Saturday, September 03, 2016

Mufti WP Sokong RUU 355. Tidak Ada Sebab Yang Mengaku Islam Menolaknnya.

Hasil carian imej untuk Datuk Dr Zulkifli Mohamad al-Bakri
KL: Weblog Ibnu Hasyim juga merakamkan penghargaan kepada Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr Zulkifli Mohamad al-Bakri (gambar atas) berikutan sokongan dan gesaan beliau terhadap Ahli Parlimen Islam supaya wajib menyokong Pindaan Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965.
Merujuk kepada kenyataan Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang berkata, beliau berharap langkah yang diambil oleh Dr Zulkifli itu menyemarakkan lagi usaha dalam memberi kefahaman kepada masyarakat umum berkenaan RUU 355.
Malah katanya, parti itu yakin bahawa semua mufti di negara ini menyokong kepada pelaksanaan RUU 355, sebagai usaha memartabatkan Mahkamah Syariah di Malaysia.
“Alangkah baiknya kalau semua mufti mengeluarkan gesaan yang sama kepada semua Ahli Parlimen,” kata Tuan dalam satu kenyataan, hari ini.
tuan-ibrahim-man “Alangkah baiknya kalau semua mufti mengeluarkan gesaan yang sama kepada semua Ahli Parlimen,” kata Tuan dalam satu kenyataan, hari ini.
Mengulas lanjut Tuan Ibrahim berkata, beliau mahu supaya tiada pihak yang berterusan mempolitikkan isu tersebut berikutan ia adalah sebagai tanggungjawab kepada semua umat Islam.
“Bahkan, isu ini tidak perlu dipolemikkan oleh mana-mana pihak untuk mengelakkan terjejasnya hubungan baik yang sedia ada dan sikap saling hormat-menghormati antara agama yang sudah sedia terjalin.
“Dalam suasana negara menyambut kemerdekaan yang ke 59, negara perlu berganjak kepada suasana lebih baik dari yang ada, bukan sahaja dari aspek ekonomi bahkan hubungan antara agama dan kaum. Oleh itu, adalah menjadi tanggungjawab semua pihak untuk mengukuhkan hubungan antara kaum dan agama,” katanya.
Hasil carian imej untuk gambar ibnu hasyim
Maka menurut Weblog Ibnu Hasyim, 
"Tidak ada sebab bagi orang yang mengucap kalimah 'La ilaha illAllah' menolak tuntutan praktikal dari kalimah tersebut. 
"Antara tuntutan praktikal dari kalimah tersebut ialah melaksanakan Islam secara syumul, termasuk perundangannya, seperti yang dipersembahkan oleh PAS.
"Tidak ada sebab bagi yang mengaku beragama Islam menolaknnya!" Jelas editornya Hj Mohd Hasyim yang masih berada di luar negara.
(IH)

36 comments:

Anonymous said...

Manakala bagi PAN, bila mufti Perak Harussani duhina PAN mendiamkan diri

Anonymous said...

Anugerah hina Mufti Perak: Tindakan kumpulan liberal serlah kejahilan

BANGI, Isnin – Tindakan pertubuhan liberal melibatkan Mufti Perak, Tan Sri Harussaini Zakaria dalam anugerah ‘Aiyoh Wat Lah!’ menonjolkan kejahilan mereka dalam membezakan antara nas syarak, pandangan ulama dan pendekatan pengurusan hal ehwal Islam.

Timbalan Mufti Perak, Ustaz Haji Zamri Hashim membidas perkara itu dan menyifatkan kumpulan liberal tersebut sengaja mahu memburuk-burukkan tokoh dan institusi agama dengan hanya mengambil kenyataan ucapan terpilih tanpa melihat kepada skop yang sebenar.

“Menjarakkan masyarakat daripada agama dan menganggap agama itu satu kongkongan dengan memburuk-burukkan ulama dan institusi agama adalah prinsip asas golongan liberalis yang cuba dipaksa pakai kepada umat Islam di Malaysia.

“Mereka seperti mengajak orang lain bersifat terbuka walhal mereka sendiri yang jumud (sempit) dan membatukan akal daripada nas syarak,” katanya ketika dihubungi Ismaweb, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan Kumpulan Bertindak Bersama bagi Kesaksamaan Gender (JAG) dan Inisiatif Kesaksamaan Gender (GEI) menganjurkan anugerah tahunan yang menghina kenyataan tokoh ulama dan institusi agama.

Tan Sri Harussani adalah salah seorang pemenang bagi kategori ‘penghinaan intelektual’ berikutan kenyataannya pada April tahun lalu berhubung mewajibkan isteri mengadakan hubungan seks dengan suami walaupun ‘mereka menunggang di belakang unta’.

Selain beliau, turut disenarai dalam anugerah itu adalah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2014/07/dr-mujahid-penghalang-atau-pembela-lgbt/

Dr Mujahid: Penghalang atau pembela LGBT?


Datuk Dr Mujahid,

Tidak mengiktiraf sesuatu kelompok tetapi melindungi hak kelompok berkenaan? Tidakkah pelik bin ajaib bunyinya. Apakah erti tidak diiktiraf? Bukankah ia bererti bercanggah dengan peraturan negara? LGBT tidak diiktiraf di Malaysia. Mengamalkan LGBT adalah salah di sisi undang-undang Malaysia. Pengamal LGBT ialah pesalah. Lalu bagaimana mungkin pesalah LBGT boleh hidup aman dengan mengamalkan LGBT dan bekerja di Malaysia? Malah, dijamin haknya untuk bekerja serta tidak boleh didiskriminasikan dalam pekerjaan?

Kita tidak mengiktiraf negara haram Israel, tetapi kita melindungi hak orang Israel untuk duduk dan bekerja di wilayah Palestin yang dijajah Israel?

Sebelum berbicara soal diskriminasi pekerjaan, terlebih dahulu perlu dibicarakan status pengamal LGBT di Malaysia. Pengamal LGBT tidak perlu malah tidak boleh dibenarkan hidup bebas di Malaysia. Mengamalkan LGBT ialah kesalahan di sisi undang-undang Malaysia. Pengamalnya mesti dikenakan tindakan undang-undang.

Sebagai majikan, adakah anda mahu memberikan pekerjaan kepada pengamal LGBT yang pastinya dikenakan tindakan undang-undang? Adakah anda mengamalkan diskriminasi jika anda tidak mahu memberikan pekerjaan kepada pesalah undang-undang?

Rang Undang-undang Keharmonian Nasional dan Rekonsiliasi untuk melindungi hak golongan LGBT untuk tidak didiskriminasikan dalam bidang pekerjaan adalah tidak perlu kerana kewujudan golongan LGBT itu sendiri adalah tidak perlu, malah mengamalkan LGBT adalah tidak dibenarkan di sisi undang-undang negara.

“Ia (LGBT) duduk di bawah gender dan kita tidak boleh mendiskriminasikan seseorang itu atas asas jantina. Dalam jantina itu kita sebut orientasi seksual antara lainnya,” kata Dr Mujahid lagi.

Anonymous said...

Nah kao orang G25 menghina mufti. TAPI Mujahid bercakap di forum anjuran G25.

Kerana DAP, PAN redha Islam dihina

Anonymous said...

SYABAS HUSAM!!!!!!!! Bakal MENTeRI BESAR Kelantan!!!!!! InshaAllah.
Biarkan mereka meroyan, kerana mereka berasa takut, takut kehilangan jawatan, takut kehilangan pangkat, takut tak dapat masuk Syurga.
HIDUP HUSAM!!!!!!!
Tak lama lagi akan ada ramai yang akan mengikuti jejak Husam. Semua menanti masa yang sesuai, ada juga yang masih takut2 nak tinggalkan Pas. Tidak mengapa!!! Kerana percayalah, selepas janji nak saman SR TIDAK menjadi kenyataan, semua akan tahu pemimpin yang turut sama mengkhianati perjuangan asal Pas sama2 bersetongkol dan bersubahat merompak dan menyamun harta rakyat Malaysia. Nampak macam Alim tetapi sebenarnya hati macam Dajjal.

Anonymous said...

Projek agama sering digunakan oleh ngo2 agama di perak utk meyamun dlm berjubah berserban dan bertudung ninja..lu lihat ust kazim..org pehrak tu..tak cukup dgn cerita roti jala, ditambah dgn kes tahfiz..niaga tahfiz ni untung bro..

tiap2 bulan bole tahan gak bayaran yg kena bayar.nanti depe akan kate, ni ilmu agama, bayor mahel sikit tak ngapa asal masuk syurga..dari kl ke ipoh utk menonton teater bilik sulit..ramai gak muda2 yg aliran kiri ni, namun aliran kanan beragama ni lagi ramai.asalkan solat 5 waktu, jaga mata jaga mulut, tak kisah la kalo ada perompakan didepan mata..

segala ilmu santau, ilmu perabun semuanya dituju kat org2 islam je, namun ilmu2 santau itu tak bole dikenakan ke perompak2 duit negara..

Anonymous said...

Parti kampung ni cakap nak buat keputusan kedudukan dalam Selangor slps raya posa. Ni Mursyidul Am Al Jini yg cakap.

Mujur la ahli-ahli bodo bangang makan pil taik pemimpin PAS. Nak tadbir masjid surau, ok la mcm ni. Nak tadbir negara, pegi mampos la dgn RUU apa lanchow.

Sistematik sindrom senyap dan lembab dlm PAS ni, sedah lama berakar dn kini semakin membarah. Ahli-ahli jenis taksub ilmu agama, makan taik tok guru yg sendiri lantik pun takpa. Janji berkat hidup akhirat.

Nak menipu pun tak apa, janji mengajar agama.

Anonymous said...

Apa bila orang kafir sekuler libral buat komen dengan niat nak pecah belahkan umat islam.

Anonymous said...

Apa yg dimaksudkan oleh harun djin tu adalah bulan syawal alam jin. Pas akan keluar dari selangor selepas raya tahun 3016 mengikut kalendar bangsa jin. Itu lah untungnya bersahabat dgn jin, boleh fleksible dan boleh sambung nyawa.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/08/netizen-kecam-ngo-wanita-hina-mufti-perak-melalui-anugerah/

Netizen kecam NGO wanita hina Mufti Perak melalui anugerah

BANGI, Isnin – Disebabkan menjelaskan hukum Islam dalam isu rumah tangga, Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria dihina di satu majlis anugerah anjuran gabungan NGO feminis.

Penghinaan itu diungkapkan dalam bentuk anugerah yang diberikan kepada Tan Sri Harussani menerusi kategori ‘menghina intelektual’ dalam majlis Anugerah Aiyoh Wat Lah! yang dianjurkan oleh Joint Action Group for Gender Equality (JAG) dan the Gender Equality Initiative (GEI).

Bagaimanapun, penghinaan itu dikecam keras oleh pengguna media sosial.

“Sangat kurang ajar dan biadab,” tulis Aishah Ummu Nubala.

“Apa nak jadi dengan Malaysia… makin ramai golongan cerdik pandai yg main2 kan agama ikut sesedap rasa hati je nak ckap org tuh x betul,” tulis Safwan Majid pula.

Zulkifli Omar pula menyifatkan ia sebagai anugerah yang melampau.

“Yes, I do not need to agree with them (mufti, JAIS, JAKIM) all the time, but this is insulting. Excessively insulting! And you call yourselves intellectual?,” marah Fairuz Azmi.

“Mengapa Mufti diperlakukan sampai begini,” soal Mazlina Haji Ismail dalam statusnya.

Menurut laporan sebuah portal liberal, kategori ‘menghina intelektual’ dianugerahkan kepada pihak yang membuat ulasan tidak logik, tidak rasional dan palsu sama sekali.

Harussani pada April tahun lalu berkata konsep rogol dalam perkahwinan tidak wujud kerana isteri tidak boleh menolak kehendak seks suami kecuali datang bulan, sakit dan melahirkan anak.

Katanya, Nabi Muhammad juga berkata isteri mesti patuh walaupun di atas belakang unta.

Anonymous said...

PEMIMPIN-PEMIMPIN MUNAFIK LIBERAL DAN PEMIMPIN-PEMIMPIN KAFIR HARBI SNAGAT JELAS MENFITNAH, MEMBURUK-BURUKKAN DAN MENENTANG AJARAN ISLAM DAN HUKUM ALLAH DAN MENGHINA ULAMA-ULAMA ISLAM DAN UMAT ISLAM MAKA SESIAPA YANG MENYOKONG PUAK LIBERAL ATAU ULTRA KIASU (KAFIR HARBI), MEREKA TERGOLONG KEPADA MUSUH ISLAM.

Rasulullah SAW menjelaskan bahwa pada akhir zaman adalah amat sukar untuk menemukan orang yang benar-benar istiqomah pada jalan Allah. Yang ada ialah orang-orang yang di pagi hari masih beriman kemudian di waktu petang ia menjadi kafir. Demikian pula ada yang di waktu petang beriman namun keesokan hari di waktu pagi ia telah menjadi kafir semula. Hal ini adalah seperti sabda Rasulullah SAW:

Nabi SAW bersabda: "Bersegeralah beramal sebelum datangnya rangkaian fitnah seperti seperti malam yang gelap gulita, seorang laki-laki di waktu pagi menjadi mukmin dan di waktu petang ia telah kafir, dan di waktu petang beriman dan pagi menjadi kafir, ia menjual agamanya dengan kesenangan dunia." (hadis riwayat Ahmad)


Anonymous said...

Pemimpin-pemimpin liberal dan ultra kiasu (kafir harbi) mahu semua orang Islam diberi kebebasan mutlak melakukan kemungkaran seperti zina, kesesatan dan murtad tanpa sebarang sekatan dengan alasan KONON hak kebebasan peribadi.

Musuh Islam mahu umat Islam menjadi seperti haiwan ternakan yang hidup tanpa pegangan agama Islam. Musuh-musuh Islam ini berharap umat Islam akan meninggalkan ajaran Islam dan agama Islam akan musnah jika semua umat Islam bebas melakukan kemungkaran , kesesatan dan murtad.

Celakalah manusia yang mendakwa dirinya beragama Islam tetapi pada masa yang sama mereka menyokong musuh-musuh Islam menghina, memburuk-burukkan dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah. Apakah jenis manusia yang bersubahat dan bersekongkol dengan musuh-musuh Islam yang amat hina dan terkutuk? Munafik? Kafir Harbi? Musyrikin? Yang pasti mereka akan menjadi penghuni neraka jika mereka tidak bertaubat ?

Kabarkanlah kepada orang-orang munafik bahwa mereka akan mendapat siksaan yang pedih, QS. An-Nisa' [4] : 138

Anonymous said...

PEMBETULAN KOMEN 4:54 PM:

Yang pasti mereka akan menjadi penghuni neraka jika mereka tidak bertaubat !!!

Khabarkanlah kepada orang-orang munafik bahwa mereka akan mendapat siksaan yang pedih, QS. An-Nisa' [4] : 138

Anonymous said...

Kita yakin pencacai munafik dan pencacai kafir menulis komen-komen yang bertujuan menghina, memburuk-burukkan dan menfitnah ulama-ulama Islam dan umat Islam yang cintakan Islam supaya umat Islam berpecah belah. Maka kita tidak merasa hairan melihat mereka berani menghina agama Islam dan membela pemimpin ultra kiasu dan liberal !

Anonymous said...

Org Melayu ni, bab dibodohkan dgn ayat agama, mmg cukup stim. Xder reserved, x berbelah bahagi. Pemimpin2 UMNO dan PAS tahu sangat akan kelaku Melayu bila disantau ayat2 agama. Mereka sanggup jadi bodo piang walaupun ditipu bulat2, asalkan kaitkan dgn tuhan, kaitkan dgn nabi, semuanya akan jadi tugas suci murni tak berbelah bahagi.

Sbb tu MP2 UMNO dan PAS hidup senang lenang dan kaya berpencen. Sultan2 boleh dilantik menjadi ketua agama. Agama pun kena ada ketua..kahkahkah.. Modal mereka ialah air liur, sembur saja ayat2 santau dan jampi agama, gerenti senang kene pukau punya.

Hasilnya duit akan disedekahkan setiap bulan oleh orang ramai. Paling best nak bodohkan Melayu ialah sembur saja konsep qada dan qadar, konsep bersyukur, konsep sedekah, nescaya ada yg sanggup kerat tangan dan kaki bagi sbg sedekah pun ada. Takat gelang emas, anak dara, wang ringgit, geran tanah ni, benda biasa jadi sedekahan. Untung pakai serban ketayap ni. Buat muka lembik sikik, cair siot.

Lelaki Dicermin said...

Bagi aku ngo Jag buat memang salah. Memang tak sepatutnya di buat pd seorg mufti.. tp bila aku baca penerangan mufti perak..berkenaan rogol isteri tu..penerangan dia sambil lalu.. patut kena terangkan panjang lebar..hak2 suami.. hak isteri dlm islam..sbb yg nak di terangkan pada bukan islam. Tak caya pergi cerita pada bukan islam kesah suami masih boleh main hatta atas unta sekali pun.. terkejut kwn kita yg bukan islam tu... patut terangkan secara berhemah.. hak2 pasang tu dulu baru cerita main atas unta.aku bg contoh begini lah...aku ada baca ada satu badan kat luar negeri..dia buat kajian setiap hukum pesalah dlm dunia ni..hukum setiap agama dan hukuman moden..akhir keputusannya..hukuman agama islam yg terbaik..padahal itu badan bukan islam. Mengkaji setiap hukuman dlm dunia ni.. byk juga org islam ckp hukum islam seolah2 zalim.sbb apa aku ckp mufti perak tu memberi penerangan tidak sempurna.. aku bezakan dgn badan luar negeri buat kajian pasal hukuman pesalah..kalau di terang sempurna dan berhemah...sah2 ngo JAG akan ckp islam terbaik...

Anti Fitnah said...

Siapa yang menghina Islam? Kita atau depa yang kita bagi pelbagai label. Dengan melabelkan org lain pun dah menunjukkan betapa kurang sopannya kita.
Berhujah dengan fakta dan bukan dengan sentimen untuk mengelakkan kita dilihat bodoh, bangang, jelik, ... Awat dengan disertakan dengan ayat Al-Quran sudah cukup menunjukkan yang kita ni benar sedangkan bahasa kita, cara kita berhujah, ... tidak menunjukkan kita ni orang yang beriman pun.
Jangan begitu mudah melabel orang lain yang tidak sepandangan dengan sebagai MUNAFIK sebab khuatir sifat tu sebenarnya ada pada diri kita. Hari ini sudah menjadi kebiasaaan "pencuri" menuduh orang lain sebagai "pencuri" untuk mengalih pandangan orang ramai.
kepada Allah swt kita kembali.

Anonymous said...

Apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah kamu (tunduk) kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul", niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu.

ai tak kan tak kenal lagi tobiat puak munafik

Anonymous said...

Sebijik perangai Tuang Presideng Hj Hadi Mereng. Inilah contoh yang paling terang. Kalau orang tanya apa itu sifat munafiq? Jawapan dia lihat sahaja kepada susuk yang dikenali sebagai Hadi Awang@Mereng.

Anonymous said...

ciri2 munafiq

1. bila berkata dia bohong - hadi fitnah calon pkr. haron bohong bila sampai skrg tak buat keputusan kedudukan pas dlm pentadbiran Selangor. kata lepas raya. raya haji ke?

2. bila dipercayai dia khianat. hadi letak calon bertindih dikerusi2 pkr.

3. bila berjanji dia mungkir. MB Kelantan kata kalau tak laksana hudud tahun 2015, dia akan letak jawatan.

4. bila bermusuh dia kejam. pas label ahli Amanah sbg pengkhianat, barua, broker, babi, anjing dsb.

Islam ke mcm tu?

kalau tak saman SR selepas 30 hari, pas dianggap menipu, mungkir dan sahlah pemimpin pas makan dedak rm90juta.

utk walaun yg kurg agama...

knp korg basuh kaki ketika wudu walhal dlm Al-Quran jelas suruh sapu kepala dan kaki? adakah Allah Taala silap hingga ulama2 korg terpaksa membetulkan kesilapan itu?

Anonymous said...

boleh terangkan sapu kepala n kaki berapa kali dan macam mana
kami nak tau jugak dari anda 10.01 pm

dalam quran suruh solat tapi macam mana nak buat kalau tidak ikut
nabi dan ulamak yang kemudian
kita dah pandai sendiri ka buat semua tu kalau tak diajar
oleh orang orang tedahulu yang tahu

puasa akad nikah ikut sapa pulak
ka pandai sendiri jugak

anda 10.01 ni semua buat sendiri kut segala amal ibadat maklumlah
dari kecil dah pandai sendiri kut?

baca quran terus paham semuanya hebat mu ni
tak payah dengar syarah n tafsir

Anonymous said...

Anti Fitnah 8:25 PM meroyan sakan apabila membaca perkataan 'munafik' seolah-olah gelaran tersebut terkena pada batang hidungnya sendiri. Kesimpulannya jika Anti Fitnah 8:25 PM makan cili, sudah pastilah dialah yang akan merasa pedas ! Kesian !

Anonymous said...

Seperti biasa balaci pemakan dedak ultra kiasu dan liberal seperti Anon 10:01 PM menulis pelbagai komen yang mengandungi pelbagai maki hamun, penghinaan dan dakwaan palsu tanpa sebarang bukti untuk memburuk-burukkan dan menfitnah ulama Islam dan parti Islam semata-mata kerana pemimpin ultra kiasu dan liberal amat membenci ulama Islam dan parti Islam yang sedang berusaha melaksanakan ajaran Islam di negara ini.

Ini bererti balaci pemakan dedak ultra kiasu dan liberal seperti Anon 10:01 PM adalah puak munafik yang memenuhi ciri-ciri munafik:

1. gemar berdusta

2. gemar berkhianat.

3. gemar mungkir janji.

4. gemar melampaui batas

5. gemar menghina ulama Islam dan umat Islam yang taat dan soleh.

Anonymous said...

Sebijik perangai Tuang Presideng Hj Hadi Mereng. Inilah contoh yang paling terang. Kalau orang tanya apa itu sifat munafiq? Jawapan dia lihat sahaja kepada susuk yang dikenali sebagai Hadi Awang@Mereng.

Anonymous said...

Sebijik perangai pendusta 6:09 AM pemakan dedak babi cap ultra kiasu. Inilah contoh yang paling terang. Kalau orang tanya apa itu sifat munafiq? Jawapan dia lihat sahaja kepada susuk yang dikenali sebagai pendusta 6:09 AM @ Munafik Mereng.

Anonymous said...

sudahlah anon 12.58 awaklah yang banyak maki hamun.. pusing pulak dasar penipu..

Anonymous said...

Banyak betul dedak anon 8.51 atas ni makan. Dah macam binatang perangai dia. Dia maki hamun orang lain takpe pulak.
Kalau nak tahu inilah apa anon 8.51 belajar semasa menuntut di Sekolah Pondok dedak yang di kelola oleh Yayasan Pondok 1Malaysia. Benar Yayasan Pondok 1Malaysia memang wujud. Salah seorang pemilik sekolah pondok adalah Mokhtar Senik, kepala taik Parti Assobiyah 1Malaysia cawangan Negeri Pahang. Mokhtar Senik ini juga bersubahat dengan Al Maunah merompak kem tentera di Sauk. Nasib dia baik tidak kena hukum bunuh. Mangkok tu cuma ditahan bawah ISA. Tapi semenjak dia keluar, perangai pun dah macam binatang ternakan.
Anon 8.51 pun sama, sealiran dan sewaktu dengannya. Pemfitnah dan pemakan dedak besar2an. Terapi sila maklum anon 8.51 ni tidaklah pandai mana pun. Sebaliknya dia ni memang kategori bodoh tak boleh diajar kerana apa dia tulis di sini semuanya ulang2 dan kopipes sahaja. Orang tiada pedoman begitulah. Kesian pada orang bodoh begini. Kesian pada makbapak dia yang tidak pernah berasa bangga dengan anak mereka yang sekor ni. Kesian juga pada anakbini dia. Tiap2 hari makan hasil dedak. Kita doakan mereka dilindungi oleh Allah SWT. Biarkan anon 8.51 ini teruskan menunjukkan kebodohan dan kekurangan diri sendiri.

Anonymous said...

Kepada anon 8.51 diatas....nak tanya sket. Ada ke dedak babi cap ultra kiasu? Jangan tunjuk kebodohan sendiri walaupun dah memang bodoh. Baik diam sahaja. Setakat nak copy paste karya orang lain.

Anonymous said...

Anon 12:58 walaun pigs dari parti lebai lebong penjual agama.

Parti Auta Semalaysia aka PIGS.

Dzafrullah Adha said...

Bagus lah , banyak masalah akan dapat di selesaikan oleh YB Salor

Dzafrullah Adha said...

Biasanya Jin itu sendiri bersuara

Dzafrullah Adha said...

Biasanya Jin itu sendiri bersuara

Anonymous said...

Wah.... Munafik-munafik Ultra Kiasu dan Liberal menuntut kita melayan mereka dengan layanan VIP tetapi pada masa yang sama kaum munafik ini telah menghina, memburuk-burukkan dan menentang ajaran Islam, hukum Allah dan ulama dan umat Islam yang cintakan Islam.

Munafik-munafik Ultra Kiasu dan Liberal memang mereng (gila) kerana mereka fikir mereka bebas menghina, memaki hamun dan menfitnah ulama Islam dll tetapi orang lain tidak berhak mengutuk perbuatan jahat munafik-munafik Ultra Kiasu dan Liberal. Inilah logik mereng(gila) yang diguna-pakai oleh munafik-munafik Ultra Kiasu dan Liberal yang tidak bermoral!

Bagaimana kita nak melayan kaum munafik dengan layanan VIP sedangkan mereka akan menjadi penghuni neraka kerana bersubahat dengan kafir harbi menentang Islam dan ulama Islam? Bertaubatlah kamu sebelum terlambat ! Jika kamu gagal bertaubat, kamu akan menjadi teman Fir'aun dalam neraka !



Anonymous said...

Suruh. Engkau. Masuk. Syurga. Sorang 2. Tak. Nak. Pulak.........
Crit......crit.....croot......croootttttttttttttt......

Anonymous said...

Munafik walaun pigs penjual agama menyesatkan akidah orang melayu.

Unknown said...

InshaAllah banyak akan dapat diselesaikan. Kita Amin kan doa sedara Dzafrullah si atas.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails