatan lawan toke lah pulak berlumba2 nak jadi peminpin.
orang2 yg dibuang tu dah kira rijek berangan pulak nak memerentah .....eeeeee
geli ahhhhhhh

Anonymous said...

HADI SEORANG ULAMAK , NAJIB JUGA SEORANG ULAMAK YG PEMURAH...
GANDINGAN YG MANTAP, SO PARTI PAS TAK PERLULAH BERTANDING PADA PRU KE 14 NANTI..CUKUP JADI PENIS YG SEHAT UTK B.N SAJA...

BERI LAH PELUANG KPD B.N UTK JAGA ISLAM DI KELANTAN ,ANWAR MUSA ATAU TOK PA CALON M.B YG PALING LAYAK....
TUGAS PARTI PAS UTK MEMBERI NASIHAT BERSAMA MAJLIS FATWA KEBANGSAAN SUPAYA MARTABAT ISLAM DAPAT DI JULANG TINGGI....

MALAYSIA NEGARA ISLAM..

Anonymous said...

Apa beza ularmak parti pas dgn ularmak umno b.n...????


Anonymous said...

BERSIH 1, 2, 3, 4 & 5 memang kotor punya. Syukur PAS sudah tak sokong lagi Bersih.Pas insaf & tidak menyertai golongan kafir yg menentang Najib. Pas akan bersama dengan umnoBN secara langsung @ tak langsung. Biarlah golongan kafir melayu yg menyokobg Harapan rakyat menabg sorak..Pas tetap bersama umno mempertahankan melayu-Islam.
Pas telah berubah dengan politik matang. Selamat tinggal Pas extrim seperti zaman Pakatan Rakyat.

Anonymous said...

Lautan manusia berbaju kuning BERSIH5 membanjiri KL bikin hati macai2 ketua penyamun dan walaun2 tolol lebai jual agama tk senang duduk mcm cacing kepanasan.kahkahkah

Bersih 4,5 tanpa parti Pas dan provokasi Umno berjalan lancar lg aman telah mencipta sejarah hebat lanskap politik baru Msia yg berbilang kaum serta agama bersatu padu bergabung tenaga tanpa peralatkan agama masing2. Inilah Malaysia yg sebenar.

Anonymous said...

sedap je sebut kafir harbi pada pemimpin bersih.

cuba baca matlamat bersih, ada ke menentang islam?

kalau bos tempat kerja aku ajak buat beda baik, adakah aku tolak sebab dia kafir
dan diberi label kafir harbi.

kalau persatuan penduduk yg ajaknya kafir ajak gotong royong, adakah aku tolak dgn alasan ketua tu kafir harbi.

kalau rumah aku terbakar, adakah kafir nk tolong aku tolak dgn alasan mereka kafir harbi.

pas menuju jumud dan sempit jamban. pas semakin khawarij.

semua pas kena tauat nasuha sebb bersih yg dulu2 mereka join.

siapa nk tolong taubat utk tgna sebb sokong bersih dulu? nik beduh boleh tolong doakan ke?

pas memang anggap mereka agama. selain pas adalah kafir. mulut mungkin control tp hati mereka begitulah akidahnya.

aku cabar pas tolak apa saja walaupun baik dpd org kafir.

sedarkah pas mereka berlagak sgt suci tetapi mereka masih menjilat system demokrasi pilihanraya yang dtg dari system kafir?

sila jgn masuk pru dan jadi ngo seperti hizbut tahrir atau tabligh.. itu lebih kita respek.

mulut berdegar tolak system kafir, tp masih melutut dlm system demokrasi kafir.

biar kita jahil asal kita buat benda baik, asal jg jadi munafik bertopeng agama.. menolak benda baik tp membela pemimpin zalim.

hadi sebenarnya sgt kemaruk nk jadi ketua dalam apa saja perjuangan rakyat tp jumud.

hadi anggap tubuh badannya itu adalah islam, tolak hadi bermakna tolak islam.

inilah doktrin syiah maksum dan khawarij yg suka melabel org lain tidak islam.



Anonymous said...

Berdasarkan perkembangan semasa sambutan Bersih 5 ni menunjukkan kaum Cina telah hilang yakin dgn keupayaan DAP menjalin kerjasama dgn kaum Melayu. Tidak mustahil kaum Cina akan patah balik kpd MCA. Juga tidak mustahil jika kaum Cina beralih kpd PKR jika komponen baru terbentuk iaitu PAS PKR BERSATU WARISAN. Tapi ini hanyalah kemungkinan...entah ye entak tak..peace..

Anonymous said...

aku dah beberapa kali tanya beberapa orang ustaz Pas.. sesiapa yg sokong Pakatan Harapan akan rusak aqidah apa lagi nenentang ulama' adalah pengkhianat. apalagi Pakatan Harapan menentang jamaah islam Pas & menentang kerajaan melayu-islam adalah kafir harbi. Bersih adalah kafir harbi. Jauhilah dari mereka ... kata ustaz Pas

Anonymous said...

Pas-umnoBN adalah bersih. BERSIH-Pakatan adalah najis kotor.

Anonymous said...

Maaf anon 9:47...
kalau bos yg kafir ajak buat benda baik, kafir yg ajak gotong royong dan tolong memadam kebakaran itu tidaklah dikira perbuatan kafir harbi...
Tapi klu selepas gotong royong, dan padam kebakaran kamu biarkan pulak kafir itu hina Islam, maka perbuatan2 tadi telah berubah statusnya daripada mulia kepada dedak kafir-harbi...

Anonymous said...

walaupun tanpa pe\arti islam yang lahanat, bersih berjalan seperti biasa dan berjaya. selamat menjilat dan menjelir lidah kepada pemberi makan dedak. isu kafir harbi dimainkan oleh pemberi makan dedak. terpaksa lah pemakan dedak menjelir lidah yang berair liur mainkan isu sama.

Anonymous said...

Pewala wala dan pentotok totok karat parti pus pus pusssss adalah digalakan tengok berita tv 3 sahaja kerana ianya sahih....

Selain tv 3 semuanya fitnah dan berniat jahat terhadap parti pas pis pusss....

Anonymous said...

Rompak punya olang lu kasi sokong..panggil lu olang protes parliment punya tempat lu olang pun tatak mau...sekalang lu sendeli tanggong loo..lu punya olang semua habis lali keluar.

Bukan gua punya salah loo...
bukan gua punya fitnah loo...

Lu sendili bikin salah...lu sendili bikin maa...pelompak no1
Lu lagi kasi sokong.....

Lu bodoh...tatak otak...
pusing2 cakap....balik bikin anak
lu lagi bagos ...ho...

Anonymous said...

2 hari selepas Bersih5, hari ini mula kedengaran kemungkinan kerjasama dan konspirasi politik antara Umno dan Pas akan dibahas semasa agm Umno akan datang. Inilah isu yang masih sehingga kini barua2 Pas 1Malaysia cuba nafikan, namun Allah yang PALiNG Berkuasa dan Mengetahui, satu persatu ditunjukkan kemungkaran dan penipuan Pas kini.

Hadi makin mereng. Pening kepala sampai kena masuk hospital. Ini dah mula pembongkaran terbaru, dengan izin Allah yang Maha Berkuasa, tentang sumbangan sebanyak rm10juta kepada pejabat Presiden Pas. Yang heran, projek lombong di Kelantan, tapi ada pulak sumbangan masuk ke Pejabat Presiden Pas, yang tiada kena mengena dengan negeri Kelantan. Kalau sumbangan kepada rakyat Kelantan takpe lah juga.

Dengar lagi masa upacara pecah tanah, siap ada solat hajat lagi. Biasalah tu Pas dengan solat hajatnya. Hmmmm apakah yang dipohon dan didoa dimakbulkan Allah? Boleh lihat sendiri. Apakah solat2 hajat anjuran Pas dimakbul Allah? Selena Gomez tetap datang, stadium tetap penuh. Apakah Allah memakbulkan doa Pas semasa solat hajat bersama MB gagap Khalid Ibrahim semasa krisis MB Selangor tempohari? Khalid tetap ditolak dan dipecat, MB sekarang orang lain.

Kesian Pas, doa tak dimakbul Allah. Sebab apa ya? Kata doa seorang ulamak tu maha dahsyat, Allah mesti mendengar dan pertimbangkan, tetapi doa2 so-called ulamak Pas banyak yang Allah tak berkenan. Apakah mungkin antara sebabnya adalah mereka ini sememangnya BUKAN LEVEL ULAMAK!!!! Golongan ini cuma syok sendiri, pakai serban pakai jubah, ingat dah layak bergelar ulamak. Ulamak apakebende kalau kerja memfitnah dan menipu rakyat? Ulamak apakebende yang mengkhianati harapan pengundi yang undi mereka masa pru lepas? Kita tunggu sahaja pru akan datang.

Fikir sendirilah....

Anonymous said...

Maaf anon 10:51..

Pas parti politik berkiblatkan demokrasi sekular yg buat Islam itu dipandang hina.

Anonymous said...

Salah seorang bekas ulamak besar Pas pengasas perubatan Islam selama puluhan tahun. Tapi bila sakit sanggup berubat beribu2 batu jauhnya, berhabis duit yg byk di tangan doktor kafir harbi dan akhir sekali buat amanat utk disemadikan di negara sekutu Israel laknatullah.

Fikir sendirilah...

Anonymous said...

Pas parti jual agama peralatkan Islam.

Anonymous said...

Wah....balaci-balaci ternakan kafir harbi dan liberal meroyan sakan tahap sawan babi enggan menerima kebenaran @ fakta iaitu parti politik dan NGO yang menentang Islam adalah kafir harbi. sebaliknya, mereka memfitnah parti Islam PAS dan ulama Islam kerana PAS dna ulama Islam membela Islam dan hak umat islam.

Inilah akibat balaci bangang menyembah tokoh-tokoh kafir harbi dan makan dedak babi ultra kiasu !

Tengok cerminlah bhai !

Anonymous said...

Tulis panjang kan main...isi penuh dgn kejahilan. Takkan laa tak perasan langsung...adush..

Anonymous said...

Ekekeke...
1. Pas parti politik berkiblatkan demokrasi sekular yg buat Islam itu dipandang hina.

2. Pas parti jual agama peralatkan Islam

Ada dua topik. Tapi cuma ada tajuk je. Isi tadak..

Anonymous said...

PAS Parti.Ajaran.Syaitan

Anonymous said...

Mana yg jahilnya? Pas jual agama peralatkan Islam. Lebai2 kaki lebong kencing ahli2 parti dulu, kini dan selamanya.

Anonymous said...

Bkn 2 topik tp 2 kenyataan/fakta. hihihi..

Kalau 2 fakta di atas tak betul bagilah hujah2 taraf walaun tolol lebai2 jual agama PAS @ PIGS.kahkahkah

Anonymous said...

Berhujahlah dengan bijak, gunakan isu2 yang releven. Ini tidak...kopipes sahaja standard anon 2.53 ni. Asik tengok cermin....

Anonymous said...

Ye la m.mana tak jahil... Boleh ke cakap solat hajat dan doa Pas tak dimakbulkan. Makbul atau tidak itu urusan Allah taala, kita sbg hamba kena usaha, doa dan tawakal...mcm mana la kamu boleh ckp makbul or tak makbul tu....so klu dikalangan pemimpin Pan ada yg kamu tahu doanya boleh makbul segera, meh bwk sini. Aku nak mintak dia doakan kamu esok tiba2 ada 100 biji banglo dan 100 biji kete mewah depan mata. Doakan juga Palestin lusa tiba2 dapat balik tanah mereka... secara aman dipulangkan oleh israel...Boleh gituuuu...hehehe...jgn marah ya...nnt kena jual.. :-)

Anonymous said...

Sangat kesian melihat nasib rakyat Kelantan. Lombong di Kelantan, yang lulus projek Kerajaan konon Islam Pas. Tapi yang paling untung adalah Pengerusi Dedak. Dapat rm10juta kedalam akaun Pejabat Presiden Pas, tapi tiada maklumat walau 1sen pun yang digunakan untuk Parti. Waah ini kira dah lebih kurang sama seperti kes derma rm2.6b. Ahli parti pun tak tau mende, tetiba dikejutkan oleh cerita ala2 derma rm2.6b. Sama tapi tak serupa. Sama sebab ahli parti sendiri pun no idea, tak serupa kerana sekor memang penyamun, sekor lagi berlagak alim tapi sama2 menyamun.

Anonymous said...

Ini pula jwpn drp geng pas.xtau sejauh mana kebenaran.mana yg betul mana yg salah.tp sama2 kita lihat nt.spt kata tuan gb.kebenaran akan nampak juga.


"Pejabat Presiden PAS Terima Komisen Lombong? Cuba Kerja Kuat Sikit Lagi Wahai Pemfitnah.

Saya ada beberapa soalan buat puak pemfitnah dalam isu ini, dan saya sertakan juga jawapan sekiranya mereka tidak mampu jawab;

1. Kenapa tidak dedahkan gambar TGHH sedang solat?

Maklumat yang kami dapati adalah, Tuan Guru Presiden dijemput untuk solat hajat di tapak lombong ini. Lalu, kenapa tidak dimasukkan gambar TGHH tengah solat hajat tersebut? Kenapa hanya gambar TGHH melihat peta/pelan itu sahaja yang disebar sedangkan ianya dibuka dan ditunjukkan oleh individu lain dan TGHH hanya melayan sahaja melihat pelan tersebut.

2. Perjanjian ataupun 'surat aku janji' yang disebar tersebut diarahkan oleh TGHH?

TGHH tidak tahu menahu berkaitan surat perjanjian itu. Dan sekiranya ia benar wujud, maka kenapakah diwujudkan Pejabat Presiden PAS di Taman Melewar sedangkan PAS telah lama beroperasi di Pejabat Agungnya di Jalan Raja Laut.

Keduanya, siapakah Zuraidin Abdullah? Benarkah dia bertugas sebagai Pemegang Amanah Pejabat Presiden PAS? Tahún bila dia masuk bertugas? Wujudkah individu ini di Pejabat Presiden PAS tengan jawatan sedemikian?

Ketiganya, andai kata Surat Aku Janji ini benar wujud, maka naif sangatkah semua yang terlibat untuk menulis dengan jelas di dalam perjanjian tersebut "Pejabat Presiden PAS" ? Sengaja mendedahkan parti dan individu kepada risiko dan bahaya?

3. Projek ini luluskah?

Ia hanya diluluskan dalam mesyuarat JKSM sahaja iaitu Jawatankuasa Mineral yang dihadiri antaranya oleh wakil Geosains, Pejabat Tanah dan Galian, Jabatan Alam Sekitar dan beberapa wakil lain. Sedangkan kelulusan mutlak oleh Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMK) adalah ditolak. Ia tak lulus langsung.

4. Bila MMK tolak, apakah pemohonnya marah dan mengamuk?
Ya, inilah isu yang sebenarnya. Pemohon telah mengamuk akibat permohonannya ditolak dan telah meminta sebuah parti politik yang memang hidup dengan isu fitnah, untuk mencemarkan terus imej TGHH yang pada asalnya dijemput oleh mereka untuk solat hajat sahaja.

Bahkan, pemohon itu sendiri telah menyertai parti pecahan PAS tersebut sebelum daripada tersebarnya gambar TGHH tersebut.

Dan, yang penting juga untuk dinyatakan di sini adalah, pemohon telahpun mengugut untuk mencemarkan imej TGHH dengan gambar tersebut sejak sebelum Hari Raya Korban lalu lagi sekiranya permohonan lombong mereka ditolak oleh MMK.

5. Apapun, puak pemakan fitnah tetap percaya akan cerita tersebut dek kerana mendalamnya benci mereka kepada TGHH. Jadinya?

Sekiranya benar dakwaan puak pemfitnah, di mana bukti transaksi duit yang bernilai jutaan itu?"

CopyPaste drpd heway lain

Anonymous said...

Klu benar2 lah seseorang tu nak makan duit rasuah. Perlukah dinyatakan dgn jelas jawatannya seperti dlm kes ni iaitu Pemegang Amanah Presiden Pas? Kan boleh je letak proksi2 yg boleh simpan duit tu senyap2 dlm selimut...sorang pun takkan dpt tahu...jadi kes rm10 juta ni dah mula ada keraguan ttg kesahihannya...tapi wallahualam...tengok jelah nanti...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails