Monday, October 10, 2016

Buat Apa Bersih 5, Lebih Baik Tolong Orang Miskin -Khalid Ibrahim

Hasil carian imej untuk perhimpunan-bersih-sudah-tidak-lagi-relevan
10/10/16 –Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim berkata himpunan jalanan BERSIH sudah tidak lagi relevan pada hari ini.

Menurutnya, apa yang penting pada ketika ini ialah menyelesaikan masalah rakyat terutama dari sudut ekonomi.

“Sekarang tidak perlu lagi kita adakan perarakan jalanan kerana masalah rakyat ialah kemiskinan, jurang kaya dan miskin.

“Kalau Bersih dapat gunakan tenaga mereka untuk mencari kampung miskin dan gunakan kumpulan pakar mereka untuk membantu dan menghindarkan kemiskinan lebih baik,” katanya kepada pemberita di Garden Residance Cyberjaya, semalam.
bersih4-mahathir-mahafirun (1)

Khalid yang juga ahli Parlimen Bandar Tun Razak itu berkata pemimpin parti politik juga tidak perlu memfokuskan kepada isu himpunan jalanan sebaliknya mesti lebih berminat memperjuangkan kebajikan rakyat.

“Tidak lama lagi, kurang tempoh 2 tahun setengah, PRU akan diadakan. Jadi, jangan sibuk perkara itu tetapi perlu menunjukkan minat untuk memperjuangkan rakyat dan memberikan contoh bagaimana rakyat ditolong,” katanya.

Pengerusi BERSIH 2.0 Maria Chin Abdullah sebelum ini berkata himpunan jalanan BERSIH 5 akan diadakan pada 19 November depan.


14 comments:

Anonymous said...

org miskin yg selalu kene tipu dgn UMNO???

Anonymous said...

Org kaya pun kena tipu dg UMNO/DAP. Hi hi hi..

Anonymous said...

Buat la dua dua skali... tak boleh ke?takkan la pagi petang siang malam nak tolong orang miskin je.. lagipun tu dah tggjwb kerejaan.. cukai dah bg... zakat dah dpt... apa lagi?

Anonymous said...

PAN mana suka tolong orang miskin. Nanti Taukey Penang Marah

Anonymous said...

Kita kena buat CLEAN 1 kat Penang sebab ada pemimoin beli rumah banglo terlajak diskaun.

Walaupun benda banglo terlajak murah tu membawa kejahatan tetapi di mata PAN ia adalah satu kesucian

Anonymous said...

Apa nak jadi jadilah....biar mampuslah ...
yg penting 2.6 bilion dalam poket aku...

HIDUP ME LAYUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU....!!!

Anonymous said...

Khalid Ibrahim sebenarnya suka cium tangan Rosmah,jadi Bersih akan jadi ancaman kepada Najib dan Rosmah. Kalau Najib dah tak jadi PM,maka tak adalah peluang nak sentiasa cium tangan Rosmah.Sekaran ni Najib masih berkuasa. Manalah tahu nasib menyebelahinya macam si Said Keruak yang tiba2 dilantik jadi Menteri.

Anonymous said...



selama nie kepimpinan secara tidak langsung menerusi ekonomi membantu org2 kecil, kontraktor2 kecil melalui

kerja2 maintenance, kerja2 rencam, dapat merasa dengan meriahnya... tp sekarang tak sangant... semua dibolot

baik besar mahupun kecil... kekayaan yang hanya berlegar dikalangan pemimpin...

patutny selaku orang yang dah faham, mcm mana tan sri hijack sime darby dulu, mcm tu la tan sri kena buat bg membantu

orang-orang susah secara kolektif...



Anonymous said...

Angpa nak kata apapun katalah. Fakta2 yang sahih dan sangat diketahui umum adalah, jika dibandingkan kerajaan Penang(kafirharbi) dan kerajaan Kelantan(kononislam); adalah seperti ibarat langit dan bumi. Nak banding pun buat malu je. Memang malu. Tak sedar diri lagi? Kutuk lah lagi takde hal pun. Fakta tetap fakta, satu Malaysia tahu kebenaran ini. Di Kelantan air pun takde. Ni tak lama lagi hutan pun takde lagi agaknya. Mana nak ada? Tahu tebang tapi tak tahu tanam balik. Bodoh tersangat bodoh kerajaan Pas Kelantan. Tak lama lagi musim hujan pulak, risau bila memikirkan nasib rakyat di Kelantan. Kesan daripada bah besar is ang lepas masih jelas, sekarang kena pula bersiap sedia lagi. Mungkin kali ini lebih teruk dan dahsyat lagi. Dulu pokok hutan kira adalah jugak lagi, tapi sekarang memang dah gondol habis bukit lojing tu.

Tak payah sibuk2 orang di Penang tu. Ni di Kelantan ni patut buat sesuatu. Sementara masih ada masa sebelum pru14, cepat2lah perbetulkan negeri sendiri.

Anonymous said...

Anon 1131 AM.. dia orang mana tau nak jawab soalan fakta.. kena batang hidung sendiri.. putaaarr..

Anonymous said...

Anon 1131 AM..saya setuju dengan kamu...saya pun berasa hairan kenapa orang Melayu takut sangat pada Dap. Tengok Pulau Pinang penuh dengan kejayaan. Melayu disana sebenarnya bukanlah dipinggir...tetapi mereka tiada daya saing...adatlah kalau tidak boleh bersaing akan tewas dalam arus kemodenan pada zaman ini...kenalah terima hakikat...
Kita mesti contohi Melayu Singapore yang berdaya saing. Tiada salahnya kalau bukan Melayu jadi pemimpin/presiden kita asalkan mereka tidak korup dan amanah betul tak? Janganlah kita terlalu berfikiran sempit mcm Pas. Tidak professional dalam pentadbiran.

Anonymous said...

Sebenarnya yang takut sangat pada dap ni cuma melayu umno dan pas sahaja. Bodoh kan? Takut pada minoriti? Golongan mereka ini cuma bermodalkan retorik perkauman...macamlah jadi Melayu tu best sangat. Jaguh kampung sahaja kita ni sebenarnya. Baling batu sorok tangan, itulah standard orang Melayu. Syok sendiri. Yang rasuah, yang fitnah, yang menyamun, merompak, yang buang bayi, majoritinya orang Melayu!!! Mereka ni lebih risaukan kaum dan bangsa lain, bukannya nak perbetulkan bangsa sendiri. Tau nak mudah, salahkan bangsa lain. Bodoh orang Melayu ni.

Anonymous said...

Setuju dengan anon 1:48.... fitnah, rasuah, menyamun ni memang majoriti orang Melayu!!!
Kes2 bunuh dan merompak kat China, Amerika, Russia, Khazastan, gohet ghostan dengar-dengar cerita majoritinya dah jadi Melayu si angkaranya. Itu dengar-dengar kabor la...tapi kalau nak ikut instinct aku ni, aku rasa berita tu betul!

Anonymous said...

Jaga orang gila cuba nak lagak pandai. Apa benda yang engko merepek ni baghal? Org tu citer hal dalam negara sendiri, yg engko meroyan sampai china, amerika bagai, apa point sebenarnya? Habis mengaji ke tidak ni?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails