Saturday, October 29, 2011

7 Wanita, Termasuk 1 Wanita AS Masuk Islam..

Lebih dari 100.000 wanita Inggeris kulit putih yang berusia rata-rata 27 tahun memilih menjadi Muslim, angka tersebut dua kali lipat dalam 10 tahun dengan rata-rata usia 27 tahun kerana mereka muak dengan konsumerisme dan imoralitas.

RIYADH 26 Okt 11: Tujuh wanita, termasuk seorang jururawat bangsa Amerika Syrikat (AS) bersyahadat masuk Islam di Riyadh, Arab Saudi. Ketujuh mereka ini menyatakan keIslamannya di Pusat Dakwah, demikian Middle East News Agency melaporkan.

Pimpinan lembaga Dakwah Arab Saudi menyatakan, ahli baru ini mempelajari Islam secara otodidak. Ia mencontohi Carol asal AS, yang pertama kali mengenal Islam dari rakan sekerjanya. Wanita yang kemudian memutuskan menjadi jururawat di sebuah hospital di Riyadh ini kemudian makin tekun belajar Islam. Ia memilih nama Nesrin setelah berhijrah.

Di Pusat Dakwah, satu persatu mualaf mengucap syahadat, disaksikan rakan dan Muslim lainnya. Tidak ada yang mengulang, semua diucapkan secara lancar. Selain Carol, tiga dari ketujuh pekerja itu diketahui berasal dari Filipina, dua dari Srilanka, dan satu dari Etiopia. Mereka belakangan belajar Islam secara intensif bersama di bawah payung lembaga dakwah setempat.

Sebelumnya, enam pekerja asing juga masuk Islam minggu lalu. Lima di antaranya berasal dari Filipina, dan seorang dari Kenya. (IH)

Ada kaitan...

E-Buku IH-43: Kisah-kisah Saya Pilih Damai... Islam
E-Buku IH-43: Kisah-kisah Saya Pilih Damai... Islam
IKLAN: Seluar Dalam Ajaib

Seluar Dalam Ajaib
America Vakoou -Untuk Lelaki

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails