Saturday, February 11, 2012

Di Mana Kehebatan Pemikiran Yusuf Rawa -Subky Latif.



Pulau Pinang 10 Feb 12: Rahsia kehebatan kepimpinan dan pemikiran Allahyarham Tuan Haji Yusuf Rawa ialah kerana beliau pandai mengimbangi orang-orang kuat yang berada di saf kepimpinan beliau.

Pemimpin-peminpin yang disekeliling beliau ialah seperti Ustaz Fadzil Noor (Presiden PAS beliau), Abdul Hadi (Presiden PAS sekarang), Tok Guru Nik Aziz dan Mustafa Ali.

Pendapat mereka diambil dan diadun menjadi pendapat presiden yang dilaksanakan. Disitulah kehebatan kekuatan kepimpinan serta pemikiran beliau. Demikian dijelaskan oleh Hj Subky Latif seorang tokoh dan kewartawanan terkenal, dimajlis Forum Nusantara Siri 3, Legasi
Kepimpinan dan Pemikiran Yusof Rawa: Dari Lebuh Acheh ke Seluruh Nusantara, malam tadi.

"Jadi, pendapat beliau itu adalah pendapat ramai yang digabungkan dan dilaksanakan. Di zaman kepimpinan beliau lahirnya sifat keterbukaan dan kesederhanaan dalam PAS. Hubungan dengan kaum Cina dimulai. Wujudnya CCC dan lain-lain.. dan terus berkembang hingga ke hari ini.." Menurut beliau lagi.

Buku terbaru karya Subky Latif 'Anak Apak' habis terjual dimajlis tersebut. (IH)
Gambar kulit buku Hj Subky.

1 comment:

Unknown said...

Seorang lagi tokoh yang menjadi kebanggaan, membuktikan orang Melayu Pulau Pinang sebenarnya tidak lekeh. Al-Fatihah untuk beliau.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails