Thursday, December 16, 2010

Kes Pembunuhan Sosilawati Ditangguh Ke 27 Januari

E-Buku IH-1: \

E-Buku IH-1: 'Misteri Hilangnya Jutawan Datuk Sosilawati'

BANTING: Kes pembunuhan kejam jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya ditetapkan untuk sebutan semula di Mahkamah Majistret Telok Datuk di sini pada 27 Januari depan.

Majistret Hurman Hussain menetapkan tarikh itu selepas membenarkan permohonan yang dipersetujui semua pihak bagi menunggu prosiding rayuan dan semakan oleh dua pekerja ladang yang mengaku salah melupuskan bahan bukti pembunuhan itu di Mahkamah Tinggi Shah Alam, dekat sini.

Permohonan tersebut yang difailkan oleh K.Sarawanan dan U.Suresh akan didengar pada 10 Januari depan.

N.Pathmanabhan, T.Thilaiyalagan, R.Matan dan R.Kathavarayan didakwa membunuh Sosilawati bersama pegawai bank CIMB, Noorhisyam Mohamad, peguam Ahmad Kamil Abdul Karim dan pemandu Kamaruddin Shamsuddin.

Semua mangsa dilaporkan hilang setelah menuju ke Banting untuk bertemu seorang peguam dipercayai atas urusan jual beli tanah.

Pada prosiding Khamis, peguam Ravi Neko yang mewakili Khatavarayan memaklumkan bahawa anak guamnya telah dipukul semasa berada dalam tahanan reman. Hurman mengarahkan tertuduh untuk membuat laporan polis berhubung perkara tersebut. (AK)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails