Tuesday, September 22, 2015

Gadis Terselamat Mangsa Rogol.., Dicampak Dalam Parit..

Penampang: Seorang gadis mengejutkan penduduk di kampung Koidupan di sini apabila muncul dengan keadaan lemah dan berdarah di muka.

Kejadian diceritakan oleh salah seorang penduduk kampung berkenaan di Facebook. Menurut individu terbabit, gadis asing itu muncul ketika penduduk sedang bermesyuarat Agung Tahunan PBS di Balairaya Kg Koidupan.

Tambah individu tersebut, gadis itu berkata dia menjadi mangsa ragut hampir menjadi mangsa rogol sebelum dicampak ke dalam parit apabila berpura-pura mati. Gadis berkenaan di hantar ke Hospital Queen Elizabeth untuk rawatan lanjut. Setakat ini masih belum ada laporan rasmi tentang kejadian. (IH)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Undang-undang jenayah yang dilaksanakan di negara kita semacam gagal dalam mentarbiah menjadi manusia sebenarnya. Apakah perlu dikaji semula sistem perundangan Islam untuk dilaksanakan? Lihat Brunei, contohnya..

3 comments:

Anonymous said...

Terlalu ramai pendatang haram indon dan pilipina di Sabah , mereka ini amat menyusahkan. Sayangnya para pemimpin dan anggota keselamatan macam tak ada kuasa dan taring untuk menghapuskan mereka dari bumi Sabah ni.

DIDI KOTA BELUD said...

Pendek kata..kalau kuasa itu dibina untuk mempertahankan agama..aku setuju sampai mati..tapi kalau agama dijadikan motif untuk berkuasa kerana hendak menyenangkan mereka merompak....6 decade goverment..yall can get lost drop dead and go to hell....inilah natijahnya..biarpun si pelaku itu tempatan ke pendatang ...pola tradisional telah barai dan pecah kerana mainan tangan yang beranggapan mereka bangsa yang hebat dan cerdik..well...lu pergi mampus atau you boleh hidup lebih lama lagi untuk you tengok hasil tangan u..ada pakistan pun boleh ambil BRIM kat sabah ni..orang tempatan pun 1...nampak mcm tu..perambat je.kalau diam..sama mcm kerbau..mengunyah je keje...sistem sudah hancur...apa nak buat....? Think....

Anonymous said...

Amboi xcukup dgn filipina kau selit pula indon. Kau org apa bos? Org mcm kau ni racis sampah. Cuba kau masuk Johor, Melaka, Pulau pinang. Dan kau cakap indon pendatang. Tak kau pecah muka.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails