Tuesday, August 23, 2016

Oh My God', Hina Islam.. Namewee Terus Ditahan Reman..


Namewee tiba di bangunan mahkamah di sini hari ini.

GEORGETOWN - Penyanyi, pengarah filem kontroversi, Namewee atau nama sebenarnya Wee Meng Chee, 33 tiba di bangunan mahkamah di sini bagi mendapat perintah reman ke atas dirinya.


Namewee yang memakai kemeja T putih diiringi anggota polis tiba di pekarangan bangunan mahkamah kira-kira 10.25 pagi dengan menaiki kereta polis.

Dia yang kelihatan tenang dalam keadaan bergari memberi kerjasama yang baik ketika lebih 30 media merakamkan wajahnya.

Namewee diperintah mahkamah oleh Penolong Pendaftar Mahkamah Majistret, Ahmad Tajudin Zaini untuk ditahan reman empat hari bermula hari ini sehingga 25 Ogos mengikut Seksyen 295 Kanun Keseksaan.

Petang semalam, Namewee ditahan sejurus tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) sejurus tiba dari Taiwan.

Sebelum ini, Namewee dikatakan merakam video berdurasi lebih empat minit bertajuk 'Oh My God' dimana klip video berkenaan dirakamkan sekitar kawasan termasuk tokong Cina, masjid serta beberapa lokasi tarikan pelancong.

Dalam klip video berkenaan terdapat empat lelaki berpakaian mengikut agama termasuk paderi, sami Buddha dan orang Islam yang lengkap berpakaian jubah dan berserban di mana lagu dinyanyikan berentak Rap itu turut dirakamkan di dalam kawasan Masjid Terapung, Jalan Tanjung Bungah, di sini.

Terdapat beberapa aksi yang dipercayai berunsur penghinaan dimana perkataan ALLAH disebut beberapa kali dalam lirik lagu termasuk menyentuh gelas minuman, memakai jubah dan serban sambil bermain judi serta menyanyi dan menari di dalam Masjid Terapung Tanjung Bungah. (SH)

23 comments:

Anonymous said...

Yang kena tangkap itulah yg disanjungi oleh PAN. Manakala para alim dan ulamak pula amat dibenci oleh PAN Imayam

Buktinya ada dibawah ini. Bukti TERBAIK dari Ismaweb

http://www.ismaweb.net/2016/06/pandangan-dr-maszlee-terhadap-kenyataan-mufti-pahang-satu-ulasan/

Pandangan Dr Maszlee terhadap kenyataan Mufti Pahang, satu ulasan

SATU pemerhatian yang saya dapat lihat pada pandangan Dr Maszlee Malik, seorang pensyarah Universiti Islam Antarabangsa dan merangkap ahli Syura Pertubuhan Ikram (Ikram) berhubung kenyataan Mufti Pahang sebagaimana yang dilaporkan oleh portal Malaysiakini (https://www.malaysiakini.com/news/346461) ialah kecepatan beliau mengulas dan merumuskan isu tersebut yang titik hujungnya berakhir dengan ISIS.

Saya tidak akan menyentuh tentang isu kafir harbi (yang lebih sesuai dibahaskan oleh pakar-pakar yang lebih berwibawa) di sini. Akan tetapi, isu ini melucur laju dari beliau tanpa upaya pengesahan dari Sahibus Samahah Mufti Pahang sendiri akan maksud atau konteks sebenar yang beliau ingin sampaikan.

Dan di sinilah, pada pandangan saya, satu kesalahan “fatal” telah dilakukan oleh Dr Maszlee, yang kesarjanaannya tercemar apabila merujuk kepada satu portal berita yang memuatkan satu berita yang dikutip dari sumber berita lain pula. Sahibus Samahah Mufti Pahang seolah-olah digambarkan sebagai seorang Muslim yang berjawatan tinggi dan menjadi rujukan masyarakat Islam di dalam sebuah institusi Islam yang penting, tetapi mempunyai pendirian yang menyokong keganasan!

[Satu catitan sampingan: Umum mengetahui bahawa Dr Maszlee adalah salah seorang anggota senior Ikram yang mempunyai kaitan yang sangat rapat dengan Parti Amanah Negara (PAN), sekutu rapat (malah ada yang menyifatkan PAN sebagai proksi) kepada DAP. Bukan lagi satu rahsia bahawa penubuhan PAN sendiri berkait rapat dengan Ikram (dahulunya dikenali sebagai IRC/JIM) di mana ramai pimpinan dan ahli Ikram telah “graduate” dari NGO ini untuk terlibat sepenuh masa dengan PAN. Ikram sendiri (menurut satu sumber dalaman) mempunyai rancangan untuk menghantar lebih kurang 20% daripada kekuatan keahliannya untuk terlibat dengan PAN.



Pointnya ialah terdapat persamaan agenda yang sangat banyak antara Ikram dan PAN serta satu “ikatan” politik yang amat rapat antara PAN dan DAP.

Justeru, saya tidak hairan Dr Maszlee akan mengambil pendirian yang cenderung kepada agenda politik PAN.

Bagaimanapun, mengaitkan kenyataan yang belum dikenal pasti kesahihan dari sumber primer lalu menyentuh aspek perang atas bukan Islam, kehalalan darah mereka dan ancaman ISIS adalah, pada pandangan saya, satu fikiran yang tidak bertanggungjawab, tergesa-gesa, berprejudis dan tidak melambangkan nilai kesarjanaan seorang pensyarah tersohor dari Universiti Islam Antarabangsa, apatah lagi sebagai anggota senior pertubuhan Ikram.

Bagaimanapun, Dr Maszlee telah “opened the floodgates”(membuka laluan) pertama kepada serangan bertali arus terhadap institusi-institusi Islam, upaya memperkasakan kedaulatan sistem keadilan dan kehakiman Islam dan inisiatif umat Islam untuk menuntut kembali hak-hak yang telah dirampas dari mereka secara licik, tipu muslihat dan tipu daya oleh para kolonialis dan penjajah British. Golongan bukan Islam yang anti pada Islam tentunya tidak akan melepaskan peluang ini.

Tidak ada apa yang pelik, berbahaya atau mengejutkan dari kenyataan-kenyataan Sahibus Samahah Mufti Pahang. Bantahan terawal, keras dan spontan parti rasis cauvinis DAP, terhadap Rang Undang-undang Persendirian Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah (Pindaan) 2016 yang dibawa Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang hanyalah satu contoh klasik ciri-ciri penentangan mereka terhadap suatu perkara yang menyentuh kepentingan umat Islam semata-mata.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/04/siapa-p-ramasamy-syaitan/

Siapa P Ramasamy? Syaitan?

DALAM Surah An-Nas, Allah menjelaskan ujian yang perlu dihadapi oleh umat Islam iaitu pujukan halus untuk melanggar perintah Allah oleh syaitan. Itulah peperangan yang berlaku dalam diri setiap manusia.

Oleh kerana itulah, Allah menganjurkan umat Islam untuk berlindung dengan Allah dengan cara menguatkan iman dan memperbanyakkan zikir mengingati-Nya.

Kita tak diceritakan bagaimana syaitan menghasut kita melakukan kejahatan tetapi kita hanya dapat melihat kesan hasutan itu apabila seseorang itu telah melakukan kejahatan.

Allah juga menjelaskan sifat syaitan iaitu sentiasa mengintai dan menanti bilakah masa sesuai untuk membisik dan menghasut manusia melakukan kejahatan. Bila manusia lupa Allah, ketika itulah syaitan membisik.

Selain itu, turut dijelaskan bahawa syaitan itu terdiri di kalangan manusia dan iblis. Bahkan, ada ulama tafsir berkata, bisikan syaitan di kalangan manusia itu lebih dahsyat berbanding bisikan syaitan di kalangan iblis.

Itu kisah syaitan dalam Surah An-Nas.

Berkaitan isu syaitan yang dibincangkan dalam media baru-baru ini, gelaran yang diberikan oleh pemimpin parti rasis dan cauvinis DAP, P Ramasamy ke atas pendakwah Islam, Dr Zakir Naik adalah tidak dapat diterima sama sekali.

Tidak mungkin seorang pendakwah bertaraf antarabangsa yang telah memperkenalkan jutaan manusia kepada Allah dan agama Islam, boleh dilabelkan dengan gelaran itu.

Sesungguhnya ia adalah satu penghinaan yang tidak masuk akal oleh pemimpin parti rasis dan cauvinis itu.

Setelah dikutuk ramai pihak, akhirnya Ramasamy menyatakan kekesalannya namun ia tidak mencukupi. Ramasamy perlu memohon maaf secara langsung daripada Dr Zakir Naik di atas keceluparannya itu.

Siapa Ramasamy?

Dia adalah penentang Malaysia sebagai Negara Islam.

Dia penentang agenda Islam di negara ini.

Dia pejuang negara sekular dan konsep Malaysian Malaysia.

Dia juga pernah mencabar orang Melayu untuk datangkan kembali hari 13 Mei.

Dia juga penentang PAS dan penentang perjuangan hudud Kelantan.

Dia juga penyokong kumpulan ekstrem Tamil Tigers LTTE.

Jangan bagi muka

Parti rasis dan cauvinis DAP memang tidak pernah sunyi dengan pemimpin yang anti-Islam dan anti-Melayu. Memiliki keceluparan yang tak tahu dikawal. Mereka tidak hirau status Islam dalam Perlembagaan. Mereka tidak pernah ambil kisah sensitiviti umat Islam.

Merekalah syaitan di kalangan manusia yang sering membawa agenda bertentangan dengan agenda Islam. Mereka mahu orang Islam hanya mengamalkan agama ini sekadar ritual ibadah semata-mata. Mereka tidak suka Islam dipraktikkan dalam segenap aspek kehidupan termasuk pendidikan, ekonomi, undang-undang, politik, pentadbiran dan sebagainya.

Mohd Firdaus Salleh Hudin
Pengarang Ismaweb.net

Anonymous said...

PAN Imayam tidak marah apabila orang Islam dihina dicerca dan di maki.

http://www.ismaweb.net/2014/10/oktoberfest-khalid-samad-tidak-ghirah-ketuanan-islam-dicabar/

Oktoberfest: Khalid Samad tidak ghirah ketuanan Islam dicabar

BANGI, 2 Okt – Timbalan Mufti Perak, Ustaz Zamri Hashim berkata, kenyataan Khalid Samad berhubung penganjuran pesta arak ‘Oktoberfest’ menggambarkan beliau seorang individu yang tidak ghirah (cemburu) dengan Islam.

“Khalid tidak melihat dengan penuh rasa cemburu perkembangan yang mencabar ketuanan Islam di tanah air ini.

“Walaupun rakyat negara ini negara majmuk, tetapi secara perlembagaan dan sejarahnya, ianya masih negara Islam,” tegasnya.

Beliau berkata demikian sebagai memberi respon kepada kenyataan Khalid Samad bahawa penganjuran pesta arak ‘Oktoberfest’ anjuran Carlsberg Malaysia tidak boleh dihalang ekoran Malaysia merupakan sebuah negara majmuk.

Khalid juga berkata, sekalipun, arak difahami sebagai ibu segala maksiat bagi umat Islam dan pesta arak bercanggah dalam Islam, namun penganjuran pesta oleh Carlsberg itu tidak boleh dihalang kerana ia dianjurkan untuk orang bukan Islam.

Ustaz Zamri yang juga merupakan Yang Dipertua ISMA Ipoh berkata, para ulama’ telah memberikan garis panduan bagaimana mengendalikan hak -hak rakyat yang bukan Islam di dalam sebuah negara Islam dalam keadaan hak mereka dipenuhi dan dalam masa yang sama identiti keislaman terjaga dan berdaulat.

“Bagi memenuhi hak beragama orang bukan Islam maka dibenarkan dibina rumah ibadat mereka bahkan tidak boleh dimusnahkan ketika perang.

“Namun sebagai menjaga kedaulatan dan identiti negara Islam, orang bukan Islam dilarang menzahirkan syiar- syiar kesyirikan.

“Mereka juga dilarang mengisytiharkan ritual agama dan sesuatu yang haram di sisi Islam walaupun halal di sisi mereka di tengah-tengah negara Islam seperti meminum arak dan memakan babi,” ujarnya kepada wartawan ISMAweb.

Anonymous said...

Kembali kepada kenyataan Khalid Samad mengenai Oktoberfest sperti daiats. Kenyatan yg REDHA terhadap Oktoberfest disantuni oleh DAP dengan Pesta arak jika PAN menang

http://www.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

“DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”

BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dianggap sebagai makhluk ciptaan DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

“Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

Anonymous said...

Diramalkan PAN akan berhenti bercakap hal2 ugama kerana DAP membenci golongan yg berbicara hal2 ugama. Ialah Imam dan mufti dibenci, DAP disanjungi.

Saya pasti PAN dah benar2 tak akan berbicara pasal ugama sebab takut DAP Marah. Itu sebab PAN amat kasih dgn IRF dan G-25. Jangan lama2 jadi amal mungkar nahi makruf sudahlah


https://aidcnews.wordpress.com/2016/08/20/jika-mahu-berbaik-semula-dengan-dap-pas-perlu-berhenti-cakap-isu-agama-dapsy/

Jika Mahu Berbaik Semula Dengan DAP, PAS Perlu Berhenti Cakap Isu Agama – DAPSY

“Saya rasa agak sukar untuk Parti Islam Semalaysia (Pas) kembali berbaik dengan DAP kecuali ada perjanjian agar tidak menyentuh bab agama dan perkauman,”.

Itu kata Pengarah Pendidikan Politik Pemuda Sosialis DAP (DAPSY), Chiong Yoke Kong ketika ditemubual MalaysiaGazette di pejabatnya baru-baru ini.

Katanya, DAP cuma tidak mahu agama atau perkauman dicampur aduk dengan kefahaman politik tetapi Pas berdegil mempertahankannya.

“Akibatnya, Pas dan DAP terus bertelagah dan akhirnya Pas membawa haluannya sendiri tanpa bergabung lagi dengan PKR, PAN dan DAP sendiri di bawah payung Pakatan Harapan (PH).

“Tak tahulah kalau pada saat-saat akhir nanti Pas akan menukar fikiran untuk kembali bersatu dalam pakatan pembangkang demi mencapai tujuan yang sama,” katanya.

Anonymous said...

GreenKhadam, Khadamwaves, Khadamdweller, Khadamlanie, M.S.Khadam dan lain2 tengah menggelupur la ni sebab sebelum PRU 14, PAN dah nak bubar. Itu sebab mereka jadi bisu macam berhala Azza dan Hubal. Weiiii Khadam. Kaoooooo Khadam dah tak jawab komen2 aaaaaaaaaaaaa. Parti dah nak mampos. Kah kah kah



http://tenterasemutgerup.blogspot.my/2016/08/dap-kah-bersatu-kah-bersatu-yang.html

DAP Kah??? Bersatu Kah??? Bersatu Yang Berpecah... Tak Bangang Ke Namanya???

PAN sudah hampir berkubur... dalam satu tempoh yang terlalu hampir...

PAN yang terlalu menonjolkan sifat 'professional' depa sampai PAN tak sempat diadakan 'perlembagaan' parti... kikiki...

Timbalan Presiden PAN, Salahuddin Ayob telah menggalikan lubang kubur menunggu hari mampusnya PAN...

Dari menjadi penentang UMNO, menjelma menjadi penentang PAS... tetapi menjadi penyelamat UMNO bila TMK - Tun Mahathir Kutti menganjurkan Deklarasi Rakyat...

TMK yang yang desperate untuk menganjakkan anak jantannya mewarisi takhta Perdana Menteri, telah menubuhkan parti baru yang bernama Peribumi Bersatu telah memberi syarat supaya PAN dikuburkan...

Hero2 PAN terpaksa akur sebab tokkong dah perintah... dedak dedak... nampak sangat PAN hanya pengemis politik tidak bermaruan...

Kemana hala tuju PAN selepas ini??? DAP kah??? atau Bersatu kah???

Kah kah kah... Bersatu yang BERPECAH...

Anonymous said...

Kopipes....itu sahaja. Kalau inilah standard pencacai dan pemakan dedak Parti Assobiyah 1Malaysia, apa lagi yang boleh diharapkan? Menumpang artikel orang lain, sendiri tiada pandangan untuk dikongsi. Bak kata arwah P Ramlee,"No Class!!!"

Anonymous said...

MCA & Gerakan yg turut tentang Hudud TAKNAK pulak kau cerita..... BODOOH, TENGIIIIINNN....

Anonymous said...

PAN dah nak bubar. Kah kah kah. Itu sebab Khadamdam (Khadam kepada Khadam DAP, yakni PAN) tak jawab.

Amacam PAN best kena kencing dengan kawan2. Fork you lahhhh. kah kah kah

Anonymous said...

Pergi balik sedut rocket lahhhhh. kah kah kah

Anonymous said...

By the way, dengar kata PAN tak terima Husam. Jangan buat macam tu Bhai. Suruh Mat Sabu Pencenlah. Biar Husam jadi President. Husam ada degree economy. Mat Sabu diploma pun tak da

Anonymous said...

Takut la tu.

Alaaaaa PAN khadam go back and cry to DAP

Anonymous said...

Pusing kat lain pulak. Nanti kita cerita. Jawab dulu bhai

Anonymous said...

Jk siasatan di jurus.... di teliti di jebak pada agama maka jadilah keputusan pd penghinaan agama....tp ji di jurus di teliti pd mellayu yg mudah lupa maka terasa hinalah melayu itu....jd kita perlu putuskan kearah mana siasatan itu.... ? Semuanya boleh di ulas ikut citarasa penguasa.....

Nobody said...

Salam penyokong PAS yang bodoh di atas,

Oleh kerana saya sibuk dua tiga menjak ni, jadi saya jarang membaca web ni. Syoklah korang boleh buat fitnah berulang kali!!!

Saya nak cakap satu perkara dulu, Allah dah tunjukkan kemurkaannya dengan beri gelaran PIGS (PAS + Ikatan = Gagasan Sejahtera), itu yang korang yang bodoh sangat celupar bangang nak mampos nak sangat kan???

Korang dah dapat tanda-tanda kemurkaan Allah, Allah dah hina balik korang seperti mana korang hinakan sangat DAPigs dan sebagainya, korang nak jadi bodoh lagi ke??? Taknak insaf-insaf lagi???

Ok, tunggu lepas 16 September saya datang balik sini, kita berdebat. Nak jadi bodoh sangatkan???

Anonymous said...

pis...pasik...pigs...adoiiii awat la jadi mcm ni...

Hadi Al-Tahi said...

kesian ada babi PIGS peliharaan hadi ulamak kepala taik sedunia yang kerjanya asyik copy paste artikel dari blog pemikiran kelas bawahan tempek kat sini. itu je la kerja yang dia tau hari2 buat promosi bagi pihak hadi ulamak kepala taik sedunia. kikikiiiiii.... halo babi2 PIGS peliharaan hadi ulamak kepala taik sedunia. korang dah lupa ke yang back up namewee ni ialah mca? mca tu kan ke kawan umno? umno tu kan ke kawan PIGS? sebab umno kawan PIGS maka hadi ulamak kepala taik sedunia boleh berpakaian sedondon dengan najib di atas satu pentas. sebab PIGS kawan umno maka mur-shit-samdol PIGS haruan djin dapat jawatan dalam kerajaan. dah lupa ke walaonta babi2 PIGS semua? kikikikikiiiiiiiii......

Anonymous said...

Rm90 Jutaaaaaaaa!!!!!! Ayuh ke SYURGAAAAA!!!!!!!

Anonymous said...

Selamat kembali nobody. Perjuangkanlah pan dap dan bersama2lah mereka yang menentang ruu 355

Anonymous said...

Hadi al tahi. Bagus komen kamu bersamalah kamu dengan pejuangan menentang ruu 355. Terang lagi bersuluh kamu melayu umno yang hidup menentang perjuangan islam. Dimalaysia ni melayu umno saja yang hati keras untuk menerima perjuangan islam. Sanggup bersama dengan penentang islam.

Anonymous said...

Komen puak sekuler librel takda bukti cuma tuduhan musuh diguna untuk serang pas dasar pemuja dajjal

Anonymous said...

Sabarlah...Hadi Mereng dah cakap nak saman SR kan? Bila? Dalam masa sebulan kan? Saman dimana? Di London kan?
So si bangang dan terencat anon 12.24, buktinya InshaAllah akan keluar tak lama lagi. Tunggu je la.
Kalau si Mereng tu buat U-turn, seperti yang dijangka, maka masing2 kena fahamlah kan?
Anon 12.24 ingat SR tu sama standard ke dengan Harakah? Harakah sahaja yang siar fitnah tanpa bukti. Sebab tu kena saman sokmo. SR steady je. Lu nak saman? Mai la...wa tunggu. Bola tanggung ni!!!
Kita berharap anon 12.24 yang bodoh lagi bangang supaya bersabar sedikit masa lagi. Tinggal 20 lebih hari sahaja lagi. Kita tunggu ya?

Anonymous said...

Jenis yg suka hina agama ni jgn bagi muka. Dakwa dn hukum sepatutnya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails