Sunday, October 09, 2016

Polis Perlu Ambil Tindakan Segera, Jangan Biarkan Budaya Samseng Ini.. -Naib Presiden PAS




PIHAK polis perlu mengambil tindakan segera untuk kenal pasti siapa yang terlibat. Jangan biarkan budaya samseng ini menular di dalam masyarakat.

Demikan peringatan dari Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad seperti lapor Harakahdaaily hari ini.
Hasil carian imej untuk budaya samseng baju merah

Hasil carian imej untuk budaya samseng baju merah

Hasil carian imej untuk budaya samseng baju merah

Hasil carian imej untuk budaya samseng baju merah

Hasil carian imej untuk budaya samseng baju merah

"Pihak polis perlu mengambil tindakan segera untuk kenal pasti siapa yang terlibat. Tidak payah mana untuk mengambil tindakan, kerana gambar jelas terpampang di media sosial dan audio." Kata beliau.

Menurutnya, walaupun PAS tidak sertai perarakan Bersih 5, bukan bererti PAS menyokong tindakan yang tidak bertamaddun ini. PAS juga bersetuju dengan tuntutan Bersih untuk pilihan raya adil.

"PAS menentang sebarang bentuk kezaliman dan tindakan tidak bermoral. Kerana ini merupakan ajaran Islam sebagaimana sabda Nabi SAW bermaksud, "Bantulah saudara kamu yang dizalimi".

"Sekarang zaman millennium baharu, bukan cara politik tahun 60-an yang bersifat barbarian. Politik hujah melawan hujah, program lawan program. Bukan konvoi lawan penendang. Baju merah boleh kerah sebanyak mungkin untuk buat seperti konvoi Bersih 5. Bukankah negara kita negara demokrasi?" Jelas beliau lagi. (IH)

6 comments:

Anonymous said...

Ramai pemimpin PAS tersengih gembira apabila melihat sekutu mereka geng baju merah menendang seorang ahli bersih. Akhir-akhir ini ketua mereka Haji dari Mereng Tganu cukup jinak dengan Najib dan Rosmah. Perasuah dan perompak duit rakyat pun tak apa janji dedak Najib Rm 90 juta cukup lumayan dan enak dimakan sepanjang hayat.

Anonymous said...

Berani ke polis nak tangkap dan PN nak dakwa perusuh negara kesayangan UMNO ni selam ini yang kita tahu pabila pembangkang bersuara saj belum merusuh lagi sudah pun ditwit suruh tangkap apatah lagi kalau ucapkan seperti kepala samseng UMNO sungai besar katakan tu tak mungkin 13 Mei akan berlaku dengan parang terbang kononnya dia ingat dia bergelar datok dia boleh cakap sesuka hati mungkin semasa 13 Mei dulu baru belajar merangkak kot sebab itulah dia tak tahu bagaimana kejadian itu berlaku yang juga ditaja oleh pemimpin UMNO sendiri juga dari selagor sultan dan Raja negari mana agaknya yang menanugerahkan datok pada maknusia yang tak ada akal seperti pemimpin UMNO ni.

Anonymous said...

PAS sekarang bukan yang dulu,Haji Hadi sekarang pun bukan seperti dulu. Dulu anti UMNO dan sekarang dah syok dengan UMNO. Cuma dia masih belum cium tangan Rosmah saja.

Anonymous said...

Terbaik komen2 diatas ...anda panglima perang buat kami sekeluarga....walaupun EKONOMI kami KAIS pagi MAKANNYA PAGI ...
KAIS petang makan petang...

Anda2 semua dapat membahagiakan kami dari stress dlm menjalani
Kehidupan ini...

Terima kasih dan SYABASSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Anonymous said...

Puak sekuler libral kalau tak fitnah pas dan tghh tak sah hati dah gelap.

Anonymous said...

Mrk byk belajar memfitnah dari tuan guru Pas dan ostad2 Pas kot..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails