Friday, March 09, 2012

Masyarakat Ini Hidup Tanpa Pakaian

PUAK XINGU merupakan suku kaum yang tinggal di sekitar Amazon, Amarika Selatan. Mereka tidak pakai pakaian. Cuma guna kain yang lilit di badan mereka sahaja.

Soalan Silangkata: Mana lebih buruk antara 'tiada pakaian' dengan 'tiada agama'?





Jawapan: Orang Islam akan jawab, lebih buruk kalau tiada agama. Kalau ada agama, terutamnya agama Islam, dia kena beribadat. Beribadat, kena pakai pakaian, kena tutup aurat, kena cari sumber pendapatan untuk dapat wang belanja. Barulah dia menjadi insan yang sempurna. Jadi, Islam membawa pembangunan, dan bangun bersama Islam.

Kalau tiada agama, walaupun kaya tiada masalah membeli pakaian, akan jadi macam gambar di bawah ini.. Sanggup berbogel bukan kerana tiada pakaian..

[Sebuah syarikat di China baru-baru ini mengupah tiga wanita muda untuk berbogel bagi mempromosikan produk gel mandian berbentuk semburan. Dengan tuala hanya dibalut di sekeliling kepala mereka, wanita-wanita itu kelihatan tidak malu sama sekali dan melayan pengunjung dengan mesra tanpa merasa janggal. Mereka juga mempelawa penonton yang kebanyakkannya terdiri daripada kaum lelaki untuk membantu mengenakan produk itu pada badan mereka. Teknik pegawai pemasaran yang hanya mempelawa pekerja sementara itu datang bekerja dan berbogel hanya berlaku sekali selepas pihak syarikat itu menyedari bahawa ia agak melampau, tidak patut dan tidak sesuai untuk tujuan promosi pada orang ramai. Sumber: May Daily]

Kerana duit jual maruah. Macam juga kerajaan, kerana ekonomi, tiada peduli halal haram lagi. Dalam hal pakaian, kalau hendak melihat contoh di Malaysia, lihatlah pakaian pemimpin-pemimpin Muslimat PAS. Biasanya, Al-hamdulillah.

Ada juga sejenis lagi manusia yang mengaku bergama Islam, tetapi berpakaian.. Astaghfirullah! Lihat dan klik tajuk-tajuk di bawah ..
Dan banyak lagi.
(IH)


Lihat sebelum ini...
E-Buku IH-48: Kisah-kisah Bogel (2)
E-Buku IH-48: Kisah-kisah Bogel (2)

11 comments:

Anonymous said...

Kenapa blog ini sudah macam blog pro umno yg utamakan gambar bogel utk tarik pembaca? Engkau dah hilang moralkah?

Anonymous said...

Baguslah, ko dah tahu perangai busuk UMNO macam itu.Kerajaan UMNO pun sokong tindakan barua-barunya, edar video lucah. Termasuk tv nya sekali.

Yang ini bukan blog pas, blog Ibnu Hasyim, blog individu.. Mengapa ko tak serang blog individu yang pro UMNO lain?

Jelas ko agen UMNO yang hilang moral!!
hhaa. hhaaa. hhaaaaaa.

Anonymous said...

pd pendapat saya.... setelah beberapa post berkenaan wanita tanpa pakaian dipaparkan, kita lihat betapa adat dan budaya yg mereka amalkan sgt memalukan...tidak ada bezanya wanita islam yang tidak menutup aurat dengan wanita2 dalam gambar tersebut....contoh wanita iban top less tu gambar zaman dulu...dan mereka bukanlah beragama islam... tapi wanita islam di msia cthnya, dan masa kini masih sahaja lagi berpakaian tapi telanjang (tak tutup dgn sempurna)satu hal yg memalukan juga.

Anonymous said...

kalau kata bangang tentu marah, org bagi pandangan dan nasihat supaya jgn ikut perangai buruk blogger Umno tp tuduh aku Umno pula.Tak payahlah menyamar sebagai anonymous utk pertahankan sikap buruk sendiri.Sepatutnya fikirkanlah dan bertenang.

Anonymous said...

aurat wanita nak ditontonkan. mereka tak ada agama, depa punya pasallah ...

Anonymous said...

sudah-sudahlaah tuan tanah ooi..dulu aku suka juga jenguk blog ni..tapi..lately ni macam sama taraf dgn papagomo je..nak kata muda..dh tua..

Nordin Babjee said...

Aku lama baca blog ini, dari dulu lagi ada gambar orang telanjang, tapi takdak orang bising pun.
La ni baru bising. Konon nak jaga nama baik ibnu (hasyim), bubuh gambar wanita tak tutup aurat.

Apa nama Dr rais Yatim tak baik ke? Siar gambar di tv lagi teruk. Ratu cantik, artis tak tutup auat.

PM Datuk Najib nama pun baik, serah tv kepada Dr Rais, siar gambar si 'badak' tak tutup aurat.

Kenapa puak-puak ini tak bantah pun?

Udahle.. tok sah cerita le fasai gambar ni, tak mau tengok, tok sah tengok le. Takdak orang paksa pun..

Kak Mahh said...

hidup beragama mendorong pembangunan sahsiah diri dan masyarakat

Anonymous said...

Nordin Babjee ni bangang ke apa, kita cakap utk kebaikan bersama sbb kita suka baca blog ini selain bab bogel-bogel ini.Kenapa nak kisahkan Rais Yatim dan yg seumpamanya? Kita mahukan blog pro PR ada integriti dan dihormati.Malulah nanti bila kita buka, anak kita pun tertanya-tanga dan pandang serong kpd kita.

Anonymous said...

malulah hoi! updatelah cerita baru.Ashik cerita mengarut ini saje, dah tak ada modal, tutuplah. Maaf cakap, artikel ini sangat jelek!

Anonymous said...

Siapa punya blog nie, bodoh! Lepas tue org PAS plak tue.. Kalau pilih PAS, kenapa menikmati tanah kerajaan, kenapa tak duduk KELANTAN jer.. Sah BODOH!! Kenapa melayari internet, pastu kutuk Kerajaan BN.. Bodoh!! Kalau suka sangat kerajaan PAS, jadi lar daif, tak payah internet, tak payah duduk di atas tanah kerajaan dan jgn guna elektrik dan air sebab semua tue kerajaan punya.. Bodoh punya org, len kali jgn kutuk kerajaan bodoh..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails