Saturday, December 28, 2013

Belum Rasmi Nikah, Artis Ini Tidak Mahu Berfoto. Mengapa?


Oki Setiana Dewi. (Kapanlagi.com)
Oki Setiana Dewi. 

HALAMAN HIBURAN
BAGI sebahagian pasangan yang akan berkahwin, foto pre wedding seakan-akan menjadi suatu keperluann dilakukan dari sekian banyak persiapan lain. Namun hal itu tidak berlaku bagi Oki Setiana Dewi.

Sebagai muslimah yang taat, Oki tidak akan melakukan foto pre wedding yang membuat ia perlu bersentuhan dengan calon suaminya. Kerana menurutnya, sebelum sah sebagai sepasang suami isteri, mereka bukan muhrim.Demikian lapor dakwatuna.com.

Oki Setiana Dewi adalah seorang pelakon Indonesia sebagai Anna dalam filem  'Ketika Cinta Bertasbih'.  Sejak usia 16 tahun, Oki telah merantau ke Jawa dari Riau dan akhirnya masuk Universiti Indonesia. Oki sempat berlakon di beberapa FTV sebelum akhirnya memutuskan untuk berhijab pada tahun 2005.

Atas kesedaran itu, kini Oki lebih memilih bergambar sesudah mereka dinyatakan sah sebagai sepasang suami isteri.

“Foto nanti pasca wedding. Insya Allah kan tanggal 12 menikah, 13 aku ultah yang ke-25 tahun, kalo pasca kan udah boleh pegangan. Kalo sekarang kan belum boleh,” tegasnya saat ditemui di kawasan Kemang, Jakarta Selatan, Khamis (26/12/2013).

Beberapa waktu lalu foto pre wedding memang sempat jadi perbincangan, sempat menjadi polemik antara halal dan haram. Oki dan Rio lebih memilih pasca wedding untuk foto-foto agar lebih bebas. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails