Friday, March 04, 2011

Lepas Cina 'Pengkhianat', Keling Tak Sedar Diri' Pula.


pkr congress 281110 shamsul iskandarMerlimau 4 Mac 11: 'Keling tak sedar diri' "Begitulah tulisan risalah jahat berbau perkauman yang dikhuatiri akan menjejaskan keharmonian penduduk setempat yang berbilang bangsa dan agama, seperti gambar di atas.

Risalah itu dijumpai di peti surat rumah penduduk sekitar Kampung Ayer Merbau semalam. Sebelumnya, beberapa risalah dijumpai, melabelkan Cina sebagai 'pengkhianat'

Ketua Pemuda PKR, Shamsul Iskandar Md Akin hari ini membuat dua laporan di balai polis Merlimau berhubung tindakan liar pihak tertentu menyerang kenderaannya dan terjumpanya risalah berbaur perkauman yang tertera dengan logo PERKASA.

"Saya selaku Pengerusi Majlis pimpinan Negeri Keadilan Melaka mendesak pihak polis segera menjalankan siasatan yang menyeluruh terhadap penyebaran risalah yang tidak beranggungjawab ini," kata Shamsul dalam laporannya.

Ini kejadian kedua seumpama itu dilaporkan di Merlimau. Dua hari sebelum hari penamaan calon, beberapa risalah yang dijumpai melabelkan Cina sebagai 'pengkhianat'. Laporan kedua PKR dibuat oleh Shamsul adalah berhubung 'serangan' ke atas beberapa kenderaan PKR termasuk yang digunakan bagi membawa ketua umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Permatang Serai pada 2 Mac lalu.

"Ini adalah tindakan provokasi dan samseng oleh penyokong-penyokong BN,"tulis Shamsul dalam laporannya itu. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails