Saturday, August 29, 2009

Ramadzan: Seks Dalam Internet, Bagaimana Di Malaysia

HALAMAN HIBURAN


MUNGKIN berkah Ramadhan, menurut Google Graph, selama bulan Ramadhan, pengguna internet di seluruh dunia, terutama di negeri Arab menurun sangat drastik. Di bulan-bulan lain sebelumnya, kata 'seks' di mesin pencari menduduki salah satu yang paling popular dan hampir tidak pernah sepi peminatnya.

Namun ketika memasuki bulan Ramadhan, kata ini hampir tidak pernah muncul dari pengakses internet di Arab. Mengapa di Arab? Ini mungkin kerana Arab sebagai simbol pemeluk Islam sedang menjalankan ibadah puasa. Seperti kita tahu, dalam puasa Ramadhan, umat Islam perlu mengawal diri.

Pada tahun 2008 lalu, pada awal September permulaan Ramadhan ketika itu pencarian kata 'seks' menjunam sampai ke titik terendah. Bagaimana pula dengan negara-negara lain? Di Barat dan AS, sama sekali tidak terpengaruh, 'seks' terus sangat popular. Bagaimana dengan Indonesia, negera yang penduduk Muslim terbesar di dunia? Hal ini juga ternyata mengalami penurunan yang signifikan.Malaysia pula bagaimana? Jumlah penduduk kecil dan pelbagai agama pula?

Namun, ketika Ramadhan berakhir, dari laporan tahun-tahun sebelumnya, pengguna internet yang mencari kata 'seks' berlipat-lipat lagi, dan bahkan mencapai puncaknya. Barangkali buang geram agaknya! (Sumber Era Muslim dll/AK)

1 comment:

Anonymous said...

SALAM PERJUANGAN


http://NTVIRUS.wordpress.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails