Wednesday, November 23, 2016

Bantah Kekejaman Di Myanmar, Harimau Malaysia Perlu Tarik Diri.

Gesa Harimau Malaysia tarik diri

SUKAN

KULIM - Pas Kulim-Bandar Baharu menggesa pasukan bola sepak negara, Harimau Malaysia menarik diri daripada menyertai perlawanan Piala AFF di Myanmar sebagai solidariti membantah kekejaman rejim Junta terhadap orang Islam di sana.

Naib Yang Dipertuanya, Mohd Khairi Salleh berkata, rejim Junta bertindak kejam dan melampaui norma kehidupan apabila mencabuli hak etnik Rohingya yang beragama Islam, termasuk membunuh.


"Junta terlalu melampau, sepatutnya kerajaan yang dipilih secara demokrasi mengutamakan hak semua termasuk etnik Rohingya. Malaysia sebagai sebuah negara majoriti Islam juga sepatutnya menggunakan saluran Asean untuk menekan pentadbiran Yangoon secara politik.

“Langkah menarik diri daripada terlibat dalam sukan berprestij itu adalah pengajaran buat Myanmar yang menindas etnik Rohingya,” katanya.

Mengikut laporan media, beribu-ribu penduduk Rohingya di Rakhine, yang berdekatan dengan sempadan Bangladesh, meninggalkan kampung halaman mereka bagi mengelak menjadi mangsa kekejaman yang dikatakan melibatkan pasukan keselamatan Myanmar. (IH)

26 comments:

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/05/rohingya-keengganan-guan-eng-bukti-sikap-rasis-cina-dap-bila-berkuasa/

Rohingya: Keengganan Guan Eng bukti sikap rasis Cina DAP bila berkuasa

BANGI, Isnin – Keengganan Lim Guan Eng menerima pelarian Muslim Rohingya untuk ditempatkan sementara di Pulau Pinang jelas menunjukkan sikap rasis Cina DAP apabila mereka sudah mempunyai kuasa, kata Naib Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), sebuah pertubuhan Islam sederhana, Abd Rahman Mat Dali, hari ini.

Sambil menempelak Ketua Menteri Pulau Pinang itu, beliau berkata, Guan Eng jelas seorang yang hipokrit dan tidak berperikemanusiaan.

“Kalau tidak ada kepentingan untuk mereka, jangan harap mereka akan membantu.

“Sebelum ini mereka selalu berpura-pura berbuat baik. Hakikatnya mereka tidak akan peduli masalah orang lain jika tidak memberi keuntungan kepada mereka,” katanya mengulas kenyataan Guan Eng mengenai beribu-ribu pelarian Muslim Rohingya yang kini terdampar di perairan sempadan Malaysia.

Kelmarin, ketika mengulas kenyataan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, Guan Eng berkata, Kerajaan DAP Pulau Pinang tidak mahu menggunakan tanah negeri itu bagi pembinaan penempatan sementara pelarian Muslim Rohingya.isma-slv-front-50

Setiausaha Agung DAP itu menegaskan pembinaan penempatan sementara bagi pelarian itu perlu ditempatkan di tanah milik Kerajaan Persekutuan.

Khalid sebelum ini mencadangkan Pulau Pinang sebagai lokasi terbaik bagi dijadikan penempatan sementara 7,000 pelarian Rohingya yang masih terdampar di perairan antarabangsa, berhampiran sempadan Malaysia.

Mengulas lanjut, Abd Rahman berkata:

“Kita tahu, jika tiada kepentingan politik diri, Cina dan agamanya, memang dia (Guan Eng) tak akan layan.

“Mungkin dia fikir penempatan Rohingya yang dalam dalam keadaan daif, miskin tak berharta akan menyusahkan Kerajaan DAP Pulau Pinang.

“Atau sebenarnya Guan Eng bimbang yang Rohingya ini jika dilayan dengan baik akan tinggal lama di situ dan kemudian anak cucu mereka suatu masa nanti akan menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang?.”

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/12/dap-pertahan-ahli-sukan-israel-ada-udang-di-sebalik-batu-isma/

DAP pertahan ahli sukan Israel, ada udang di sebalik batu: Isma

BANGI, Ahad – Bantahan DAP Perak terhadap sekatan visa ke atas ahli sukan Israel menimbulkan persepsi wujud hubungan mesra antara parti rasis dan cauvinis itu dengan Zionis Israel.

“Ia menimbulkan tanda tanya di kalangan rakyat mengenai hakikat sebenar hubungan DAP dengan entiti penjajah Zionis itu, serta semangat patriotisme parti cauvinis itu,” kata Ketua Penerangan Isma, Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman dalam satu kenyataan malam tadi.

Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin dilaporkan menyelar Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin kerana menafikan visa dua peserta luncur angin dari Israel yang dijadual menyertai satu kejohanan di Langkawi hari ini.

“Sukan sepatutnya melampaui sempadan politik dan perlu berkecuali daripada politik,” katanya.

Ustaz Hazizi yang juga Setiausaha Biro Politik Isma menyifatkan bantahan itu dengan sendirinya memberikan persepsi seolah-olah hubungan dua entiti itu amat mesra dan ibarat ada udang di sebalik batu.

“DAP perlu menyatakan pendiriannya secara jelas terhadap isu Palestin, terutamanya status negara haram Israel. Jika tidak, persepsi mencurigakan itu akan kekal terpahat dalam minda rakyat negara ini,” katanya.

Jelasnya lagi, keputusan Khairy itu bukan suatu yang luar biasa kerana ia selari dengan pendirian rasmi kerajaan Malaysia terhadap isu Palestin.

“Satu dunia sudah amat maklum dengan kekejaman tidak berperikemanusiaan Yahudi Zionis ke atas umat Islam Palestin.

“Hanya orang-orang yang tidak berhati perut dan mati nurani sahaja yang tidak mahu memahami penderitaan rakyat Palestin dan masih mengiktiraf negara haram Yahudi Zionis Israel,” katanya.

ARTIKEL BERKAITAN:

Israel tak hantar peserta kejohanan layar dunia Langkawi selepas kita kenakan syarat ketat
Pemain badminton Israel mesti dihalau keluar Indonesia

Anonymous said...

Mari kita BERSIH tahap Yellow dari golongan Cauvanis Rasis Penang Marei, LBGT, Khadam2 pengkhianat, G-25 dan golongan sekular liberal bersikap Abdullah bin Ubay.

Waktu Bersih 5, ada wajah Abu Jahal modern, Abu Lahab modern, Abdullah bin Ubay Modern, dan Abdullah bin Saba modern. Separuh dari mereka pula terdiri dari golongan sekular liberal yg menjadi pengkhianat kepada Agama, Nusa dan Bangsa

Anonymous said...

Khalid Samad kat parlimen panggil orang SIAL!!!!!!!!!!!!!!!!
Ini baru PAN-Label-Melabel

Anonymous said...


Balaci-balaci kafir harbi dan liberal menentang ajaran Islam dan hukum Allah dan menafikan hak umat Islam yang merupakan rakyat majoriti negara ini. Maka kita tidak merasa hairan melihat para munafik ini menentang apa sahaja yang memberi kebaikan dan faedah kepada umat Islam.

Maka kita tidak merasa hairan melihat kafir harbi dan liberal dan para munafik yang selama ini mendakwa KONONnya merekalah pembela hak asasi manusia berdiam diri dan membisu seribu bahasa melihat umat Islam ditindas dan dibunuh oleh pengganas-pengganas Buddha, sami-sami Buddha, tentera dan polis Buddha di Myanmar.

Anonymous said...



Kita masih menunggu dan terus menunggu parti keris telanjang mengutuk rejim pengganas Myanmar yang sedang mengganas dan membunuh umat Islam di Myanmar. Adakah dasar berkecuali ASEAN itu lebih penting dari nyawa dan hak umat Islam Myanmar?

Anonymous said...



LIM GONE END AL-ROKET ADALAH BAPA RASIS YANG DISOKONG OLEH PARA MUNAFIK DAN PENGKHIANAT !

Anonymous said...

PAS Parti.Ajaran.Sesat

Anonymous said...

PAS Pelacur.Agama.Semalaysia

Anonymous said...



Dapigs are dirty,ugly and greedy animals

Pan...Parti Angkut Najis

PKR...Parti kuat rodok

Anonymous said...



Munafik 11:56 AM dan 11:59 AM adalah produk ajaran sesat kafir harbi dan liberalisme ! Petang ini , munafik ini boleh bawa guni ke banglo terlajak murah untuk menerima bantuan dedak bulanan sebagai upah memfitnah PAS. Babi sudah tentu merasa marah melihat munafik dan sifu mencuri dedak mereka !

Anonymous said...

Dajjal dari Parti.Ajaran.Syaitan jual agama semakin meroyan kepanasan.

Anonymous said...

Anon 12:19. Cakap jgn sbrg ckp...pan angkut najis sapa hah?? Marah betui aku ni. Marah betul sbb cakap tak habis najis sapa pan angkut tu

Anonymous said...

USTAZ SAYA INGIN BERTANYA DAN HAPAP USTAZ JANGAN MARAH2 ,MERADANG ,SERTA MENGAMUK..

SOALAN SAYA BUNYINYA BERGINI USTAZ YG SANGAT SAYA MULIA KAN..

1. APAKAH PERSAMAAN USTAZ PARTI PAS DENGAN USTAZ UMNO.?????


MOHON JAWAPAN NYA YG BERBAHAGIA .....USTAZ....

TERIMA KASIH ......USTAZ...

ASSALAMUALAIKUM...

Anonymous said...

Puak sekuler libral kepanasan buktinya kalid samat meroyan tentang hak umat islam dengan berbagai alasan untuk mengagalkan usaha pindaan akta 355 dap sekarang sedang menghasut parti mca mic gerakan dan supp untuk bersama2 menentang islam kenapa pan sebagai parti islam tudak boleh bersama menyokong hak umat islam. Ni baru nak pinda aktar ruu355 allah nak buat hudud mahu kalid samat lancar perang pada islam. Ke librel pan semakin terlihat. Sedarlah ahli pan bahawa kamu menyokong penghinaan agama kamu sendiri.

Anonymous said...

"Ahli Parlimen Mereng hanya membacakan usul dan memohon untuk hurai balik dalam sidang akan datang."

Kah kah kah kan dah kata...doa orang munafiq takkan dimakbul Allah. Kelentonglah pusing ikut mana pun, Pas dan Umno bersetongkol menipu rakyat, gunakan Islam seperti tak takut pada Allah.

Pas adalah Pelacur Agama 1Malaysia, menjual agama tak sudah. Bertaubatlah segera sebelum masuk ijn...

Anonymous said...

Wayang seterusnya? Saman SR pulak. Sama2 kita nantikan kesudahannya. Apakah masih yakin 500%?

Anonymous said...

Sabtu ni insyaAllah menghadirkan diri utk bersama solat hajat. First time nak join perhimpunan2 ni sbnrnya...semoga semua urusan dipermudahkan...amin...

Anonymous said...

Anon 11:13 Dajjal dari Parti.Ajaran.Syaitan penjual agama peralatkan Islam.

Anonymous said...

Lps solat hajat ajak Hadi, lebai2 jual agama dan walaun2 Pas gi berjihad selamatkan umat Islam rohingya. Nak masuk syurga sgt kan? Jgn lupa ye..

Anonymous said...

Bila2 pun boleh solat hajat. Sebab apa nak tunggu Sabtu? Hari ni baru hari Khamis. Kalau buat esok lepas solat Jumaat pun ok juga, dah tentu ramai yang akan ikut solat sama. Ni nak kena tunggu Sabtu baru nak buat solat hajat, kenapa? Ajaran sesat mana ni?

Anonymous said...

Hari ni buat, esok buat dan hari sabtu pun buat tak salah lagi baik...Ajaran sesat mana kata sabtu tak boleh buat?

Anonymous said...

Anon 3.51 bodoh bengong tak paham isi.

Anonymous said...

Anon 4.00 bodoh bengong buat-buat tak faham.

Anonymous said...

Bola sepak malaysia x layak sea jika boikot Piala AFF - azzuddin ahmad''

Ada sapa2 kwn2 kat sini boleh share sikit sapa mamat gila bernama azzuddin ni? Kelayakan bolasepak lebih penting drpd nyawa saudara Islam ke?

Anonymous said...

Samada kau bagi peringatan atau tidak....sama ja bagi pandap2 ni

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails