Friday, November 20, 2015

Najib Kukuh? 132 Dari 191 Bahagian Umno Sokong.

Daripada 191 bahagian Umno di seluruh negara, 132 menyatakan sokongan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, kata Datuk Seri Hishammuddin Hussein.
Menurut naib presiden Umno, kesimpulan itu dibuat berdasarkan resolusi setiap bahagian semasa mesyuarat agung masing-masing yang diadakan di antara 27 Julai dan 31 Ogos ini.
Hishammuddin, yang juga menerajui jawatankuasa resolusi Umno, berkata tiada satu pun bahagian yang menyatakan bahawa Najib perlu berundur, termasuk bahagian Sepang, di mana beberapa pemimpin akar umbi menggesa Perdana Menteri meletakkan jawatan, semalam.
"Saya yang menjaga jawatankuasa usul. Saya boleh sahkan, tiada usul menolak kepimpinan Najib dibawa ke perhimpuan agung bulan depan.
"Apa yang lebih penting adalah sama ada terdapat bahagian yang mengeluarkan resolusi tidak percaya terhadap kepimpinan Najib. Saya kata, tidak ada satu (pun)," katanya pada sidang media di lobi Parlimen
Walau bagaimanapun, Hishammuddin yang juga adalah menteri pertahanan tidak memberikan sebarang jawapan apabila ditanya mengenai pendirian baki 59 bahagian lain itu.
"Tidak ada keperluan bagi mereka untuk mengeluarkan resolusi untuk menyokong (Najib)," katanya.
Najib ketika ini berdepan dengan kontroversi dalam isu membabitkan syarikat pelaburan negara 1MDB yang sarat hutang dan ‘derma’ RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun bank peribadinya.
Beliau juga berdepan dengan bidasan pemimpin akar umbi yang lantang, terutama selepas beliau melakukan rombakan kabinet Julai lalu yang menyaksikan pengkritiknya, Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Naib Presiden Umno Datuk Seri Shafie Apdal tersingkir.
Semalam, beberapa cawangan Umno dalam Bahagian Sepang mendesak supaya Najib meletak jawatan kerana hilang kepercayaan terhadapnya dan kredibilitinya yang dipersoalkan.
Selain itu, Tun Dr Mahathir Mohamad, yang sebelum ini penyokong kuatnya tetapi kini bertukar menjadi penentang utamanya, turut menggesa supaya Najib meletak jawatan. (MK)
Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-105: 'Saya tidak akan turun!' -PM Najib Tegas.
E-Buku IH-105: 'Saya tidak akan turun!' -PM Najib Tegas.

2 comments:

Unknown said...

Tambah satu lagi pas marang yg sokong najib .

Unknown said...

Tambah satu lagi pas marang yg sokong najib .

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails