Monday, October 10, 2016

Bersatu Bela Aleppo Yang Dikepong - Qaradhawi




UMAT Islam di seluruh dunia harus membantu saudara mereka di bandar Aleppo, Syria yang terkepung," ujar Ketua Kesatuan Ulama Islam Sedunia, Syaikh Yusuf al-Qaradhawi .

Beliau berkata kepada Anadolu Agency dalam sebuah wawancara eksklusif. Syaikh Al-Qaradhawi bercakap kepada Anadolu Agency dalam kunjungannya ke bandar Istanbul Turki, di mana beliau mengambil bahagian dalam sesi ke-26 Majlis Eropah untuk Fatwa dan Penyelidikan.

Sheikh Qaradhawi menyeru umat Islam di seluruh dunia merapatkan barisan untuk membela Aleppo dari keganasan rejim Syria dan sekutunya.

"Umat Islam di seluruh dunia tidak dapat dipecah belah. Sebagai Muslim, kita semua harus berkongsi nasib yang sama," tegas beliau.

"Aleppo, yang menderita dan akan terus menderita, adalah masalah paling penting dari zaman kita saat ini," tambah Qaradhawi.

"Aleppo menjadi sasaran dari semua sisi oleh musuh-musuh Islam," tegas Qaradhawi. [Islampos]

3 comments:

Anonymous said...

Kalau zaman Mahatir dia selalu kutuk Israel dan menyuarakan kemarahan rakyat Malaysia dan orang islam tentang kezaliman Kerajaan Israel. Tetapi zaman Pak Lah dan Najib suara senyap macam orang bisu dan sentiasa kecut telur.Takut benar mereka berdua ini akan Israel.

Anonymous said...

Nak tanya anon 9.14, Pas ada tak buat apa2 untuk menentang Israel? Ada tak hantar apa2 bantuan kemanusiaan untuk membantu penduduk Gaza? Tak penah dengar langsung. Yang disibukkan; hudud hudud hudud. Tapi tu dululah; sekarang ni ruu ruu ruu....itu saja

Anonymous said...

Tak main lah nak sebok2 ngan Israel. Daripada menyusah payah pergi tentang Yahudi nun disana, baik buat lawatan sambil belajar ke Krabi. Dekat je. Itu lebih memenuhi citarasa lebai2 munafiq Pas. Hi hi hi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails