Sunday, January 04, 2015

Ini Hukum Isteri Curang Di India. Wajarkah?

Wanita India dipaksa menyusui pria selingkuhannya di depan umum
Isteri curang di India dipaksa menyusui teman curangnya di depan umum. © AFP

PEREMPUAN India berusia 24 tahun beranak dua dituduh curang terhadap suaminya dipaksa menyusui teman lelaki curangnya di depan umum.

Polis India mengatakan, perempuan asal kampung terpencil Wardha, Wilayah Mudhya Pradesh, itu dipukul orang ramai lalu dicukur rambut ubun-ubunnya supaya dia malu, seperti yang dilaporkan oleh akhbar the Daily Mail, Jumaat (2/1).

Menurut pegawai, wanita itu berhubungan sulit dengan lelaki berusia 20-an tahun bernama Kamlesh. Mereka mahu lari ke Wilayah Gujarat sebelum diburu dan diserang orang ramai. Kemudian wanita malang itu dibawa oleh suaminya kembali ke kampung pada malam Tahun Baru dan dihadapkan buat menerima hukuman yang tidak lazim itu.
 

Orang ramai memaksa wanita itu menjalani hukumannya meski suaminya ingin isterinya dihukum ringan. Selepas menjalani hukuman itu lalu dia menghubungi polis dan melapor. Dia mengatakan dirinya dan teman lelaki curangnya dipukul lalu dipaksa membotakkan ubun-ubun. Dia juga mengatakan dipaksa menyusui teman lelakinya di depan umum.

Polis dari Alirajpur mengatakan mereka sudah menerima laporan ada 11 orang di kampung itu yang terlibat dalam kes ini. Beberapa dari mereka juga sudah ditangkap.

"Warga desa mengetahui khabar kecurangan itu lalu mereka menghukumnya. Perempuan itu dipaksa menyusukan si lelaki di depan warga desa," kata Ketua polis Akhilesh Jha kepada akhbar the Hindustan Times. "Polis sudah menangkap beberapa suspek sedang meminta keterangan."


Wajarkah hukum begitu berbanding hukum mengikut perundangan Islam atau perundangan barat? (IH)

Lihat lagi..
E-Buku IH-64: Rogol Di India
E-Buku IH-64: Rogol Di India

2 comments:

Anonymous said...

Orang yang berzina ni patut digelek dengan stamroll sampai penyet.

Anonymous said...

admin tanya wajar atau tidak wajar..? Bunyinya seakan "Tak Wajar" .... mereka itu beragama hindu .... kalau Islam hukumannya "rejam sampai mati" ... tak wajar jugakah..???

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails