Thursday, June 24, 2010

Penyanyi Aishah Kahwin Di Thai, Daftar Di M'sia, Mengapa?

HALAMAN HIBURAN


KUALA LUMPUR JUN 24 10: "Benar, saya dah kahwin." Demikian kenyataan penyanyi popular, Wan Aishah Wan Ariffin atau Aishah, 45, yang mengulas penyebaran gambar dirinya bersama seorang lelaki dalam Internet baru-baru ini.

Menurut penyanyi yang popular dengan lagu 'Camar Yang Pulang' itu, dia sengaja meletakkan gambar bersama suami barunya itu dalam laman Facebook untuk tatapan peminat-peminatnya.

"Kalau bukan suami saya, takkan saya hendak letak gambar kami dal'm Facebook," katanya ketika dihubungi. Ketika diminta memberikan penjelasan lanjut mengenai perkahwinan ketiganya itu, Aishah hanya meminta perkara tersebut tidak dijadikan isu kontroversi.

"Apa yang penting, kami sudah bernikah pada 30 April tahun ini. Nama suami ialah Faizal Sazali Zulkifli dan dia bekerja sendiri.

"Semasa kami berkahwin, dia seorang duda dan ada enam anak. Kami berkenalan dan buat keputusan untuk cepat-cepat bernikah kerana sejak berkenalan kami selalu bersama ke sana sini," ujarnya.

Menurut Aishah, beliau dan Faizal Sazali, 44, melangsungkan perkahwinan di Narathiwat, Thailand.

"Kami bernikah di Thailand bukan pasal hendak berpoligami tetapi kerana suami belum dapat surat cerai. Kena tunggu tiga bulan dan pertengahan Julai ini baru dia dapat surat cerai tersebut.

"Perceraian suami itu tiada kena mengena dengan saya. Kami berkenalan semasa dia sememangnya hendak buat permohonan cerai. Selepas ini, kami akan mendaftarkan perkahwinan kami di Malaysia. Saya harap peminat mendoakan kesejahteraan kami," katanya.

Komen Blog Ibnu Hasyim: Blog Ibnu Hasyim mendoakan kesejahteraan beliau. Tetapi kenapa hingga perlu berkahwin di Thailand dan akan daftar semula perkahwinan semula di Malaysia? Mengapa perlu jadi susah-susah dalam hendak buat kebajikan? Bukankah agama menyuruh "Mudahkan jangan persusahkan'? Pihak agama kena semak balik peraturan, pilih jalam memudahkan! (AK)

6 comments:

Anonymous said...

Dah ada contoh Menteri dengan artis, mahkamah kata tak salah dan dalam Islam pun kata tak salah cuma tak molek macam kawin lari jer.

Anonymous said...

Kenapa kena tunggu surat cerai tiga bulan. Yang ada edahnya perempuan, surat ceraipun ada edah. Tak takut ke kalau yang dah nak berkahwin tak boleh kahwin sebab surat je melakukan perkara terlarang. Kalau yang tahu ugama tak apa, tapi kalau yang buat-buat tak tahu macammana?

Anonymous said...

sejak berkenalan kami selalu bersama ke sana sini...

yg berusia 45 tahun pun selalu bersama ke sana sini..apa lagi yg muda2...so KENA CEPAT NIKAH.

Then, seronok dapat, pahala pun dpt.

Selamat Bernikah.

elmyda said...

Urusan Kahwin| Khidmat Berkahwin | Perkhidmatan Perkahwinan | di Siam Thai

As'kum

Sy ingin menawarkan perkhidmatan nikah kahwin dlm masa 1 jam shj yg dibuat di Pejabat Majlis Agama Wilayah Yala. Nikah tidak dibuat di rumah kadi, kedai makan ataupun masjid bg mengelakkan psgn ditipu oleh jurunikah yg tidak bertauliah (Nikah Sindiket).

Hanya 5 minit perjalanan dr pintu sempadan Malaysia. Kawasan ini aman dan tenteram, tiada peperangan atau pengeboman. Dlm 14 wilayah di selatan Thailand hanya daerah Betong tiada lgsg peristiwa yg tidak diingini. Kita masih boleh mendengar pembunuhan dan pengeboman di Songhkla dan Golok.

Sijil Nikah dikeluarkan oleh Pejabat Majlis Agama Wilayah Yala. Perkahwinan ini Sah disisi Agama dan diterima utk diperakui di Malaysia. Urusan & akad nikah hanya akan dibuat di dlm Pejabat Agama. Pasangan jg boleh membawa keluarga dan rakan bersama. Tidak lupa jg bergambar di Pejabat Agama bersama Kadi dan Saksi.

Saya telah membawa lbh dr 100 psgn tanpa sebarang masalah utk mendaftarkan perkahwinan di Malaysia. Kadi wilayah Yala terdiri drpd tokoh terkenal seperti Doktor, Pengetua Sekolah, Tuan Guru, Dato, Senator dan Saksi nikah adalah Pegawai Majlis Agama. 70% nikah yg dibuat di wilayah Songhkla & Narathiwat tidak sah dr segi syarak.

Kenderaan akan disediakan dr exit Tol Lebuhraya Utara-Selatan PLUS Kuala Kangsar/Pulau Pinang/Pengkalan Hulu. Sijil Nikah akan terus diserahkan sejurus selesai akad & surat pengesahan dlm masa 7 hari. Jika bertolak 8am dr Kuala Kangsar, 11am semua urusan telah pn selesai. Ini akan memudahkan pasangan yg mempunyai masa yg terhad.

Saya akan menguruskan segala urusan dr mula hingga selesai, bkn melalui pihak ketiga atau agen.

Diharap tawaran ini dpt menyelesaikan masalah tuan/puan.

Maklumat lanjut sila email elmyda@gmail.com. Urusan & Pertanyaan call 0175955633.

Terima Kasih.

Anonymous said...

saya sedia membantu bagi yang mempunyai sebarang masalah mengenai urusan perkahwinan dan urusan dikedutaan mengenai dokumen-dokumen yang diperlukan untuk urusan diatas,sebarang kemuskilan bolehlah berhubung dengan saya.hubungi saya di
0174406501.iskandar(zul).insya-Allah saya sedia membantu.harga boleh dirunding setakat mampu.

Anonymous said...

saya sedia membantu bagi yang mempunyai sebarang masalah mengenai urusan perkahwinan dan urusan dikedutaan mengenai dokumen-dokumen yang diperlukan untuk urusan diatas,sebarang kemuskilan bolehlah berhubung dengan saya.hubungi saya di
0174406501.iskandar(zul).insya-Allah saya sedia membantu.harga boleh dirunding setakat mampu.pengankutan disediakan dari shahab perdana hingga urusan selesai.makan minum disediakan.bersiar-siar disekitar songkhla & hatyai.sesi photografi juga disediakan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails