Tuesday, November 24, 2015

Bil Lagi Nak UG Ni.....!! -Blog albangikuching

BERKATALAH Blog albangikuching...
Musuh PAS berzikir dan berwirid UG UG hingga mereka menjadi bangkai bernyawa..

7 comments:

Anonymous said...

boss, ug ke, tak ug ke, yg pasti pas dah rosak teruk....rosak akhlak, rosak kesepaduan

Wan Rosli said...

Terlalu umum apa yg pas rosak.. kalau rosak akhlak, mana ada adun atau mp pas yg langgar sumpah baiah dan harta wakaf..! Kalau rosak kesepaduan plk, mana ada golongan 80% menang boleh dikatakan tidak kesepaduan..!

Anonymous said...

UG aku sokong.
Sesama Islam elok tolong menolong, Tuhan tak suka org org yg suka bermusuhan.

Anonymous said...

Tolong menolong membenarkan perkara salah dan zalim, pasal diorang Melayu apa salah nya.

Anonymous said...

Tak perlu berUG...lebih baik Pas berrsendirian jadi barua umno

Anonymous said...

.. . kiter ubah ke ratib mcm ni pulok...
$$$$,
$$$$,
$$$$,
ROSLI.....
$$$$
$$$$
$$$$
ROSLI.. .


$$$$ ROSLI...
. ...ROSLI $$$$

Ajaran sesak ANU HASYIM....
yg mengajor ratib cara baru....

bat8 said...

Masaalahnya ahli UMNO sekarang bukan melayu sahaja. Di Sabah sana ranai bumiputra bukan melayu bukan kristian tetapi kristian menjadi ahli UMNO. Mereka dan Sabah menyumbang 26 kerusi parlimen kpd UMNO, lebih banyak dari 21 kerusi yang PAS mileki di Seluruh Malaysia.

Kemudian di Kedah sana, ramai kaum siam yang berugama buddha menjadi ahli UMNO. Bahkan syarat utama menjadi ahli UMNO ialah bumiputra. Melayu dan Islam bukan syarat utama. Janji status bumiputra, tak kira ugama, semua boleh jadi ahli UMNO....Tuan Haji tau je fakta ini? Rujuklah Fasal 4 Jenis Ahli, Perlembagaan UMNO.

Kalau Anon diatas tau keadaan sebenar ini dia tak tulis komen diatas. Kalau PAS-UMNO bergabung atas dasar melayu dan Islam, kat mana UMNO nak letak ahli dari kakangan bumiputra bukan melayu bukan Islam di Sabah itu? Sanggupkah UMNO hilang 26 kerusi dari Sabah. Sebab UMNO ke Sabah pun pasal nak tambah kerusi UMNO..

Bagaimana dgn ahli UMNO keturunan siam yg berugama buddha nak UMNO letak?

UMNO xakan bergabung dgn PAS....usah mimpilah. Kerusi UMNO dari Sabah sahaja lebih tinggi dari keseluruhan kerusi parlimen PAS satu Malaysia! Kalau campor dgn kerusi parlimen yg UMNO menang di Semenanjung lagi le nampak bahawa UMNO memang xperlu bergabung dgn PAS.

Aoatah lagi sekarang PAS sudah berpecah 2. Kerusi parlimen yg ada pun sudah ti ggal 14 drp 21. Bagitau saya, tuan Haji, apa kelebihan yang PAS ada sekarang yg menguntungkan UMNO jika bergabung?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails