Tuesday, May 27, 2014

Dr Mujahid Ziarah Jenazah Polis Terkorban Petang Tadi.

 Dr Mujahid mendengar penjelasan Ketua Polis Daerah berhubung kes rompakan yang meragut nyawa seorang anggota polis di Hospital Parit Buntar.

PARIT BUNTAR: Ahli Parlimen Parit Buntar, Datuk Dr Mujahid Yusof menziarahi jenazah seorang anggota polis yang maut dirempuh kereta suspek rompakan dari arah belakang dalam satu kejadian kejar mengejar siang tadi.

Rompakan berlaku petang tadi di pekan Parit Buntar dan insiden kejar mengejar berlaku sehingga ke Alor Pongsu, Bagan Serai. Dua kereta dipercayai digunakan kumpulan suspek dalam kejadian rompakan itu.

Dalam drama kejar mengejar itu, seorang anggota polis yang mengekori kereta pertama suspek dengan motorsikal dipercayai dilanggar oleh kereta kedua suspek rompakan menyebabkan anggota tersebut terhumban dan mati di tempat kejadian.

Hingga kini suspek belum dapat ditahan dalam nilai rompakan dianggarkan RM40,000. Ketua Polis Daerah, Fauzi Nayan ketika bercakap kepada Mujahid menyatakan keyakinan akan  memberkas suspek dalam masa terdekat.

Turut berada di hospital Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kuala Kurau, Abdul Yunus Jamhari.
Mujahid melahirkan rasa sedih atas musibah menimpa anggota polis yang meninggal dunia ketika bertugas dan menganggapnya sebagai satu kehilangan kepada masyarakat di sini. Anggota polis terbabit diberitakan akan melangsungkan perkahwinan 1 Jun ini. - HARAKAHDAILY, 26/5/2014

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails