Friday, April 01, 2011

Pemimpin BN Mewah Atas Belakang Rakyat Miskin..

INILAN Pehin Sri Haji Abdul Taib bin Mahmud bersama isteri barunya. (Dia lahir 21 Mei 1936 di Miri, Sarawak) merupakan Ketua Mentei keempat Sarawak. Taib ialah Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), yang merupakan sebahagian dari koalisi Barisan Nasional. Ia adalah dari keturunan etnik Melanau.

Salah sebuah kediaman mewah Taib Mahmud


Rumah Jamilah, Anak Taib Mubarak


Rumah Abang Tai.. Ali Mahmud


Rumah Abang Taib..Tufail Mahmud (Ada 27 Bilik)


Rumah Abang Taib.. Arip Mahmud

"MasaAllah..betul kata member gua,slogan keramat Umno "Rakyat "Bangang" Pemimpin Haprak Berkuasa" Kata seorang blogger. Sambiungnya lagi, renunglah sebahagian khutbah akhir
Rasullullah sebelum wafat..

"Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci, maka anggaplah jiwa dan harta setiap muslim sebagai amanah suci."

"Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak. Jangan kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kamu lagi.Ingatlah bahawa sesungguhnya kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti membuat perhitungan di atas segala amalan kamu."

Rujuk: http://karatijau.blogspot.com/2011/02/tengok-niipanasskediaman-mewah-kerabat.html

Itu, salah satu dari ramai pemimpin BN yang hidup mewah di atas belakang rakyat miskin tertindas. Ini tips dari Weblog Ibnu Hasyim untuk rakyat Sarawak yang menyambut pilihan raya DUN...

Jangan lupa, tolak BN dari menjajah fikiran anda!! (IH)

Lihat sebelum ini..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails