Sunday, October 09, 2016

3 W/Rakyat Pas Kedah Sertai Konvoi Bersih..

Amirudin, Mahfuz dan Nasir menyertai konvoi Bersih 5 di Sungai Petani semalam.
Amirudin, Mahfuz dan Nasir menyertai konvoi Bersih 5 di Sungai Petani semalam.

WALAUPUN Pas secara rasmi menolak tawaran untuk bersama-sama Bersih 5, namun tiga wakil rakyat Pas di Kedah melanggar keputusan itu. Ketua pembangkang Dun Kedah, Datuk Amirudin Hamzah, Adun Kubang Rotan Mohd Nasir Mustafa serta ahli parlimen Kuala Kedah Datuk Mahfuz Omar menyertai konvoi Bersih semalam.
Amirudin turut berucap di pentas Bersih 5.
Amirudin turut berucap di pentas Bersih 5.
"Berani bersama Bersih walaupun ditegah oleh pemimpin Pas Kedah serta Pusat," tulis Aris Awang, pemimpin Amanah Kedah dalam facebooknya.
Mereka menyertai konvoi Bersih yang diadakan di Sungai Petani semalam selepas kumpulan konvoi ini memulakan perarakan mereka di Kangar, Perlis 1 Oktober lalu.
Sebelum ini, Amirudin telah meletakkkan jawatannya sebagai Yang Dipertua Pas Kuala Kedah dengan alasan tidak dapat memikul arahan dari Pas pusat. Beliau yang baru pulang dari menunaikan fardhu haji turut memberikan ucapan di perhimpunan konvoi Bersih 5 itu.
Konvoi Bersih 5 akan berakhir di Kuala Lumpur 18 November depan sebelum perhimpunan besar pada keesokan harinya di Datara Merdeka.
Menurutut Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah, Pas secara rasmi telah menolak untuk menyertai Bersih 5 walaupun dipujuk hampir tiga minggu oleh pemimpin Bersih.
"Saya mengambil masa tiga minggu untuk memujuk mereka agar menyertai Bersih 5, tetapi Pas tetap menolaknya," kata Maria Chin Abdullah, sebagaimana dilaporkan oleh akhbar Amanah.
Katanya, selain beliau, ahli jawatankuasa pemandu yang lain juga menghubungi pemimpin Pas, namun ditolak.
"Kami hubungi Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (timbalan presiden), Datuk Mustafa Ali (pengarah pilihan raya), Idris Ahmad (naib presiden) dan lain-lain lagi. Selepas bermesyuarat, mereka menolak untuk menyertai Bersih 5," kata Maria kepada mingguan Amanah.
(IH/MD) 

19 comments:

Anonymous said...

Pemimpin PAS dah kenyang dengan RM 90.0 juta duit derma Najib.Sekarang ni tahi Najib dan Rosmah sentiasa wangi di hidung mereka.Najib dan Rosmah pencuri dan perompak duit rakyat dah jadi kawan sehati dan sejiwa.Kawan lama mereka dah tak pandang dah.

Anonymous said...

... hebatnya kamu. Sangat mudah kamu menuduh orang rasuah. Rasanya kamu antara orang yg sangat susah membantu orang yg ingin memertabatkan islam dan rasanya kamu bersama2 dg orang yg menentang orang yg mmperjuangkan islam. Rasanya juga kamu adalah orang yg redho bersama dg DAP dlm menentang Islam. Baguslah ....

Anonymous said...

Kita berharap pucuk pimpinan parti Islam termasuk TGHH akan memilih calon-calon parti Islam dalam PRU 14 yang benar-benar mempunyai komitmen memperjuangkan Islam dan membela hak umat Islam. Oleh sebab itu, pucuk pimpinan parti Islam perlu bertindak tegas menapis calon-calon parti Islam yang akan bertanding dalam PRU14 dan latabelakang dan peribadi mereka perlu disiasat secara mendalam dan kritis.

Kita sudah bosan melihat pengkhianat-pengkhianat yang mementingkan diri sendiri dilantik menjadi calon parti Islam dalam PRU13 dan seterusnya menjadi MP dan Adun liberal yang bersubahat dengan parti kafir harbi menentang parti Islam dan menghina dan menentang Islam dan menindas umat Islam.

Alhamdulillah sebahagian besar pengkhianat telah keluar dari parti Islam untuk membentuk parti kuali yang menjadi boneka kafir harbi. Yang pasti saki baki mereka masih terdapat dalam parti Islam dan mereka ini akan bertindak seperti parasit memusnahkan parti Islam dari dalam.


Yang benar

Penyokong parti Islam

Anonymous said...

Anon 9:59 AM adalah contoh-contoh balaci-balaci parti kafir harbi yang diupah dedak babi Ultra Kiasu untuk mencipta pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan dan menfitnah ulama-ulama Islam dan parti Islam kerana pemimpin-pemimpin kafir harbi dan munafik amat benci melihat ulama Islam dan parti Islam berusaha menegakkan ajaran Islam dan hukum Allah di negara ini.

Penjilat-penjilat dedak roket ini tidak pernah menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong dakwaan mereka yang tidak berasas yang bererti mereka adalah pendusta yang amat menjijikkan !

Anonymous said...

Malanglah parti kuali yang mempunyai pemimpin dan 'ustaz' yang mentaati 'fatwa-fatwa' liberal yang dibuat oleh Tuang Guru Roket dan pemimpin-pemimpin kafir harbi yang bersikap anti-Islam. Pemimpin-pemimpin parti kuali berdiam diri setiap kali pemimpin-pemimpin kafir harbi menghina dan menentang agama Islam dan menindas umat Islam jelas menunjukkan pemimpin-pemimpin kuali telah menjadi hamba abdi parti kafir harbi. Maka gelaran 'syaitan bisu' perlu dianugerahkan kepada parti kuali yang menjadi boneka parti kafir harbi.

Anonymous said...

Tuang presideng suka cakap tak serupa bikin. Lebai munafik penjual agama.

Anonymous said...

Tuang presideng roket suka cakap tak serupa bikin maka tidak hairanlah dia didakwa di mahkamah kerana dakwaan rasuh dll. Kafir harbi seperti pemimpin-pemimpin roket adalah musuh Islam dan penindas umat Islam.

Hanya Anon 10:38 AM dan pemakan dedak ultra kiasu sahaja yang merelakan diri mereka menjadi pelacur politik kerana upah dedak babi semata-mata ! Maka tidak hairanlah perangai mereka seperti babi yang suka bergelumang dalam najis!!!!

Anonymous said...

Tuang presideng dan pemimpin2 parti bulan menjual agama peralatkan Islam menipu org melayu dan ahli2 parti sendiri. Pas bertukar ke goblok3 utk jadi PIGS.

Anonymous said...

Anon 10:16

Kamu bkn penyokong agama Islam. Kamu penyokong agama Pas yg sesat.

Anonymous said...

Contoh walaun suka fitnah, melabel dan memaki hamun hasil berguru dgn lebai pembohong bersiri dari parti jual agama.

Bila tgk walaun2, tak mustahil ajaran2 sesat di Msia ramai pengikutnya termasuklah agama Pas.

Anonymous said...

Tuang presideng ulamak sakit mental pernah menyifatkan dakwaan bahawa DAP akan menguasai pentadbiran kerajaan hanyalah propaganda untuk menakutkan rakyat khususnya kaum Melayu.

Tuang presideng berkata demikian di dalam satu ucapannya di Pulau Bahagia pada 18 Februari 2013.

“(Rakyat) ditakut-takutkan sekiranya Barisan Nasioal (BN) kalah, Malaysia diambil alih oleh DAP. DAP bertanding 50 daripada 222 kerusi (Parlimen). Kalau menang habis pun tidak boleh perintah Malaysia.

Ini satu lgi kenyataan tuang presideng sakit otak pernah menimbulkan kontroversi besar ialah pada 7 April 1981 di Banggol Peradong Kuala Terengganu dimana lahirnya apa yang dikatakan AMANAT HADI yang antara lainnya menyebut:

"Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka."

"Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'."

Berdasarkan rentetan itu dengan perkembangan semasa, ternyata sikap presideng sakit otak dah jauh berbeza dan tidak istiqamah di dalam menentang kezaliman UMNO.

Ramai ahli-ahli PAS turut jdi bingung dgn sikap tuang presideng sakit otak yg kerap membuat pusingan U (u-turn) sehingga akhirnya ahli-ahli PAS sendiri jadi bengong dn ramai diantaranya mengambil langkah meninggalkan parti itu.. bye2 tuang presideng gilo. G candat sotong je lh..Nasib malang pengikut PAS walaq dgn Tuang Presideng GILO...

Dzafrullah Adha said...

Hang ni dok takut ke duk tabur fitnah rasa2 nya byk sgt pahala utk diberi pd orang

Dzafrullah Adha said...

Hang ni dok takut ke duk tabur fitnah rasa2 nya byk sgt pahala utk diberi pd orang

Anonymous said...

Jauh beza dgn Arwah TGNA dn Arwah Ustaz Fadhi Nor.

PELIK lagi Ajaib,Bila umno diterajui oleh,'SAMSENG,Perompak,dan pelbagai lagi yg menyusahkan rakyat',Hadi/pas,tiba2 membelanya. Dah sah Hadi sakit mental. GILO

Nampak sangat,'Islam double standard dibawa oleh Hadi/pas ni' PAS dipimpin olh ulamak GILO.

Ir Anonymous said...

Pengerusi DAP Sabah kata ADUN Likas pengkhianat! Takde pulak PAN marah kpd beliau kerana menyindir PAN yg juga lompat parti. Aku ingat setakat LGE/LKS shj yg dipatuhi oleh PAN rupa2nya Pengerusi Negeri DAP pun PAN kecut..

Nobody said...

Salam En. Ir. Anonymous,

Dah balik dari oversea? Kata taknak layan dah!!!

Sekarang sibuk pula di mana-mana!!!

Pengkhianat ini bukan untuk parti tetapi untuk agenda perjuangan. Kalau dah mengkhianati perjuangan Almarhum Dato Fadzil Noor, Dato Nik Aziz dan Tuan Guru Yusuf Rawa itu bukan pengkhianat ke???

PAS kecut telur dengan Sarawak Report sampai tak berani nak saman!!!

Alah, lawan tadika pun kalah apa lagi lawan peguam England ya tak?? Cakap English pun tak reti!!!

Dulu bolehlah Haji Hadi yang syirik tu menang pasal lawyer Asmuni Awwi cover. Sekarang Asmuni pun dah lari kepada Amanah tinggal lawyer low class je!!!

Itu pasallah lawan tadika pun kalah!!!

Hari itu pilihanraya PAS yang berumur warga emas lawan Amanah berusia tak sampai setahun pun kalah!!!

Sudah-sudahlah membodohkan diri!!!

Dulu sibuk DAPigs sana-sini sekarang Allah dah laknat dengan gelaran "Babi-babi" (PIGS) masih lagi tak sedar diri???

Nak takabur tu jangan sampai jadi Firaun ataupn Namrud dah la!!!

Insaf la ooi!!!

Anonymous said...

Ye lah..berguru fitnah dgn lebai Hadi pembohong bersiri kot sbb tu dipanggil tuan guru.

Anonymous said...

Pas pengkhianat Islam.

Anonymous said...

Selepas terhutang budi dan ditabur dedak duit curi 90juta oleh ketua penyamun Najib, lebai2 Pas menggadaikan iman dan Islam utk kepentingan peribadi pemimpin tamak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails