Sunday, August 21, 2016

Berita Terkini Dari Atlet M'sia, Berpakaian Tapi Bogel. Tiada Pingat Dari Pandelela.



SUKAN

BEGINI bunyi beritanya..  

Tiada Pingat Daripada Pandelela, Dhabitah Dalam Acara 10m Platfor

RIO DE JANEIRO: Kecederaan berterusan yang dialaminya menghalang Pandelela Rinong ke podium sekali lagi dalam acara 10 meter platfrom individu dan hanya mampu menduduki tempat ke-11 dalam pusingan akhir di Sukan Olimpik Rio di sini pada Khamis.

Peserta Olimpik Malaysia paling muda di Rio, Nur Dhabitah Sabri, 17, lebih menyerlah mengatasi pemenang pingat perak berusia 23 tahun itu, apabila menduduki tempat kesembilan mengatasi Pandelela yang berada di tempat kedua akhir.

Nur Dhabitah mencatat 338.00 mata sementara Pandelela, pemegang pingat gangsa dalam acara ini di Sukan Olimpik London 2012, mengutip 330.45 mata.





China mengutip pingat emas dan perak dalam acara ini masing-masing melalui Ren Qian (439.25) dan Si Yajie (419.40).
Peserta Kanada Meaghan Benfeito mengumpul 389.20 mata untuk memenangi pingat gangsa.

Pandelela bagaimanapun telah berjaya mengubah kilauan warna pingat yang dikutipnya kali ini di Rio apabila memungut pingat perak, yang pertama untuk atlet Malaysia di sini, dalam acara 10 meter platform seirama dengan Cheong Jun Hoong.

Dijangkakan untuk mengutip satu lagi pingat dalam acara terjun, Pandelela memulakan cabaran dengan menduduki tempat keenam sementara Nur Dhabitah pada kedudukan ke-11 dalam pusingan separuh akhir enam jam sebelum itu.

Dalam pusingan akhir, kecederaan yang berulang menjejaskan peluang anak Sarawak itu yang mendapat sokongan moral daripada ibu, bapa dan abangnya yang datang dari jauh untuk bersama-sama melihat dia beraksi.

"Semangat itu ada tapi kekuatan tiada," kata Pandelela yang mengakui ini bukan hari terbaiknya.

Kecederaan menghantuinya pada bahu, belakang dan pinggang sejak dua bulan sebelum Sukan Olimpik berlangsung.
"Saya telah mencuba yang terbaik walaupun tidak cukup sihat secara fizikal untuk pertandingan yang sengit sebegini. Ini bukan alasan," katanya.

Ditanya sama ada dia mahu berehat untuk kembali cemerlang, Pandelela berkata rehat yang lama akan menjejaskan prestasinya.

Sementara itu, Nur Dhabitah, gadis manis yang kaya dengan senyuman hinggakan menarik komen pengulas acara itu mengenainya, berkata dia berpuas hati kerana dapat bersaing hingga ke pusingan akhir dalam penyertaan sulungnya dalam Sukan Olimpik.

"Saya bersyukur dan bertuah dapat beraksi di gelanggang kejohanan peringkat dunia dan tidak menyangka dapat mengatasi Pandelela dalam pusingan akhir," katanya.

"Saya hanya mahu mengikut jejak langkah peserta senior dalam pasukan negara," kata Dhabitah yang akan menduduki peperiksaan SPM tahun ini.

"Saya senyum untuk menghilangkan tekanan," katanya yang terus menguntum senyuman ketika ditemu bual.
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Ramai yang mengkritik, bila ada kegiatan sukan, asyik-asyik gambar separuh bogel ini yang disiarkan oleh weblog ini. Seolah-olah editor blog ini ketagih gambar lucah. Ada yang sudah benci dan muak melihat, kononnya.
Itu baru gambar, mereka sudah muak. 
  • Bagaimana orang yang 'berpakaian tapi bogel' seketul keluar bukan lagi gambar, tiap tahun bila sebut pasal sukan? Mengapa tiada ramai yang kritik?
  • Bagaimana pula tv Malaysia hari-hari siarkan gambar 'pakaian tapi bogel', paksakan penonton-penonton Islam melihatnya. Pak Mufti dan keluarganya pun terpaksa melihatnya, walaupun kalau hanya mahu menonton berita?
  • Mengapa tidak marah kepada penerbit atau kerajaan pimpinan UMNO (yang kononnya Kerajaan Islam) yang berkongsi peranan dalam melaksanakan 'maksiat tersebut'?
  • Belum lagi kita bicarakan pemimpin dan keluarga pemimpin negara itu tidak menutup aurat, berpakaian tapi telanjang, menari goyang punggung, dan lain-lain.
Harap maklum.

16 comments:

Anonymous said...

DAP menentang sebarang kaum yg nak tutup aurat. Tapi PAN tetap menyanjungi DAP yang anti Islam itu. Kenapa? PAN adalah KHADAM DAP.


http://www.ismaweb.net/2015/02/puak-kafir-dalam-dap-janganlah-melampau-lampau/

Puak kafir dalam DAP… janganlah melampau-lampau

Assalammualaikum

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih

Lagi-lagi mereka – puak-puak rasis dan ekstrem DAP – mempertikaikan cara hidup umat Islam.

Apakah kita bangsa Melayu dan umat Islam hendak didik anak-anak kita cara hidup Islam pun kena ikut apa kata puak-puak yang masih kafir itu?

Demikianlah betapa rasis dan ghairahnya puak-puak DAP sejak kebelakangan ini mahu menjadikan Islam mengikut acuan mereka, sedangkan yang memerintah negara ini adalah orang Islam.

Apa akan jadi kepada Islam sekiranya puak-puak kafir ini dibenarkan memerintah Malaysia? Boleh jadi masjid di seluruh negara tidak dibenarkan langsung melaungkan azan?

Boleh jadi mereka akan mengharamkan khutbah Jumaat atau teks khutbah itu mesti mendapat kelulusan puak-puak jahil dan sombong itu terlebih dahulu sebelum dibacakan?


Kita berpesan kepada muda mudi Islam mengenai aurat dan cara berpakaian pun mereka masuk campur. Demikianlah apabila Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyediakan teks khutbah yang bertajuk ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’ dan dikeluarkan minggu lalu, lalu dikritik oleh EXCO Pulau Pinang daripada DAP, Chong Eng. Dia dilaporkan mendakwa bahawa penekanan JAIS mengenai aurat wanita adalah tidak tepat apabila dilihat ‘menghukum’ golongan itu atas kegagalan menutup aurat sehingga menyumbang kepada serangan seksual.

Jika puak-puak ini dibenar memerintah negara, mungkin wanita Islam dilarang memakai tudung, hijab atau purdah atau niqab. Sekarang ini pun sudah ada syarikat-syarikat milik puak-puak seperti ini yang enggan mengambil wanita Islam bertudung, apa lagi berhijab, bekerja di firma mereka.

Lihatlah betapa rasisnya mereka. Tetapi mereka menuduh pula umat Islam yang mempertahankan agama sendiri daripada gangguan mereka sebagai rasis dan ekstrem.

Satu pesanan kepada puak-puak ini, khususnya dalam DAP – manusia mempunyai sifat amarah dan sifat itu mempunyai tahapnya. Jangan mencurah minyak ke dalam api, nanti terbakar diri.

Setakat ini umat Islam hanya meluahkan kemarahan dengan mulut. Kita bimbang suatu hari nanti mereka tidak dapat bersabar, maka tangan dan kaki pula yang sampai. Mohon dijauhkan Allah daripada berlakunya perbuatan seperti itu.

HABAQ MAI: Adakah portal-portal berita liberal atau The Rocket mahu mempertikaikan penggunaan istilah ‘KAFIR’ itu? Sebelum mempersoalkan istilah itu, lebih baik belajar dulu atau tanya staf-staf anda yang beragama Islam – ada atau tidak al-Quran menyebut ‘orang bukan Islam’. Tapi jangan tanya Mat Sabu!

Ketua Pengarang
ISMAweb

Anonymous said...

Wahai PAN mengapa kamu sokong golongan anti jaga aurat yakni DAP. Mengapa orang anti jaga aurat disanjungi orang Islam dibenci. Wahai PAN, ada benda tak kena dengan kam ni.

http://www.ismaweb.net/2015/02/chong-eng-sudah-hilang-idea-isu-khutbah-jakim/

Chong Eng sudah hilang idea isu khutbah: Jakim

PEKAN, 12 Feb – Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menyifatkan Ketua Wanita DAP, Chong Eng yang mengkritik khutbah Jumaat oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) berhubung aurat wanita pada minggu lalu sengaja membangkitkan isu berkenaan kerana beliau sudah kekeringan idea.

Ketua Pengarah Jakim, Datuk Othman Mustapha, berkata tindakan Chong Eng itu dilihat memberi kepentingan kepadanya dari segi politik.

“Dari segi tindakan pula, semuanya terletak di bawah negeri. Maknanya jabatan agama di setiap negeri yang mempunyai bidang kuasa,” katanya kepada pemberita selepas Program Multaqa Imam, Jawatankuasa Masjid Guru Kafa dan Guru Takmir negeri Pahang di sini, hari ini.

Chong Eng yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Padang Lalang mengeluarkan kenyataan mengkritik JAIS yang didakwanya menyampaikan maklumat mengelirukan berhubung aurat wanita dalam khutbah Jumaat bertajuk ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

Chong Eng yang juga EXCO Pulau Pinang mendakwa, penekanan JAIS mengenai aurat wanita adalah tidak tepat apabila dilihat ‘menghukum’ golongan tersebut atas kegagalan menutup aurat sehingga menyumbang kepada kes serangan seksual. – BERNAMA

Anonymous said...

Tulang Khadam ada tak?

Dengar kata PAN goreng burger nak lingkup. Kawan2 PAN Burger suruh bubar persatuan.

Kah kah kah kah

Nasib hang la Tulang Khadam, baru nak dapat jawatan dah persatuan disuruh bubar. Kah kah kah.

Hang kena badi kut Tulang Khadam oiiiiiiiiiii. Blog Penangwaves pun dah tak laku, PANgoda pulak nak kena bubar. Hang ni kena badi dengan reporter utusan yg hang maki 2013 dulu kut. Utusek, Sumpah, People like you kah kah kah. Mata terjojol, jari tunjuk siling. kah kah kah

Anonymous said...

Hang Tuah,
Kepada penyokong Pas ,duit dedak bernilai 90juta yang Najib Bagi tu dah dapat ke.Kalau belum dapat, reda sajalah atau bagi sedekah kepada pemimpin kamu yang seronok jilat pantat JibMah.Tapi kalau dapat jangan lupa duit ni duit haram kerana duit dari rasuah dan songlap duit rakyat.

Anonymous said...

Wahai Ibnu Hasyim engko peminat foto bogel dan seksi,janganlah salahkan orang lain atas hobi kamu tu.Dah tua tu buatlah macam orang tua yang lain iaitu sibuk beramal.Nafsu serakah takkan kemana perginya.

Anonymous said...

August 19, 2016 at 4:41 PM

Nampaknya ko pon minat jugak. hi hi hi

Anonymous said...

KALAU TAK MINAT,takkan tayang gambar tu....HHEHEHE.
Geng mudah terangsang.

Anonymous said...

orang PAS (Parti ISLAM Malaysia) juga ada yang tengok filemlucah kat Jerman...salah ke tak salah tu..atau tak salah sebab dia dari parti PAS..

Anonymous said...

Kita setuju dengan penadapat Ibnu Hasyim. Pengkritik-pengkritik ibnuhasyim suka mengkritik dan menghentam ibnuhasyim kerana gambar terdedah tetapi puak-puak pengkritik ini jelas bersikap hipokrit (munafik) kerana mereka terangsang sakan menonton movie di mana pelakon-pelakonnya beraksi lucah dan berpakaian tetapi berbogel. Mat Labu pula berselfie manja dengan amoi, pengikutnya pula bebas bersalam dengan perempuan bukan mahram dan bos ultra kiasu pula berskandal dengan amoi, jual tanah gomen seperti jual tanah sendiri, roboh berpuluh kampung Melayu, . Inilah ajaran sesat liberal ! Parti Kuali parti 'Islam' konon! Ptui ! Kuali hanya layak menjadi tempat menggoreng babi ternakan DA-Pig sahaja!

Anonymous said...

Pencacai-pencacai penjilat dedak roket telah membuat dakwaan baru konon pemimpin parti Islam terima rasuah RM90 juta berdasarkan dakwaan yang tidak berasas yang direka-cipta oleh SR.

Kita telah cabar pencacai-pencacai penjilat dedak roket menunjukkkan sebarang bukti konkrit yang boleh menyokong dakwaan mereka tetapi sehingga hari ini mereka masih gagal menunjukkan sebarang bukti. Ini bererti mereka telah menfitnah pemimpin parti Islam!

Ini bererti pencacai-pencacai penjilat dedak roket adalah lebih bangang dari babi yang makan dedak !

Hadi Al-Tahi said...

adoiiiii... haprak betul pemikiran orang2 PIGS ni. kalau dah tau dosa jangan tengok la bodoh. ko ingat tv tu milik PIGS ke? sembang pacak kutuk umno tapi pemimpin2 ko bersekongkol dengan umno. hadi ulamak kepala taik sedunia sokong najib ko pulak yang lebih2 pertikai itu ini kenapa? tak dapat dedak ke? sia2 la jadi walaonta PIGS kalau tak dapat serpiham dedak. hahahahahahahahahaaaaaaaa......

Hadi Al-Tahi said...

hasil sokongan hadi ulamak kepala taik sedunia terhadap najib maka mur-shit-samdol PIGS haruan djin dapat jawatan dalam kluster kerajaan. ko bila lagi? kikikikikiiiiiiii.....

Anonymous said...

Hadi al tahi.....

Pencerahan. Utk. Kami. Yg. Tinggal. Di. FELDA......
gempur terus. Mereka 2 itu........
Kami. Sentiasa. Di belakang. Anda........
T. Kasih. Dan. Syabassssssssssssssssssssssssssssssssssss..!!!!!!!

Anonymous said...

Sbbnye ko sembang bagus nasihat itu ini... sampaikan ilmu la apa la... kejap kecam orang tu... kejap kecam orang nih...pastu letak gambar bogel.

Tak payah sembang sukan ngan rcgn tv la... itu orang dah tau... kejap rcgn agama kejap anugerah kejap geganza...

Takkan bende cantuh ko nak ikut...

Anonymous said...

Jika kita baca semua komen-komen balaci dedak babi cap roket yang ditujukan kepada parti Islam, kita akan dapati semua komen mereka penuh dengan maki hamun dan fitnah tanpa sebarang bukti. Sebagai contoh, komen yang ditulis oleh 'Tahi' jelas menunjukkan parti Ultra Kiasu dan parti barua mereka bergelumang dengan tahi !

Semua komen mereka jelas menunjukkan balaci-balaci sekular liberal ini terlalu terdesak menfitnah parti Islam kerana mereka yakin umat Islam mula menyokong parti Islam dan meninggalkan parti sekular liberal Ultra Kiasu yang menentang Islam dan menindas umat Islam!

Anonymous said...

Apa ni mangkok anon 10.36 cakap pusing2? Tak perlulah berkata apa2 jika tiada point. Teruskan dengan kopipes anda. Inilah standard lulusan sekolah pondok yang tak lulus. Good for nothing...Kah kah kah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails