Monday, January 05, 2015

Banjir: Special, Boleh Pakai Kain Pelekat Ke Sekolah.











PEKERJA sukarelawan bertungkus-lumus membantu membersihkan bilik darjah di Sekolah Kebangsaan Tiong, Kota Bharu.

KOTA BHARU – Jabatan Pendidikan negeri memberi kelonggaran kepada semua pelajar sekolah yang menjadi mangsa banjir untuk memulakan persekolahan minggu depan tanpa perlu memakai pakaian seragam malah boleh sekadar berkain pelekat.

Pengarahnya, Hussain Awang, berkata, kelonggaran tersebut sebagai memahami situasi mangsa banjir di negeri Kelantan yang kehilangan tempat tinggal dan harta benda termasuk pakaian serta peralatan sekolah anak-anak.

“Pelajar boleh hadir ke sekolah tanpa memakai baju sekolah.
“Pakailah pakaian apa pun jika itu sahaja yang mereka ada. Silalah datang ke sekolah walaupun hanya dengan berkain pelekat. Jangan tak datang pula,” katanya kepada pemberita semasa ditemui selepas majlis pelancaran Sukarelawan 1Mindef di Markas 8 Briged, Kem Pengkalan Chepa di sini semalam.

Hussain menambah, pihaknya juga sedang membuat penilaian terhadap kerosakan yang dialami sekolah-sekolah yang terjejas antaranya buku teks, perabot dan bangunan. (Kosmo!)
Seorang mangsa banjir mengenang nasibnya apabila rumah yang didiaminya ditenggelami air. Seorang mangsa banjir mengenang nasibnya apabila rumah yang didiaminya ditenggelami air.
Lihat liputan banjir.. 

E-Buku IH-96: Banjir Terbesar Dalam Sejarah M'sia.
  E-Buku IH-96: Banjir Terbesar Dalam Sejarah M'sia.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails