Monday, August 22, 2016

Sweden, Sebuah Negara Rogol, Miliki Kes Rogol Tertinggi Di Dunia.


AFP - SEORANG lelaki berjalan bersebelahan sebuah papan iklan di Lapangan Terbang Ataturk yang memaparkan mesej mengecam Sweden di Istanbul kelmarin.

ISTANBUL – Sebuah papan iklan di Lapangan Terbang Istanbul mendakwa Sweden memiliki purata kes rogol tertinggi di dunia, menurut media rasmi Turki kelmarin, beberapa hari selepas Stockholm menuduh Ankara menghalalkan hubungan seks dengan kanak-kanak.
Iklan bergambar dalam bahasa Inggeris dan Turki itu dipamerkan di Balai Berlepas Antarabangsa di Lapangan Terbang Ataturk dengan iklan teks tulisan:
“Amaran Melancong! Tahukah anda Sweden mempunyai kadar kes rogol tertinggi di dunia?,” lapor agensi berita Anadolu.
Berserta iklan itu adalah salinan muka hadapan akhbar rasmi prokerajaan, Gunes dengan tajuk berita: “Sweden, sebuah negara rogol.”
 Klinik Khas Mangsa Rogol Lelaki Di Sweden
 Kat bawah neh luahan rakan seuniversiti ibu bapa yang ditangkap baru2 di Sweden atas kes pukul anak ditangan. Sekarang neh mereka2 yang tinggal di Sweden ..
 Jenayah rogol dan penderaan seksual semakin serius di negara ini.
 SHOCK Rhodes: Rogol wanita muda di lima bintang tandas
 Sweden adalah negara kedua dengan bilangan kes rogol paling tertinggi di dunia.
Seorang pegawai kerajaan Turki yang enggan namanya disiarkan berkata: “Ia adalah iklan untuk surat khabar Gunes dan bukannya notis rasmi kerajaan.”
Anadolu pula melaporkan, papan iklan di lapangan terbang itu dikendalikan sebuah syarikat swasta.
Iklan itu dilihat sebagai tindakan balas dendam selepas Menteri Luar Sweden, Margot Wallstrom mencetuskan kontroversi melalui mesej dalam akaun Twitternya yang menyatakan:
“Tindakan Turki membenarkan seks dengan kanak-kanak berusia 15 tahun ke bawah perlu dihentikan” ekoran keputusan kontroversi mahkamah perlembagaan Turki.
Rakan sejawatnya dari Turki, Mevlut Cavusoglu membidas kenyataan itu dengan menyatakan ia suatu yang tidak boleh diterima dan menyatakan Wallstrom seharusnya lebih bertanggungjawab. – AFP

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails