Tuesday, August 23, 2016

Jelas, Ulamak Tubuhkan Parti Islam Perjuangkan Islam Sebagai Dasar Hidup.

Hari Ini Dalam Sejarah PAS: Ulamak Tubuhkan Parti Islam Untuk Memperjuangkan Islam Sebagai Dasar Hidup (23 Ogos 1951)
PADA hari ini dalam tahun 1951, Persidangan Alim Ulamak Malaya Kedua yang berlangsung di Sultan Sulaiman Klab, Kampung Baru Kuala Lumpur telah meluluskan dua usul, termasuk bersetuju menubuhkan sebuah parti politik Islam, Persatuan Ulamak Malaya yang bertujuan memperjuangkan agama Islam sebagai dasar hidup. Persidangan yang menerima 22 usul dari seluruh negara ini hanya membincangkan dua usul sahaja. Satu lagi usul yang diluluskan ialah untuk merayu kepada Raja-raja Melayu bagi menyelaraskan pentadbiran agama, sedang isu berkaitan dengan Loteri Umno tidak dibincangkan langsung kerana mereka berpandangan isu ini akan diselesai melalui penubuhan Persatuan Ulamak Malaya, setelah Umno tidak mahu tunduk kepada hukum Allah.
Kedua-dua usul yang diputuskan oleh persidangan selama sehari pada 23 Ogos 1953 ini dicadangkan oleh Tuan Guru Haji Ahmad Fuad Hassan, Mudir Madrasah al-Masriyah, Bukit Mertajam atas kedudukan beliau sebagai Pengerusi Jawatankuasa Penasihat Agama Umno. Setelah para ulamak yang berjumlah 65 orang dalam persidangan ini berbahas, mereka bersetuju dengan masalah yang ditimbulkan oleh Tuan Guru Haji Ahmad Fuad bahawa suara ulamak tidak dipedulikan oleh Umno kerana ulamak tidak bersatu. Pada 15 Jun 1951, Tuan Guru Haji Ahmad Fuad telah menyuarakan keluhan beliau dalam Suara Umno dengan tulisan yang bertajuk "Ulamak Malaya Belum Bersatu dan Belum Punya Persatuan." Rungutan beliau inilah yang menjadi sebab Umno menganjurkan Persidangan Alim Ulamak Malaya Kedua ini. Atas asas ini pula, para ulamak mengambil persetujuan untuk menerima dan meluluskan usul Pengerusi Jawatankuasa Penasihat Agama Umno itu bagi menubuhkan sebuah persatuan ulamak sebagai parti politik berasaskan Islam.


Setelah cadangan Tuan Guru Haji Ahmad Fuad diluluskan, Persidangan Alim Ulamak Malaya Kedua ini mengambil beberapa ketetapan berkait persatuan tersebut, iaitu:

I. Sebuah Jawatankuasa yang dianggotai lima ahli ditubuhkan untuk menaja dan merangka undang-undang tubuh persatuan ini;

II. Melantik Tuan Guru Haji Ahmad Fuad Hassan sebagai Pengerusi Jawatankuasa Penaja, dengan Syed Mohamad Syafie (Kuala Lumpur) dan Haji Ayub (Perak) sebagai ahli. Dua lagi ahli yang dinamakan oleh Pengerusi Jawatankuasa ialah Haji Mohamad Amin Amran (Johor) dan Sardon Jubir (Singapura);

III. Jawatankuasa ini bertanggungjawab "menjalankan pekerjaan menubuhkan" Persatuan Ulamak Malaya;

IV. Persidangan Persatuan Ulamak Malaya hendaklah diadakan di Pulau Pinang tidak lewat dari Disember 1951 untuk menubuhkan persatuan ini; dan

V. Bahawa Persatuan Ulamak Malaya adalah tidak terikat dengan Umno dan persidangan di Pulau Pinang "tidak di bawah pentadbiran Umno" dan semua perbelanjaan ditanggung oleh pertubuhan yang menyertainya. Sumbangan sebanyak $200.00 telah dikutip untuk membiayai persidangan tersebut.

Dengan keputusan para ulamak untuk menubuhkan Persatuan Ulamak Malaya ini, maka tertubuhlah secara rasmi sebuah parti politik Islam yang baru menggantikan Hizbul Muslimin yang lumpuh pada Ogos 1948 ekoran penguatkuasaan Ordinan Darurat 1948. Dalam Persidangan Persatuan Ulamak Malaya di Seberang Perai pada 24 November 1951, telah dipersetujui supaya persatuan ini dinamakan secara rasmi sebagai Persatuan Islam Se-Malaya (PAS). Pada 14 Ogos 1954, Mesyuarat Agung Tahunan PAS Kali Ketiga telah bersetuju menetapkan bahawa 23 Ogos 1951 sebagai tarikh rasmi penubuhan PAS dan ia perlu diadakan sambutan peringatan secara tahunan.


Mohd Fadli Ghani
Head, House of Resources
Pusat Penyelidikan PAS
23 Ogos 2016

84 comments:

Anonymous said...

Parti yg. Menjadi. Penis. Yg. Sehat. Bn.....
Tidak. Kemaruk. Kuasa ,dan. Bertanding. P, raya.....bukan. utk. Menang......

Hanya. Sekadar. Jadi. Pelir. Yg. Sihat. Kepada kerajaan. Barisan nasional saja....

Ahli 2mesti. Walak. Dan. Istikomah.....

Mengerti. Kamu anak anak........

Anonymous said...

SELAMAT. DATAMG. TENTERA. 2. SIBER.....

COPY PASTE. BANYAK 2.......PANJANG 2........DI. ULANG 2.......
BIAR. ORANG 2. FELDA. PERCAYA......

MUSANG. BER BULU. AYAM.......

Anonymous said...

Harap bersabar anon 9.31. Geng2 kopipes pemakan dedak kini tengah rehat. Penat siol kopipes. Lagipun sekarang bahalol2 kopipes sedang makan dedak sementara menunggu sesi kopipes seterusnya.
Jadi anon 9.31 kita sama2 tunggu je lah. Mesti ada kejap lagi.

Anonymous said...

asal tubuh memang untuk perjuangan Islam tapi sekarang
dah bnyak yang kuat temberang
terpedaya jugak ngan ajakan syaiton
ada orang pas maseh lagi kuat hisap rokok
ni pun masaalah besar ynag tak boleh selesai lagi

Anonymous said...

Kesian puak2 macai sekuler librel hasil asuhan umno kami tetap akan perjuangkan islam biar kamu tentang kami tetap istikomah. Moga kami diberi hidayah islam

mohd shahran said...

dulu ya ulamak PAS berjuang atas nama Islam. now ulamak PIS berjuang atas nama dedak... mana saman 90j?

PasNoMore said...

Itu yang sehingga kini, Pak Hasyim kita tak siarkan artikel Hadi Mereng berkobar2 nak saman Sarawak Report di London dalam masa sebulan. Pak Aji kita ni pun tak yakin Hadi Mereng akan teruskan dengan saman, kerana dijangkakan akan membuat U-turn sekali lagi.
Alasan yang diberikan nanti ialah, tidak dapat ke London kerana Jabatan Imigeresen gagal mengeluarkan passport antarabangsa. Kah kah lah

Poor Indon said...

Ramai sungguh golongan sekular Laknatullah kat sini! peliknya nama dia orang ni siap ada bin!

Anonymous said...

Lebih teruk penganut2 taksub agama Pas yg bertopengkan Islam. Lebai2nya menipu Allah, rasul dan ahli2 parti.

Pas parti politik yg sesat dan menyesatkan akidah org melayu.

Anonymous said...

Tetap bersama Pas selagi dasarnya tak berubah walaupun berjuta fitnah mendatang.

Anonymous said...

Dedak yang JibMah bagi pada PAS dengan nilai RM 90j jangan lupa ya. Dedak ni tak habis makan sampai anak cucu.Pemimpin PAS jangan nak masuk poket seorang saja.

Anonymous said...

Terpulanglah..tp jgn hina atau label pihak lain yg tak terima ajaran agama Pas. Agama kau agama kau. Agama kami agama kami..Islam yg sejati.

Anonymous said...

Najib + Rosmah + Hadi+ PAS = dedak RM 90 Juta banyak sedap oh.....
Mau banyak lagi jumpa Di Putera Jaya.Kah..kah...kah....

Anonymous said...

NASIB. PARTI. PAS. ADALAH. SAMA. SEPERTI. NASIB. AKHBAR. HARAKAH...
KASI. FREE. PUNG. ORANG. TAK. NAK.......

SEBAB. APA....???????

REMBAT. DUIT. DERMA. DARI. ARAB. SEBANYAK. RM 2.6. BILION. MASUK. KOCEK. SENDIRI. LALU. ORANG. MISKIN. DI KENAKAN. CUKAI
GST. SEBANYAK. 6, 00. PERATUS.......

APAKAH. HUKUMNYA. DI SISI. AGAMA. ISLAM....???????????
KENAPA. PARA. PEMI MPIN. PARTI. PAS. TIDAK. IKUT. BUAT. BANTAHAN DI. PARLIMEN..????????????????????????

KENAPA. PARA. PEMIIMPIN. UTAMA. PARTI. PAS. SANGGUP. MENYATAKAN. AKAN. MENJADI. PENASIHAT. KEPADA. KERAJAAN. .......TETAPI. DALAM. MASA. YG. SAMA. MAHU. BERTANDING. WAKTU. PILIHAN. RAYA....???????????

KENAPA. MESTI. MAHU. ADA. 4. ORANG. SAKSI. YG. ADIL. .....
BERKAITAN. DUIT. DERMA. SEBANYAK. RM. 2.6. BILION. YG. MASUK KE. DALAM. AKAUN. PERDANA. MENTERI....??????????????????

KENAPA. SEWAKTU. KES LIWAT. DS. ANAWAR. IBRAHIM. DAHULU.....
PARA. PEMIMPIN. PARTI. PAS. DI. BAWAH. PIMIMPINAN. NIK. AZIZ
TIDAK. PERLU. ADA. NYA. 4. ORANG. SAKSI....???????.....?

KENAPA. PEMIMPIN. PARTI. PAS. SEKARANG. TIDAK. MEMBUAT
KAJIAN. TENTANG. DUA. PERKARA. TERSEBUT....?????????

KENAPA. SEHINGGA. KINI. PEMIMPIN. PAS. MASIH. MEMBISU. TENTANG DUIT. DERMA. ITU....?????????????

APAKAH. INI SEMUA NYA. FITNAH....??????????

SAYA. SEBAGAI. AKAR. UMBI. PARTI. PAS. INGIN JAWAPAN NYA.......

APAKAH. ADA. LARANGAN NYA.......JIKA. BERTANYAKAN. SOALAN
TERSEBUT..????????????

APAKAH. PERLU. WALAK. DAN. ISTIKOMAH. TERUS..??????

JAWAPAN BUKAN. PENAFIAN. SAYA. NANTI KAN......
S

Anonymous said...

Nak. Jadi. Punah. Sehat. Konon......
Kebulur. Aku. Siswa. Siswi. ..........nak. makan. Satu. Hari satu. Piring
Nasi. Pun. Susah .........
Ada engku. Ambik. Tau.......
PUnah. Sehat. Konon........tuiih.........

Anonymous said...

Kalau 90 juta ini terbukti benar, saya akur PAS dah menyeleweng & saya akan jauhi PAS. Tapi sekiranya silap, semoga pemfitnah diberikan hidayah & sempat bertaubat.

Anonymous said...

Mengenali Musuh Islam

Kita tidak merasa terkejut melihat sebilangan manusia yang terkutuk, hina dan tidak bermoral amat membenci, menghina, memburuk-burukkan dan menfitnah ulama-ulama Islam dan parti Islam kerana ulama-ulama Islam dan parti Islam berusaha melaksanakan ajaan Islam dan hukum Allah untuk kebaikan manusia amnya dan umat Islam khususnya.

Manusia yang terkutuk, hina dan tidak bermoral ialah:

(1) Kafir Harbi yang sentiasa membenci, menghina, memburuk-burukkan dan menfitnah agama Islam dan menindas umat Islam secara terang-terangan.

(2) Puak munafik liberal yang berpura-pura beragama Islam tetapi hati mereka penuh dengan kekufuran dan permusuhan terhadap Islam dan umat Islam kerana hati munafik ini telah rosak sepenuhnya. Mereka sedang menyebarkan ajaran sesat liberalisme yang memberi kebebasan mutlak kepada manusia untuk melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad yang bertujuan untuk melemahkan agama Islam dan umat Islam.

Jika puak kafir harbi membenci, menghina, memburuk-burukkan, menfitnah dan menindas agama Islam , ulama Islam dan umat Islam secara terang-terangan, puak munafik liberal pula menyerang Islam dan umat Islam dari dalam. Sesungguhnya munafik adalah lebih bahaya dari kafir harbi kerana mereka adalah gunting dalam lipatan, musuh dalam selimut dan musang berbulu ayam.

Anonymous said...

anon 12.47

Ulamak bukan pres Pas sahaja.. Us Ahmad Awang, Us AbdulGhani Shamsudin pun ulamak juga.. ada faham anon 12.47

Anonymous said...

Anon 1:20. Ini jawapan biat kamu

http://hajihassanomar.blogspot.my/2016/07/rupanya-anthony-loke-ulama-rujukan.html?m=1

Rupanya Anthony Loke Ulama rujukan parti PAN bukan Ahmad Awang!


IKRAM yang menjadi tulang belakang parti PAN semala telah menganjurkan satu forum di Nilai, Negeri Sembilan dengan tajuk 'adakah istilah kafir harbi masih relevan'.

Idea forum ini ialah untuk membersihkan nama DAP sebagai kafir harbi daripada kacamata umat Islam negara ini. Jika DAP tidak dibersihkan, PAN akan menjadi sukar untuk mendampingi orang Melayu. Pakar perancangan PAN Dr Maszlee Malik antara mereka yang mengatur strategi ini dipanggil 'Pembersihan Imej'.

Saya tak nak ulas pasal Maszlee Malik dan perancangan masa depan PAN. Biar dia, Saari Sungip, Dr Zul dan berapa orang lagi yang buat kerja ini.


Saya hanya nak ulas pasal Hasanuddin Mohd Yunus, Naib Presiden PAN yang mengesahkan bahawa dia merujuk kepada Setiausaha Organisasi DAP Anthony Loke dalam hal-hal berhubung kenyataan Islam yang menjadi kontraversi.
He meant it in a very literal sense, saying DAP was open to learning about Islam if it had erred.

"I asked DAP organising secretary Anthony Loke for permission if I could say this.
Dulu nak bertanding, tanya DAP
Calon pun sanggup tukar Mat Sabu kerana DAP cadang mesti bukan daripada PAS
Orang kata (bukan saya) warna oren pun DAP cadang
Bendera dan banner semasa PRK pun DAP yang buat, Khalid Samad sendiri tak tahu (Itulah hebatnya Khalid?)

Pasal Islam pun tanya DAP
Habis mana nak letak Ahmad Awang dan Ghani Shamsuddin??
Sekadar baca doa macam UMNO buat kepada ulama?

Patutlah Mejar Zaidi marah sangat!


Haji Hassan Omar
http://hajihassanomar.blogspot.com

Anonymous said...

Kalau sebelum ini, mereka Ghairah dengan kehebatan diri Geng 18 atau Geng Haru Biru - GHB) yang suka ikut nafsu GELOJOH nak menguasai PAS dengan cara KHIANAT dari dalam.

Tapi akhirnya tindakan itu hanya mem-BODOH-kan diri mereka sendiri apabila mereka kalah teruk dalam pemilihan parti dan seterusnya membawa kekecewaan mereka itu sampai hari ini.

Maka secara kesimpulannya, tak salah la kalau ada pertemuan sulit yang diadakan sebelum ini diantara pemimpin Pakatan yang mendesak agar PAN itu dibubarkan dan mereka diserap ke dalam DAPigs.

Sebab REALITInya, PAN ni hanya ibarat macam Kerakap Atas Batu sahaja. ATAU dalam erti kata mudahnya, PAN ni ada pun tak memberikan sebarang faedah dan sekadar menyusahkan orang lain. Jadi, kalau diorang takde pun LAGI BAGUS!!!

Anonymous said...

Crit......crittt.....crot.......crootttttttttttttttttttttttttttttttttttttt...............

Anonymous said...

Anon 1:20 PM,

Jika seseorang manusia mengaku dirinya beragama Islam tetapi dia menyokong dan bersekutu dengan pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu yang menghina, memburuk-burukkan dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah, maka orang tersebut tidak layak menggelarkan dirinya seorang Muslim.

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai teman rapat, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang berlaku zalim.(Al-Maaidah 5:51)

PasNoMore said...

Ayat yang di atas, jelas menyatakan larangan mengambil YAHUDI dan NASRANi sebagai teman rapat.
Yang berlaku zalim di bumi Malaysia adalah orang Islam sendiri, dibantu oleh golongan penjual agama yang bertopengkan serban dan jubow masing2. Golongan ini kuat memfitnah dan bersubahat merompak harta rakyat. Berlagak menjadi "polis agama" mencari kesalahan orang lain, seolah-olah golongan jubow ini memperjuangkan agama. Walhal yang sebenarnya golongan ini terang2an melanggar ayat Di bawah:-
"Sahut dan sambutlah seruan Tuhan kamu (yang mengajak kamu beriman), sebelum datangnya dari Allah-hari yang tidak dapat ditolak; pada hari itu tiada ada bagi kamu tempat berlindung (dari azab Nya), dan tidak ada pula bagi kamu sebarang alasan untuk menafikan (segala kesalahan yang dilakukan). Oleh itu jika mereka berpaling engkar, maka Kami tidak mengutusmu (wahai Muhammad) sebagai PENGAWAS terhadap mereka; tugas mu tidak lain HANYA UNTUK MENYAMPAIKAN (apa yang diperintahkan kepadamu). [Asy-Syura 42 : 47-48]
Malangnya, pengampu dan pembodek serta penerima dedak tidak membaca AlQuran...maka itu sebab mereka menjadi semakin sesat dan tenggelam dalam gelombang kejahilan dan kepalsuan. Hilang terus dalam ilusi bahawa mereka ini sahaja yang betul dan orang lain semua salah.

Anonymous said...

Hj Hadi cakap jadi Punai sehat cukuplah....

Anonymous said...

PasNoMore..

Dia orang ni anon2 3.21. 3.25 pm.. cari ayat AlQuran yang untungkan mereka aja.. lepas tu bila cerita sape dia Ulama dia pusing kut lain.. copypase pulak tu.. tak kene mengena dengan ulama langsung.. tak hingin den nak membaco..

Anonymous said...

Pencacai 7:15 PM jelas menyalah-gunakan ayat Qur'an untuk menyokong maki hamun dan fitnah yang ditulis oleh pencacai 7:15 PM. Dari perkataan pertama hingga ke perkataan terakhir dalam komen 7:15 PM jelas menunjukkan semua dakwaan dibuat tanpa sebarang bukti!

Tindakan pencacai 7:15 PM yang tidak bermoral ini jelas menujukkan pencacai 7:15 PM adalah pendusta yang amat hina lagi terkutuk!

Fakta : Hanya parti Islam PAS sahaja di negara ini yang menjadikan Islam sebagai matlamat perjuangan. Rekod perjuangan PAS sejak negara mencapai kemerdekaan menyokong fakta ini!

Soalan untuk pencacai 7:15 PM jawab jika dia berani:

Adakah parti DAP, MCA, GERAKAN, MIC dll telah menjadikan Islam sebagai matlamat perjuangan mereka?










Anonymous said...

Pencacai 7:15 PM menulis Ayat yang di atas, jelas menyatakan larangan mengambil YAHUDI dan NASRANi sebagai teman rapat.....bla...bla...bla...bla......

Jawapan kita:

Komen pencacai 7:15 PM di atas jelas menunjukkan pencacai 7:15 PM tidak memahami tafsir dan huraian Al-Qur'an. Fakta: YAHUDI dan NASRANI adalah KAFIR maka umat Islam tidak boleh menjadikan orang KAFIR sebagai teman rapat dan pemimpin bagi umat Islam !

Berdasarkan komen pencacai 7:15 PM di atas, kita boleh melihat bagaimana pencacai 7:15 PM dan talibarutnya memfitnah dan memburuk-burukkan ulama Islam dan parti Islam tanpa sebarang bukti semata-mata kerana ulama Islam dan parti Islam mahu melaksanakab ajaran Islam dan hukum Allah untuk umat Islam negara ini.

Dan pada masa yang sama pencacai 7:15 PM dan talibarutnya membiarkan pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu bebas menghina ulama Islam, ajaran Islam dan hukum Allah seperti khutbah Jumaat, khutbah Aidiladha, pakaian menutup aurat, Hudud, Syariah, mahkamah Syariah dll. Mereka tidak pernah mengutuk tindakan pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu tersebut.

Maka kita boleh melihat sikap munafik pencacai 7:15 PM dan talibarutnya dengan jelas berdasarkan komen mereka sendiri iaitu mereka menyokong kafir harbi dan memusuhi ulama Islam !








Anonymous said...

Pas parti politik sesat dan menyesatkan akidah orang Melayu.

Anonymous said...

Anon 5:49 AM,

Ulama Islam dan parti Islam PAS telah menjadikan Islam sebagai matlamat perjuangan PAS untuk membimbing umat Islam ke jalan yang benar dan lurus iaitu jalan yang diredhai oleh Allah!

Ini bererti komen kamu 'anon 5:49 AM' telah mendakwa ajaran Islam sesat dan menyesatkan orang Melayu. Ini bererti kamu bersikap anti-Islam.

Apakah agama kamu 'anon 5:49 AM'....Kristian, Buddha, Hindu, Judaisme, hedonisme ? Adakah kamu meyembah Salib atau patung atau berhala atau dinding ratapan atau 'tuhan wang' atau pemimpin Ultra Kiasu yang amat memusuhi Islam? Yang pasti ialah jika kamu orang kafir maka tempat kamu ialah neraka dan kamu kekal di dalamnya!

Inilah jawapan umat Islam untuk kamu 'anon 5:49 AM' dan pencacai-pencacai kafir yang menyerang Islam, ulama Islam dll:

Surah Al-Kaafiruun – سورة الكافرون


Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.

Katakanlah (wahai Muhammad): “Hai orang-orang kafir!

“Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah.

“Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah.

“Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat.

“Bagi kamu agama kamu, dan bagiku agamaku”.


Anonymous said...

Nampaknya anon 2.28 juga tergolong bersama mereka yang suka hati mentafsir AlQuran mengikut kepentingan sendiri.
Ada pepatah melayu,"Biar Bodoh Jangan Degil; Bodoh Boleh Diajar, Degil Sampai Mati". Kita berharap anon 2.28 hanyalah seorang yang BODOH dan masih boleh diajar.
Perkataan "KAFIR" adalah merujuk kepada semua yang bukan beragama Islam, sebagai contoh, Cina, India, dsbgainya. Sekiranya ayat daripada Surah Al Maidah tersebut di atas bermaksud keatas semua orang kafir, maka akan ditulis sebagai "kafirun". Walaubagaanapun, dalam ayat ini secara terang dan spesifik merujuk kepada YAHUDI dan NASRANI. Secara tafsiran, ayat ini secara khusus merujuk kepada HANYA dua golongan ini sahaja sebagai golongan yang harus kita jauhi. Ia tidak menyatakan tentang Kafir yang lain. Anon 2.28 ni mentafsir cara yang terlalu mudah dengan melonggokkan semua orang kafir. Sama seperti "sebab nila setitik rosak susu sebelanga". Kita menasihatkan anon 2.28 supaya merujuk kepada orang yang berpengetahuan dalam tafsiran AlQuran dan Hadith untuk mengesahkan hal ini.
Kedua, Surah Asy-Syura di atas dengan jelas merujuk kepada PERINTAH Allah kepada Rasulullah saw, supaya hanya menyampaikan segala perintah Allah dan tidak bertindak sebagai PENGAWAS. Harap anon 2.28 baca sampai habis Ayat tersebut. Kami memcabar anon 2.28 supaya tunjukkan sebarang bukti dari alQuran yang mengatakan mesti ada "Polis Agama"? kita ni ahli Sunnah wal Jamaah, jadi kenalah mengikut ajaran Rasulullah saw, yang menerima ajaran dan perintah Allah melalui AlQuran. Kenapa apabila Rasulullah hanya diperintahkan untuk menyampaikan ajaran, yang kita memandai2 nak jadi "Polis Agama" pulak? Itu yang dimaksudkan dalam ayat Asy-Syura tersebut. Sekali lagi anon 2.28 nampaknya keliru dan bebal dalam hal mentafsir ayat. Sudah tentu ada yang menentang tetapi untuk mengatakan mereka sebagai menghina adalah tidak tepat. Bagaimana kita menuduh orang kafir yang tidak faham sebagai menghina? Kita nak paksa jugak dia faham atau tidak menerima? Tugas kita menyampaikan atau berdakwah. Itu sahaja; FULLSTOP. Bukan kerja kita menghina atau menghukum golongan itu. Takde beza antara kamu dengan orang kafir tersebut. Fikir2 lah. Secara senang begini, apa anon 2.28 sudah over konfiden dia akan masuk Syurga? Hanya sebab dia beragama Islam? Jangan jadi sombong dan angkuh. Allah melihat segalanya.
Perenggab terakhir anon 2.28 sah membuktikan bagaimana golongan penerima dedak ini terus menerus melakukan dosa yang teramat besar dengan cara FITNAH yang berterusan.
Ingatlah anon 2.28 bahawa Islam untuk menyeluruh merangkumi segala benda, tidak kira bangsa atau asal mana. Dalam Dap ada Islam, begitu juga dalam Mca, Mic, Gerakan dan lain2 bukan 100% ahli kafir. Ada yang Islam, ramai juga. Apakah mereka yang berugama Islam adalah kafir harbi sama? Adalah kerana mereka bukan "Melayu" mereka ini tergolong en masse sebagai sama2 kafir? Apa orang melayu islam sahaja ke yang betul2 Islam? Perangai perkauman ala2 Assobiyah ini mesti dihapuskan segera.

Unknown said...

Cuba faham betul2 apa maksud Surah al-Kafirun tersebut. Jangan main post tapi tak faham maksud. Jangan cetek sangat pandangan tu.
Buka minda tu lebih sedikit.

Anonymous said...

Anon 10:34 AM menulis Perkataan "KAFIR" adalah merujuk kepada semua yang bukan beragama Islam, sebagai contoh, Cina, India, dsbgainya. Sekiranya ayat daripada Surah Al Maidah tersebut di atas bermaksud keatas semua orang kafir, maka akan ditulis sebagai "kafirun".


Jawapan kita:

Kebodohan dan kejahilan Anon 10:34 AM dalam pengetahuan agama Islam adalah amat jelas. Dia gagal membezakan antara agama dan bangsa kerana dia fikir semua Cina dan India adalah kafir. Sebilangan orang India dan Cina adalah beragama Islam.



Anon 10:34 AM menulis Sekiranya ayat daripada Surah Al Maidah tersebut di atas bermaksud keatas semua orang kafir, maka akan ditulis sebagai "kafirun".


Jawapan kita:

Sekali lagi Anon 10:34 AM mendedahkan kebodohan dan kejahilannya sendiri tentang Al-Qur'an dengan menafikan asas Syariah Islam iaitu Qias.

Hujah kita YAHUDI dan NASRANI adalah KAFIR maka umat Islam tidak boleh menjadikan orang KAFIR sebagai teman rapat dan pemimpin bagi umat Islam diperkuatkan dengan ayat Al-Qur'an berikut:

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang (Kristian, Tahudi, penyembah berhala dll, munafik dll) yang bukan dari kalangan kamu menjadi "orang dalam" (penasihat, pakar rujuk, pelindung, pembantu, teman dll). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya. Ali ‘Imran 3:118



Anon 10:34 AM menulis Ingatlah anon 2.28 bahawa Islam untuk menyeluruh merangkumi segala benda, tidak kira bangsa atau asal mana. Dalam Dap ada Islam, begitu juga dalam Mca, Mic, Gerakan dan lain2 bukan 100% ahli kafir. Ada yang Islam, ramai juga. Apakah mereka yang berugama Islam adalah kafir harbi sama?


Jawapan kita:

Parti-parti kafir telah melakukan provokasi, menghina, memburuk-burukkan dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah maka umat Islam dilarang menyertai dan menyokong mereka. Sebagai perbandingan, jika terdapat sebilangan umat Islam menyertai geng perompak, maka mereka juga adalah perompak. Jika sebilangan umat Islam menyertai dan menyokong parti-parti kafir yang menentang Islam, maka mereka juga tergolong kepada kafir harbi!

Di dalam Al Qur’an, Allah Ta’ala melarang kaum muslimin untuk memberikan sikap wala’, kesetiaan kepada orang kafir, dan menjadikan mereka sebagai teman setia. Allah Ta’ala berfirman,

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ

Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil musuh-Ku dan musuhmu menjadi teman-teman setia” (QS. Al Mumtahanah : 1)

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang yahudi dan nasrani menjadi pemimpin-pemimpinmu. Sebagian mereka adalah pemimpin bagi yang lain. Barangsiapa diantara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka.Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim” (QS. Al Ma-idah : 51)


Kita menasihatkan Anon 10:34 AM supaya Anon 10:34 AM berhenti dari menipu, berbohong, berdusta dan membuat fitnah untuk menghalang umat Islam dari kembali kepada ajaran Islam dan hukum Allah! Jika Anon 10:34 AM mahu masuk neraka, jangan menyesatkan umat Islam mengikut Anon 10:34 AM ke dalam neraka!

Anonymous said...



Orang Kristian (Nasrani) dan Yahudi adalah orang kafir. Sesungguhnya orang sesat sahaja akan menjadikan orang kafir sebagai pemimpin mereka.

Sesungguhnya orang-orang yang kafir dari Ahli Kitab dan orang-orang musyrik itu akan ditempatkan di dalam neraka Jahannam, kekalah mereka di dalamnya. Mereka itulah sejahat-jahat makhluk. (al-Bayyinah: 6)

Anonymous said...

Anon 10:34 AM menulis Takde beza antara kamu dengan orang kafir tersebut. Fikir2 lah. Secara senang begini, apa anon 2.28 sudah over konfiden dia akan masuk Syurga? Hanya sebab dia beragama Islam? Jangan jadi sombong dan angkuh. Allah melihat segalanya.

Jawapan kita:

Kita berusaha menegakkan ajaran Islam dan hukum Allah dan kamu pula mempertahankan puak kafir yang menentang Islam maka Takde beza antara kamu Anon 10:34 AM dengan orang kafir tersebut.

Hanya Allah yang menentukan orang-orang yang layak masuk syurga dan Allah telah berjanji orang-orang beriman akan masuk syurga dan jani Allah itulah kita pegang kerana sesungguhnya Allah tidak melanggar janjiNya sendiri.

Adakah kamu Anon 10:34 AM yakin kamu akan masuk syurga jika kamu mati di waktu ini sedangkan kamu menyokong kafir harbi yang menghina dan menentang Islam? Fikirlah sendiri sebab Allah telah memberikan kamu akal!!!

Kita tidak sombong dan tidak angkuh kerana segala puji adalah milik Allah Yang Maha Esa dan kita semua takut pada Allah. Sesungguhnya Allah telah melihat kamu Anon 10:34 AM berdusta !

Anonymous said...

anon2 penyokong Pas dan yang sewaktu denganya..

kalau begitulah cara pas berpolitik asyik memaki hamun orang bukan Islam.. kalau di Malaysia ini orang Bukan Islam makin jauh pada Islam parti andalah puncanya.. ada beza antara Pas dan Islam.. pas itu party politik tau tak..

Anonymous said...

Pas itu parti politik yg menyesatkan akidah orang Melayu. Pemimpin2nya pemakan dedak duit haram rompakan 1mdb. Disuruh bersumpah laknat lebai2 PIGS pengecut.

Hudud adalah sandiwara bermusim lebai dan macai PIGS menipu Allah, rasul, umat Islam dan ahli2 parti yg tolol dulu, kini dan selamanya.

Pas memalukan Islam.

Anonymous said...

Benarlah pesan nabi...dunia akhir zaman ulama akan dihina dan dicaci tpi yg jahil diikuti dn dianggap bijak.

Anonymous said...

orang kafir boleh jadi calon pas sebagai wakil/pemimpin rakyat. betul ke bohong?

zaman said...
This comment has been removed by the author.
zaman said...

Pashanya memperkudakan islam demi kepentingan politiknya mereka semata mata.

Anonymous said...

PEMIMPIN. PARTI. PAS. PERLU. PERGI. MASUK. KEDAI. RM 2.00...........
LALU. BORONG. CERMIN. YG. ADA.........BAWAK. BALIK......
TENGOK. DIRI SENDIRI. KAT. CERMIN. LAMA LAMA.............

INSA ALLAH. AKAN. DAPAT. PENCERAHAN. ILMU. MENGENAL. DIRI..........
UNTUK. MENEMPUH. HARI 2. YG. MENDATANG........

Unknown said...

PAS hebat...mereka memartabatkan Islam dengan menganjurkan pertandingan Mr Awang Selamat Kelantan 2016 kahkahkah....

Gila punya kerja! Buka baju,Bulu ketiak berserabut .

Anonymous said...

Benarlah pesan nabi..dunia akhir zaman ramainya ulama2 su menjual agama utk kepentingan diri. Menipu Allah, Rasul dan umat Islam demi habuan duniawi.

Ulama2 su berilmu tapi tak beramal dgn ilmu yg ada. Pas parti politik menyesatkan akidah org melayu.

Nobody said...

Salam semua,

Sorry busy sangat.

Sekarang, bestnya perang. Kalau tak busy saya dah join lama dah.

Kita pergi kepada komen anonymous 7.05pm dulu.

"Benarlah pesan nabi...dunia akhir zaman ulama akan dihina dan dicaci tpi yg jahil diikuti dn dianggap bijak."

Nak tulis boleh tetapi harus dibaca bersama pesan Rasulullah yang benar mengenai Ulama Su' sejahat-jahat manusia!!!

Akhir zaman ulama mana yang dihina dan dicaci???

Contohnya Almarhum Haji Abdul Malek Karim Amrullah (HAMKA), Almarhum Nasrudin AlBany dan Dr. MAZA. Dr. MAZA diiktiraf oleh contohnya Dato Syeikh Mat Noor AlHafiz sebagai mufti terbaik dan paling bijak dari segi keilmuannya dan bahasa Arabnya.

Apa yang terjadi kepada ulama-ulama ini?? Dicaci, dihina sebagai WAHABI!!!

Yang jahil yang diikuti dan dianggap bijak dah tentu-tentulah seperti Ustaz Sidek Nor dan Ustaz Azli Taliban!!!

Ustaz Sidek Nor memutuskan silaturrahim dengan mengatakan ana tak perlu jawab salam enta kepada Ustaz Ahmad Awang!!!

Sedangkan menjawab salam itu wajib!!! Tak jawab salam itu haram dan mungkar!!!

Ustaz Azli Taliban pula mempermainkan nama Allah dengan mengatakan Allah tanya mengenai no keahlian PAS, lepas tu boleh masuk syurga!!! Diorang ni nak murtad ke apa main-main macam tu???

Inilah orang jahil mempermainkan agama dan melakukan kerja-kerja mungkar!!!

Apakah persamaan kedua-dua ustaz ni???

Kedua-duanya sama-sama ulama PAS hahaha!!!

Inilah masalah penyokong PAS. Yang bijak seperti HAMKA dan Dr MAZA dicaci, yang bangang macam dua ekor di atas diikuti dan dianggap bijak!!! Kita baca pasal diorang pun dah nampak kartun!!!

Sebab bodoh sangat Allah dah tunjukkan kemurkaan-Nya dengan beri gelaran PIGS (babi-babi kepada PAS+Ikatan+Gagasan Sejahtera). Baik bertaubat segera!!! Jangan sampai Allah kenakan bala yang lebih dahsyat!!!

Kepada Anon yang menggunakan ayat Al-Quran pasal Yahudi dan Nasrani di atas tu, hati-hati!!!

Nas-nas dan dalil-dalil tidak boleh dibaca secara literal!!!

Saya bukannya bangang macam orang-orang PAS atau ASWAJA yang main bantai je!!!



Nobody said...

Salam semua,

Oleh kerana saya sibuk sikit, saya fikir nak post 1 comment 1 hari.

Komen seterusnya.

Jawapan kita:

Kita berusaha menegakkan ajaran Islam dan hukum Allah dan kamu pula mempertahankan puak kafir yang menentang Islam maka Takde beza antara kamu Anon 10:34 AM dengan orang kafir tersebut.

Hanya Allah yang menentukan orang-orang yang layak masuk syurga dan Allah telah berjanji orang-orang beriman akan masuk syurga dan jani Allah itulah kita pegang kerana sesungguhnya Allah tidak melanggar janjiNya sendiri.

Adakah kamu Anon 10:34 AM yakin kamu akan masuk syurga jika kamu mati di waktu ini sedangkan kamu menyokong kafir harbi yang menghina dan menentang Islam? Fikirlah sendiri sebab Allah telah memberikan kamu akal!!!

Kita tidak sombong dan tidak angkuh kerana segala puji adalah milik Allah Yang Maha Esa dan kita semua takut pada Allah. Sesungguhnya Allah telah melihat kamu Anon 10:34 AM berdusta !

August 26, 2016 at 12:38 PM

Jawapannya?? Tunggu. HAHAHA!!!

Nobody said...

Salam En. Anonymous 12:38 PM di atas,

Nak jawab pun rasa kelakar gak dengan puak-puak yang tak kenal agama ni.

Jawapan kepada jawapan Encik tadi "Kita berusaha menegakkan ajaran Islam dan hukum Allah dan kamu pula mempertahankan puak kafir yang menentang Islam maka Takde beza antara kamu Anon 10:34 AM dengan orang kafir tersebut."

Adakah Encik bermaksud "kita berusaha menegakkan ajaran Islam dan hukum Allah" itu PAS???

Adakah Encik bermaksud "kamu pula mempertahankan puak kafir yang menentang Islam" itu Amanah???

Macam mana Encik yakin Encik sedang berusaha menegakkan ajaran Islam dan hukum Allah manakala yang lain pula mempertahankan puak kafir menentang Islam???

Kalau setakat nak tulis kita berusaha menegakkan ajaran Islam dan hukum Allah Daesh atau ISIS pun mereka pun kata mereka menegakkan hukum Allah juga!!! Bodoh punya andaian syok sendiri!!!

Kalau nak tahu siapa yang sedang berusaha menegakkan ajaran Islam, rujuklah Rasulullah!!! Janganlah rujuk Haji Hadi sangat!!! Beberapa kali dah keluarkan kenyataan berunsur syirik!!!

Ulama apa macam tu?? Ulama gendang gendut tali kecapi, kenyang perut perut gendut senang hati!!!

Agak-agaklah, duit tabung memali hilang berjuta-juta, balak kena rogol 20,000 ekar di Kelantan, duit kohilal habis kena sapu, agak-agak itu semua menegakkan ajaran Islam dan hukum Allah ke???

Kalau Amanah sebagai contoh mengambil-berat berkenaan isu 1MDB, adakah itu mempertahankan puak kafir???

Duit 1MDB tu digunakan buat bayar hutang judi di Las Vegas, parti seks dan buat filem separuh lucah dan sepenuh bogel!!!

Bahlol dan bangan betul Encik ni!!!

1MDB tu harta rakyat Malaysia tak kiralah Melayu, Cina, India, Islam dan bukan Islam!!!

Yang kau bodoh sangat apasal???

Lagi satu yang tunjukkan kau tu bangang sangat, pergi cari peristiwa di mana orang kafir dizalimi mendapat pembelaan Rasulullah!!!

Yang 1MDB tu bukannya harta orang kafir je, harta orang Islam pun ada!!!

Apa Haji Hadi yang selalu syirik tu dan Dr Haron Din buat???

Adakah sudah confirm sekarang sudah "bersama pencuri yang dikenali"???

Sebab tu lah Allah dah malukan korang dengan gelaran 'babi-babi" (PIGS)!!!

Tak cukup lagi ke tanda-tanda Allah murka tu??? Nak kena bala ke???

Pergi bertaubatlah!!! Pergi belajar agama betul-betul!!!

AGAMA PUN TAK KENAL HABIS SEMUA NAK DIKAFIR-HARBIKANNYA!!!

Anonymous said...

Seperti biasa 'Nobody' menulis komen yang penuh dengan maki hamun,penghinaan dan dakwaan tanpa sebarang bukti untuk memburuk-burukkan ulama Islam dan parti Islam semata-mata kerana mereka sedang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah. Sebenarnya komen-komen 'Nobody' mencerminkan peribadi 'Nobody' yang tidak bermoral.

'Nobody' telah menghina dan menfitnah ulama Islam dan agama Islam dalam komen-komen yang ditulis oleh 'Nobody' dari dulu hingga sekarang jelas menunjukkan tindakan 'Nobody' adalah bertentangan dengan ajaran Islam dan hukum Allah. Umat Islam sejati tidak akan menulis komen yang menghina ulama Islam dan agama Islam.

Kesimpulan:

Kita tidak perlu menjawab komen-komen 'Nobody' kerana komen-komen 'Nobody' adalah komen-komen yang sesat dan membuang masa sahaja!

Anonymous said...

Dari komen yang ditulis oleh 'Nobody' sendiri, bolehlah kita buat kesimpulan dengan meminjam sebahagian perkataan-perkataan 'Nobody' sendiri untuk mencerminkan peribadi dan imej 'Nobody' yang tidak bermoral:

'Nobody' = tak kenal agama

'Nobody' = Bodoh punya andaian syok sendiri!!!

'Nobody' = kenyataan berunsur syirik!!!

'Nobody' = gendang gendut tali kecapi, kenyang perut makan dedak babi senang hati!!!

'Nobody' = mempertahankan puak kafir

'Nobody' = parti seks dan buat filem separuh lucah dan sepenuh bogel!!!

'Nobody' = Bahlol dan bangan

'Nobody' = bodoh sangat

'Nobody' = bangang sangat

'Nobody' = selalu syirik

'Nobody' = bersama pencuri yang dikenali

'Nobody' = babi-babi (PIGS)

'Nobody' = Belum bertaubat

'Nobody' = Belum belajar agama

'Nobody' = AGAMA PUN TAK KENAL

'Nobody' = SOKONG KAFIR-HARBI

Anonymous said...

Crit......crit....crot....crottttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt...................

Anonymous said...

Lebai dan macai Pigs penjual agama pemakan dedak haram mula kepanasan.

Menipu Allah, rasul serta umat Islam dgn ruu 355 dan hududuitt$$ haram 90juta.kahkahkah

Parti Auta Semalaysia aka PIGS

Unknown said...

Mu ni kelas bangang dok tahu tp suka komen jer

Anonymous said...

Seperti biasa puak munafik sekular liberal pemakan dedak babi seperti Anon 7:56 AM dan 'Nobody' amat suka berbohong dan membuat dakwaan atau tuduhan tanpa sebarang bukti untuk memaki hamun menghina, memburuk-burukkan dan menfitnah ulama Islam dan umat Islam dan parti Islam kerana ulama Islam, umat Islam dan parti Islam sedang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah. Ini jelas menunjukkan puak munafik tidak mendapat hidayah dari Allah.

Para munafik ini sentiasa merancang rancangan jahat dan keji untuk melemahkan atau menghapuskan Islam dan umat Islam:


Dan di antara manusia ada yang berkata: "Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat"; padahal mereka sebenarnya tidak beriman. Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya diri mereka sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya. Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).
(Al-Baqarah 2:10)


Anonymous said...

Pembetulan komen 9:21AM

Dan di antara manusia ada yang berkata: "Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat"; padahal mereka sebenarnya tidak beriman. Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya diri mereka sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya. Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).
(Al-Baqarah 2:8-10)

Anonymous said...

Kaum munafik amatlah hina, jahat, menjijikkan dan keji kerana dengan upah seguni dedak babi mereka sanggup menyokong kafir harbi menentang, menghina dan menfitnah agama Islam, hukum Allah dan ulama Islam dan umat Islam. Kaum munafik ini tidak mempercayai pembalasan di akhirat. Mereka fikir jika mereka mampus, mereka akan mampus seperti haiwan.

Jika kaum munafik mampus, sebaik-baiknya bangkai mereka ditanam di jirat China dengan bantuan sami, paderi atau rabbi Yahudi kerana kaum munafik amat bencikan ulama Islam , umat Islam dan agama Islam. Mereka lupa malaikat maut akan mencabut roh mereka dengan penuh siksaan dan malaikat Munkar dan Nakir pula sedang menunggu untuk menyiksa mereka di alam barzah sebelum mereka dihumban ke dalam neraka !

Anonymous said...

Puak munafik Pigs dari parti penjual agama menipu Allah, Rasul, umat Islam dan ahli2 parti tolol dulu, kini dan selamanya..

Hudud dipermainkan jadi ruu 355 dan hududuitt$$ haram 90juta oleh puak munafikun Pigs.

Parti Auta Semalaysia aka PIGS.

Anonymous said...

Ulama2 su dan walaun2 tolol penjual agama ada ramai dlm agama Pas (bkn agama Islam).

Ulama2 sebenar yg ikut ajaran Al Quran dan Hadis berjuang di luar agama Pas. Pas parti politik sesat dan menyesatkan akidah orang Melayu.

Parti Auta Semalaysia aka PIGS

PasNoMore said...

Bukan setakat so-called G18 sahaja yang dah blah dari Parti Assobiyah 1Malaysia tu, tetapi beratus ribu ahli juga sudah meninggalkan Parti Ajaran Sesat itu.
Tahun lepas sahaja ahli Parti Amalan Syirik ini kehilangan ahli seramai 200 ribu. Tahun ini berapa ramai lagi agaknya mengikut jejak sama. Ini fakta!!! Setiausaha Agung yang cakap.
Akhbar Harakah terus menerus kerugian. Gaji tak boleh bayar. Selalu juga kena saman siarkan tahyul dan fitnah tanpa bukti.
Inilah BALA dari Allah. Tak sedar lagi ke? Selagi Parti Assobiyah 1Malaysia ini terus menerus bersikap rasis dan perkauman serta mendokong dan bersubahat menghalalkan fitnah dan semua salah laku rasuah dikalangan pemimpin, tak kiralah dari Umno atau Pas, selagi itulah BALA akan diturunkan oleh Allah SWT.
Kepada mereka yang masih merasakan Parti yang asalnya ditubuhkan untuk menegakkan dan memakmurkan Ajaran Islam kedalam pentadbiran Negara, teruskan bermimpi. Kepala kalau dah rosak, seluruh badan akan binasa. Dalam kita bertungkus lumus berdakwah itulah inilah kepada masyarakat, pemimpin kita pula tidak menunjukkan sifat Islamik walaupun berjubah dan berserban. Kata nak jadi penasihat kepada Kerajaan rasuah ini pulak. Kita nak tanya, "Apakah nasihat yang telah diberi setakat ini?" Sebab apa kita tanya? Sebab rasanya keadaan semakin teruk dan bukannya semakin baik. Malaysia terkenal seantero dunia tetapi lebih negatif dari positif. Pemimpin buat apa? Diam seribu bahasa. Bila kena batanghidung sendiri barulah sekarang lintang pukang menafikan menerima dedak rm90juta. Kelam kabut Hadi Mereng, yang dimaksudkan sebagai kepala tadi, mengugut akan menyaman "pemfitnah" dari London itu. Kita menunggu sama ada Parti kita ini akan menunaikan janji untuk menyaman, supaya kita juga sama2 yakin bahawa itu betul2 fitnah dan tidak akan mempercayai lagi berita2 yang sewaktu dengannya. Walaubagaimanapun, sekiranya seperti firasat ramai Tuan Hadi Mereng akan menarik balik tindakan saman tersebut, maka secara spiritualnya kita tidak ada pilihan lain selain menganggap bahawa benarlah pimpinan tertinggi menerima dedak rm90juta itu.
Sekiranya ini berlaku, Pas nak cakap apapun selepas ini, kita tidak akan percaya lagi. Cukuplah sudah kaya raya dengan menjual agama untuk kepentingan sendiri.
AYUH SEDARLAH!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Balaci-balaci ultra kiasu dan liberal tulis komen tahap tangki najis sebab semua tuduhan dibuat tanpa sebarang bukti. Maka tak hairanlah balaci-balaci ultra kiasu dan liberal gagal PMR dan SPM. Akibatnya sekarang mereka hanya layak menjadi penjilat ultra kiasu dan liberal yang diupah menfitnah ulama Islam, parti Islam dan agama Islam. Umat Islam sudah tahu parti ultra kiasu dan parti liberal adalah musuh dalam selimut, gunting dalam lipatan dan musang berbulu ayam yang cuba melemahkan agama Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Balaci Pigs penjual agama menipu Allah, rasul dan umat Islam dah mula meroyan. Menghina dan melabel orang lain yg tk terima ajaran sesat Pigs.

Parti Auta Semalaysia aka PIGS

Anonymous said...

Kelakar anon 9.41 atas tu. Yang tak lulus SRP dan SPM adalah penyokong Parti Assobiyah 1Malaysia. Yang pandai2 semua dah lama keluar dari Parti Khurafat itu. Yang tinggal sebagai ahli dan prnyokong hanyalah lepasan sekolah pondok yang gagal seperti anon 9.41 di atas. Mana ada standard manusia begini....selalu sangat makan dedak, sampai karakter pun macam binatang.
Pesanan terakhir kepada anon 9.41 yang tersangat JOBO, jangan lah nak mengata orang itu dan ini kononnya tak lulus SRP lah SPM lah, mana anda tahu? Fitnah lah tu kan? Bukan? Jika begitu, anon 9.41 juga boleh di anggap sebagai lepasan sekolah pondok yang tidak lulus. Sekolah pondok pun tak lulus, memang bangang dan bahlol. Semasa pelajar lain belajar mengaji, anon 9.41 agaknya berlatih cara2 nak melancap dengan betul.

Unknown said...

Sudah nak genap 1 bulan dah ni..

Pascai,macai...sila whatsapp/sms/call Hadi Awang...tiket untuk ke London dah tempah belum?

Saman jangan tak saman....
Kahkahkah.....

Kalau Hadi Awang buat lagi pusingan U TURN....MEMANG 90 JUTA SUDAH DISONGKLAP MASUK DALAM SERBAN.

Anonymous said...

JENG JENG JENGGGG... YEAYYY!!!
lagi 2 minggu, SR akan tahu bahawasanya langit itu tinggi.
lagi 2 minggu, SR akan tutup kedai.
lagi 2 minggu, hadi n the gang akan kaya raya menang saman.
lagi 2 minggu, islam akan berkembang di UK.
lagi 2 minggu, maruah parti islam akan melonjak.
lagi 2 minggu, british boleh jadi ahli bersekutu parti PIS.
lagi 2 minggu, PIS buka cawangan di UK
lagi 2 minggu, dianggarkan 2juta british akan masuk islam.

Dana PIS akan bertambah sebab menang saman. Dana itu akan digunakan untuk biayai PRU14, lim guan eng akan tutup kedai. Hadi akan mentadbir penang disamping bini baru dengan penuh bergaya kerana telah kaya raya menang saman ke atas SR.

TAKBIRRRR!!

#dalammimpi

Anonymous said...

Wah....Pencacai-pencacai ultra kiasu dan barua-barua sekular liberal adalah manusia yang gagal dalam kehidupan dan bersikap anti-sosial maka tidak hairanlah mereka hanya pandai memaki hamun dan menfitnah ulama Islam dan parti Islam yang berusaha menjadikan Islam sebagai cara hidup umat Islam.

Itu sajalah kemahiran yang mereka miliki maka tidak hairanlah dengan upah seguni dua dedak babi, mereka sanggup menjadi penjilat ternakan parti ultra kiasu dan parti sekular liberal ! Semakin banyak mereka memaki hamun dan menfitnah ulama Islam dan parti Islam, semakin banyak bekalan dedak babi mereka akan terima.

Maka tidak hairanlah perangai mereka seperti babi !

Anonymous said...

Apakah jenis manusia yang menyembah dan menjilat kaki pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu dan liberal yang menghina Islam dan memaki hamun dan menfitnah ulama Islam dan menentang hukum Allah? Munafik? Kafir harbi? Musyrikin?

Anonymous said...

Apakah jenis manusia yang menyokong kaki pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu dan liberal yang menghina Islam dan dan menentang hukum Allah dan memaki hamun dan menfitnah ulama Islam ? Munafik? Kafir harbi? Musyrikin?

Anonymous said...

Apakah jenis manusia yang bersekutu dengan pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu dan liberal yang menghina Islam dan menentang hukum Allah dan memaki hamun dan menfitnah ulama Islam ? Munafik? Kafir harbi? Musyrikin?

Anonymous said...

Apakah jenis manusia yang mengampu pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu dan liberal yang menghina Islam dan menentang hukum Allah dan memaki hamun dan menfitnah ulama Islam ? Munafik? Kafir harbi? Musyrikin?

Anonymous said...

Apakah jenis manusia yang menjadi barua, macai, balaci dan pencacai pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu dan liberal dan menghina Islam dan menentang hukum Allah dan memaki hamun dan menfitnah ulama Islam ? Munafik? Kafir harbi? Musyrikin?

Anonymous said...

Apakah jenis manusia yang mendewa-dewakan pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu dan liberal yang menghina Islam dan menentang hukum Allah dan memaki hamun dan menfitnah ulama Islam ? Munafik? Kafir harbi? Musyrikin?

Anonymous said...

Mengapa barua, macai, balaci dan pencacai pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu dan liberal berdiam diri membisu seribu bahasa dalam skandal kertas kerja berharga RM300 juta, skandal banglo terlajak murah, skandal menjual tanah kerajaan kepada syarikat negara asing, skandal merobohkan berpuluh kampung Melayu, skandal projek dan kontrak dianugerahkan kepada isteri dan kroni? Adakah babi ternakan Ultra Kiasu dan liberal takut pada tuan mereka? Mengapa mereka berdiam diri apabila pemimpin Ultra Kiasu dan liberal atau ahli keluarga mereka terlibat dalam kes rasuah dll?

Ini jelas membuktikan barua, macai, balaci dan pencacai pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu dan liberal bersikap hipokrit dan mengamalkan double standard !

Hadi Al-Tahi said...

bagusssss.... macam inilah yang ana suka. walaon2 sekalian sila pertahankan diri ana hadi ulamak kepala taik sedunia. teruskan menyerang pihak2 yang cuba membangkang ana. ana ini tuang presideng. apa yang ana cakap semuanya betul. ana ulamak kepala taik tersohor seantero dunia. walaon2 kena setia dengan ana kerana ana orang alim ulamak kepala taik sedunia. inilah perjuangan mempertahankan agama dan ingat bila ditanya oleh Allah SWT di kemudian hari nanti apa bukti walaon2 mempertahankan agama, sila sebut nombor keahlian walaon2 dalam PIGS. buat seperti yang ostad azli cakap seperti dalam beliau. sebut nombor qahli dalam PIGS boleh terus masuk syurga. paham tu walaonta2 pencacai PIGS????

Anonymous said...

Walaun Pigs penjual agama menipu Allah, Rasul dan umat Islam.

Parti Auta Semalaysia (PAS) memalukan Islam.

Pas Ikatan Gagasan Sejahtera (PIGS) pemakan dedak haram rompakan terbesar dunia.

Anti Rasuah Anti Dedak said...

Anon 1.06 ni tahu ke tidak apa yang dia sendiri cakapkan? Berapa agaknya nilai dedak anon 1.06 ni terima daripada jumlah rm90juta rompakan bersama pemimpin PAS?
Apakah sebagai contoh Kampung Melayu yang dimaksudkan adalah Kampung Kerinchi? Sekarang nama dah lain....Bangsar South agaknya. Ini kerja siapa?
Yang jual tanah Kerajaan kepada syarikat negara asing itu siapa sebenarnya?
Anon 1.06 ini adalah seorang yang sangat BODOH dan BANGANG. Ini juga satu FAKTA. Ahli PAS bodoh begini ke semuanya?
Sepatutnya Hadi Mereng keluar satu Fuckwa,"sesiapa nak jadi ahli PaS mestilah ada otak dan tahu menggunakan otak. Sekiranya BODOH dan tidak berakal, tiket le Syurga akan diberikan kepada yang lebih layak."
Anon 1.06 memang tidak layak gamaknya....nauzubillah

Anonymous said...

Barua sekular liberal Al-Tahi 1:15 AM adalah penjilat dedak babi maka tidak hairanlah perangainya sama seperti babi yang telah diharamkan! Oink....oink....oink....Crit......crit....crot....crottttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt........... Dengan upah seguni dedak babi, Barua sekular liberal Al-Tahi 1:15 AM sanggup menghina dan menfitnah ulama-ulama Islam.

Anon 9:52 AM adalah di antara balaci-balaci ultra kiasu dan sekular liberal yang paling bangang kerana menulis komen tahap longkang kerana otak mereka penuh dengan dedak babi! Fakta yang tidak boleh dinafikan oleh musuh Islam ialah Parti Islam telah menjadikan Islam sebagai matlamat perjuangan parti Islam dan Islam bukan ajaran sesat ! Yang sesat ialah penyokong dan pemimpin Ultra Kiasu dan Sekular Liberal !

Anonymous Anti Rasuah Anti Dedak 10:59 AM telah membuktikan komen 1:06 AM adalah benar kerana Anon 10:59 AM dan balaci-balaci ultra kiasu dan sekular liberal takut nak mendedahkan skandal-skandal ultra kiasu dan sekular liberal yang berlaku di hadapan mata mereka sendiri kerana mereka amat bergantung kepada bekalan dedak babi yang dibekalkan oleh pemimpin-pemimpin ultra kiasu dan sekular liberal.

KESIMPULAN: BERDASARKAN SEMUA KOMEN BALACI ULTRA KIASU DAN SEKULAR LIBERAL YANG SESAT DAN TIDAK BERMORAL, SEMUA BALACI ULTRA KIASU DAN SEKULAR LIBERAL ADALAH MUNFIK, PEMBOHONG DAN PENDUSTA YANG TIDAK PERCAYA HARI AKHIRAT!

Anonymous said...

Cyber trooper ultra kiasu dan sekular liberal adalah babi pemakan dedak kafir...Crit......crit....crot....crottttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt........... !

Anonymous said...

Manalah perginya Ibnu Hasyim bapa segala porno ni,takkan sakit konek kot atau kepala pening kerana terlebih pil kuda.

Anonymous said...

Apa yang engko merepek ni bahluuul?

Anonymous said...

Walaun Pigs penjual agama mmg suka merapu. Islam tetap berkembang di Msia dan seluruh dunia tanpa parti Pas aka Pigs yg memalukan Islam.

Parti Auta Semalaysia aka PIGS.

Anonymous said...

Parti Auta Semalaysia (PAS) memalukan Islam.

Pas Ikatan Gagasan Sejahtera (PIGS) pemakan dedak haram.

agen cream yashodara said...

betul islam harus punya partai kuat

agen pelangsing wsc biolo said...

saat nya orang islam berkuasa penuh di tiap negaranya

pelangsing wsc biolo said...

islam jangan lemah harus kuat di politik

Anonymous said...

Ramai sybtrup puak kafir sekuler libral berusaha untuk memecahbelahkan umat islam dengan membuat macam2 tuduhan pada pas dan disokong oleh puak sekuler libral munafik demi melemahkan gerakan islam. Namun perjuangan islam tetap teguh berpegangang pada al quran dan hadis. Puak sekuler libral sedang bekerjasama untuk menawan kelantan kerana dengan niat untuk memalukan gerakan islam walau perlu bekerjasama dengan umno. Kita tunggu dan lihat dituduh pas bekerjasama dengan umno tapi ternyata kerjasama mereka telah lama terjalin.

Anonymous said...

Kaki fitnah itu perangai penyokong PAN @DAP
Kaki maki hamun itu perangai penyokong PAN @DAP
Kaki caci maki ulama itu perangai penyokong PAN @DAP
Kaki maki dedak babi itu perangai penyokong PAN @DAP
Kaki putar belit itu perangai penyokong PAN @DAP
Kaki pembohong dan baghal itu perangai penyokong PAN @DAP
tapi kaki yg suka main bini org tuh presiden kepada penyokong PAN @DAP


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails