Friday, December 25, 2009

Saat Sedih Saya Temui Ketenangan.. -Mantan Atlit Liverpool Pilih Islam

SUKAN
ABEL Xavier, mantan pemain bola sepak keturunan Portugal terkenal dari Liverpool telah mengumumkan bersara dari bola sepak dan terus masuk Islam. Beliau memilih nama Faisal Xavier dan akan memulakan kerja-kerjakebajikan dan kemanusiaan. Terakhir, beliau bermain untuk LA Galaxy (Amerika) pada 2008 dan kini telah memutuskan untuk berhenti di dunia bola sepak.

Xavier, 37, bergabung dengan Liverpool dari Everton pada tahun 2002 dan mencetak dua gol dalam 21 penampilan bagi klub Merseyside ini. Selain di Liverpool dan Everton, ia bermain juga di Middlesbrough. Beliau pindah ke klub Major League Soccer LA Galaxy bersama David Beckham.

"Ini adalah perpisahan emosional. Saya akan ikut serta dalam sesuatu yang sangat memuaskan di tahap baru hidup saya!" Katanya. "Pada saat-saat sedih, saya telah menemui ketenangan dalam Islam. Perlahan-lahan, saya belajar agama yang penuh dengan perdamaian, kesamaan, kebebasan dan harapan."

(EraMuslim dll/AK)

1 comment:

sot said...

Segala harta benda dan kemewahan ciptaan manusia hanyalah hiburan dan pura2. Ketenangan dan kebahagiaan sejati ialah dengan memilih Islam sebagai way of life. Istiqamah dalam memburu hidayah dan rahmat Allah. Only a selected few will be chosen by Him.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails