Wednesday, September 23, 2015

Hadiah Aidil Adha: Sekuntum Bunga Dari Gadis Kecil Ini..

Hadiah AidilAdha
Foto mengejutkan, menunjukkan seorang anak kecil menyerahkan bunga ke salah satu petugas polis Turki yang menghalanginya.

Gambar bawah: Seorang bayi sedang duduk dengan tenang di depan garis polis Turki yang menghadang imigran di jalan raya dekat Edirne, Turki, 19 September 2015.
Foto: Berk Ozkan /Anadolu /Getty

SEBAGAIMANA diketahui, imigran, penghijrah, pendatang tanpa izin atau pengungsi Suriah berkumpul di dekat jalan tol pada 15 September 2015 di tengah perjalanan menuju perbatasan antara Turki dan Bulgaria di kota Edirne, Turki.

Para pengungsi ini berharap menyeberangi perbatasan Turki ke Yunani atau Bulgaria, kamp di sebuah lapangan di Sarayici, di mana festival gulat minyak Kirkpinar tahunan yang terkenal terjadi.

Lebih dari setengah juta imigran menyeberang ke perbatasan Kesatuan Eropah tahun ini, naik dari 280,000 pada 2014, kata badan perbatasan Kesatuan Eropah Frontex. Hanya sebahagian kecil pengungsi yang menyebrang ke Eropah, sebagian besar ke Negara Arab, termasuk Turki yang diperkirakan hampir mencapai 2 juta pengungsi. 

Mereka adalah saudara kita..

Hadiah Hari Raya Aidil Adha
Dari IH.

Lihat sebelum ini..

1 comment:

sitipayung said...

Comel.semoga semuanya akan jd baik utk kita semua

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails