Tuesday, October 15, 2013

Khutbah Hari Raya Haji Presiden PAS


Wahai hamba-hamba Allah! Bertakwalah kepada Allah (dengan mengikut segala perintah dan meninggalkan segala larangan-Nya), maka sesungguhnyaberjayalah orang-orang bertakwa.

Muslimin dan muslimat yang dikasihi!

Hari ini kita menyambut Hari Raya bersempena dengan ibadah Haji dan Korban yang telah diasaskan oleh Nabi Ibrahim a.s dengan perintah Allah. Ia menunjukkan betapa besar dan pentingnya kedua-dua ibadah ini di sisi Allah dan betapa besar fadhilatnya serta banyak hikmah dan pengajarannya

Muat turun teks lengkap Khutbah Iduladha 1434H oleh Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang di sini.

4 comments:

ahlee said...

PAS parti ISLAM TAKOT SUNGGUH nak perjuangkan kalimah ALLAH SWT kenapa?ni pati Islam ke KAPIR?kau jawablah dalam kubur nanti!

Unknown said...

Ahlee mum memang babi

Anonymous said...

Pelik juga ye, rupa-rupanya masih ramai org Melayu Islam PAS yg masih terkeliru,tidak heran lah kalau org bukan Islam akan jadi tidak faham-faham. Usahlah taksub sangat dgn pemimpin PAS yg terang2 bersetuju dengan kehendak gereja Keristian utk memurtadkan kalimah Allah. Didalam bahasa Melayu perkataan "Hak" difahamkan sebagai satu kepentingan tetapi didalam bahasa Arab perkataan itu bererti yg BENAR.. Mmg benar kita semua Allah yg jadikan justeru itu kita semua milik Allah belaka.

Sebenarnya semua penganut Keristian percaya bahawa TUHAN yg disebut didalam kitab Holy Bible King James version mereka itu ada ANAK. Pembaca semua bolih rujuk perkara ini dgn mana-mana org Keristian yg anda kenal. Tetapi didalam kitab Holy Bible mereka semenjak dahulu lagi TUHAN mereka ini tidak bernama. Tuan-tuan bolih rujuk perkara ini dgn mana-mana gereja Keristian dalam atau luar negara. Kitab Holy Bible mereka hanya menyebut FATHER atau LORD atau GOD sahaja, tetapi ini semua adalah ganti nama dan bukan nya nama-nama Tuhan.

Apabila pihak gereja Katolik Malaysia atau CFM menuntut utk menggunakan kalimah Allah utk menggantikan perkataan FATHER atau LORD atau GOD sefaham kita maka Allah kini sudah ada anak la pulak. Secara warasnya pembaca Muslim bolih bersetuju ke bahawa Allah ada ANAK? Anda yg mengaku Muslim MAHU bersetuju ke dgn kehendak pihak gereja utk menggunakan kalimah itu utk Bible al kitab bahasa melayu mereka? Kalau anda semua bersetuju maka anda akan berhadapan dengan kemurkaan Allah sepertimana Firman Nya didalam Al Quran Surah Mariam ayat 88 - 92.

88 "Dan mereka yang kafir berkata, Allah Al-Rahman mempunyai anak.
89 Demi sesungguhnya kamu telah melakukan satu perkara yang besar salahnya.
90 Langit nyaris-nyaris pecah disebabkan (anggapan mereka) yang demikian,
dan bumi pula nyaris-nyaris terbelah dan gunung pula nyaris-nyaris runtuh ranap,
91 "kerana mereka mendakwa/ mengatakan Allah Al-Rahman mempunyai anak."
92 Padahal tidaklah layak bagi Allah, Al-Rahman bahawa Dia mempunyai anak.

Allah Ta'ala ternyata sangat2 murka dan utk makluman kita semua ayat ini telah lama wujud semenjak lebih 1400 tahun dahulu lagi. Waima ayat ini telah wujud lama sebelum mereka yg menuntut "HAK" penggunaan kalimah utk kitab Bible bahasa Melayu ini lahir ke dunia ini lagi taw! Tidak kah mereka terasa bahawa Allah sudah tahu semenjak awal lagi bahawa mereka akan cuba buat isu ttg kalimah Allah ? Sebab itu kita kata sesungguhnya Allah Maha Mengetahui ttg segala sesuatu ! Siapa kita untuk mengatakan tidak mengapa pihak gereja nak gunakan kalimah itu dgn fahaman mereka yg songsang lagi syirik itu? Kita tidak bersetuju bukan sebab kita berebut HAK sebenarnya. Kita sebenarnya sangat takot dgn dosa syirik sekiranya kita bersetuju (walau pun didalam hati) dgn permintaan gila pihak gereja katolik.

Cuba-cubalah bawa teks ini dan berikan kepada Presiden PAS itu. Anda lihat sendiri apa yg akan beliau ulaskan ttg apa yg tertulis disini. Ingat lah Berani Kerana Benar.

Unknown said...

sudah2 la pertelingkan antara parti ni....bkn nye akan ditanya nnt ahli parti mane pon...bersatu la kembali untuk memperbetulkan akidah umat yg da tenat...takut nnt dimashyar akan dipertanya kan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails