Friday, March 04, 2011

Khadafi Orang Perancis, Ikut Saloran Tak Rasmi?

Presiden Libya Muammar Khadafi, Bawah, gambar masa muda.

Tripoli 4 Mac 11: Sebuah situs berita investigasi di Perancis pernah menyatakan Pemimpin Libya Muammar Khadafi adalah putera seorang perwira asal Perancis. Benarkah?

Berita ini heboh pada 2008 lalu, ketika Khadafi berkunjung ke Paris. Situs Berita Bakchich menyelidiki...

Kisah sebuah legenda yang beredar di Vezzani. Sebuah kampung berpenduduk 600 orang di Korsika Timur. Yakni mengenai seorang tentera Angkatan Udara Perancis, Albert Preziosi yang ditempatkan di gurun Libya pada 1941-1942.

Preziosi dikhabarkan memiliki hubungan romantis dengan perempuan tempatan, tidak lama sebelum Muammar muda dilahirkan. Preziozi terkorban semasa pesawatnya ditembak jatuh Rusia pada 1943. Ia dikenal sebagai pahlawan di desanya, Normandy. Kenyataan ini memang lemah kerana tidak ada dokumen-dokumen yang menyokongnya.

Namun, ada mirip-mirip fizik yang sama antara Khadafi dengan Preziosi. Apalagi, pemuda Preziosi ini diingat sebagai seorang penggoda wanita. Beberapa maklumat menyatakan, Preziosi pernah menyebut-nyebut memiliki seorang anak di Libya.

Seeorang major masa itu, Pierre Lorillon memberitahu bahawa, Preziosi memiliki kekasih di Libya. “Kami hanya tahu, ia memiliki anak dari perempuan terhormat, seorang bapa saudara merawatnya dan mengirimnya ke luar negeri untuk menuntut ilmu,” kata Lorillon.

Tetapi, keluarga Preziosi, enggan bercakap mengenai hal tersebut dan mengaku tidak tahu menahu. Menurut situs itu lagi. Secara rasmi, ayah Khadafi, Abu Meniar Al Khadafi, seorang Pemimpin Spiritual Revolusi. Abu Meniar adalah gembala kambing Badui di Sirte. Ibunya, Aisha, seorang perempuan biasa dari suku setempat. Seluruh dokumen pasangan ini, menurut penyelidik Perancis, hancur semasa penjajahan Itali. Tidak ada bukti yang menyokong atau membantahnya.

Apakah Preziosi, ayah tidak rasmi Khadafi keturunan Perancis? (IH)

Lihat sebelum ini..
Pesta Lucah Beyonce, Libya Habiskan USD 1.2 Juta 1 Malam.
beyonce dibooking qaddafi di karibia

Lihat secara keseluruhan..
E-Buku IH-30: Ke Arah T/Tengah Yang Islamik?

E-Buku IH-30: Ke Arah T/Tengah Yang Islamik?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails