Thursday, August 27, 2009

MLTR: UMNO & Majlis Fatwa Hina Islam? -Dr Mohd Hasyim.

By ASYOK KUMAR
HALAMAN HIBURAN

China Confidential: Celine Dion/Michael Learns ti Rock/ Eric Piatti

BLOG Ibnu Hasyim menyokong kenyataan Ketua Dewan Pemuda PAS, Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi yang mengutuk sekeras-kerasnya dan menganggap penganjuran konsert kumpulan Micheal Learns To Rock (MLTR) dijadualkan akan mengadakan konsert Micheal Learns To Rock — Eternity Tour 2009 — Live in Malaysia pada 5 September ini bertempat di Arena of Stars, Genting Highland sebahagian dari siri jelajahnya, adalah satu penghinaan kepada negara Malaysia dan umat Islam yang sedang melaksanakan ibadah puasa bulan Ramadhan.

"Kami menyokong Nasrudin dalam kenyataannya menyifatkan tindakan kerajaan dalam meluluskan penganjuran konsert tersebut adalah seperti tidak menunjukkan sensitiviti terhadap masyarakat Malaysia yang majoritinya Islam. Apalagi dalam bulan Ramadhan pun, masyarakat seperti tidak terhenti dari diasak dengan agenda kelekaan dan kelalaian." Kata editornya Dr Mohd Hasyim yang baru pulang dari negara jiran pagi ini.

Nasrudin sebelumnya, turut mempersoalkan bagaimana konsert sebegitu boleh diluluskan penganjurannya, bukan hanya kerana dalam Ramadhan, tetapi juga dalam tempoh sambutan bulan kemerdekaan, yang kebiasaannya tamat pada 16 September (Hari Malaysia). Sepatutnya, seperti selalu, bulan kemerdekaan harus dipenuhi dengan aktiviti-aktiviti seperti majlis tahlil, forum dan dialog yang mampu meningkatkan semangat patriotisme di kalangan rakyat.

"Saya sama berpendapat dengan Nasrudin, konsert sebegini tidak pernah membantu memotivasi rakyat untuk menjadi yang lebih baik, bermoral dan berdaya saing, bahkan semakin melemahkan moral dan mental mereka, sekaligus mengheret mereka tenggelam di bawah gelora nafsu. Mengapa pihak-pihak tertentu masih belum sedar?" Tanya Dr Mohd lagi.

Pemuda PAS juga berpendirian bahawa konsert MLTR mestilah dibatalkan serta-merta dan tidak teragak-agak untuk turun membantah jika masih diteruskan. Beliau tertanya-tanya di mana suara Pemuda Umno? Beliau menyeru semua NGO Islam seperti GPMS, PPIM, PEKIDA, ABIM, JIM, TERAS atau GAMIS turut serta dan di mana Majlis Fatwa Kebangsaan yang diam membisu bila maksiat mungkar sedang berlaku dihadapan mata?

"Apakah ini tidak menjatuhkan muruah umat Islam, lebih-lebih lagi di bulan puasa? Kalau DAP tak bantah menasabah le, kerana mereka mungkin masih belum faham Islam.. tetapi UMNO atau Majlis Fatwa bagaimana? Tidakkah ini menghina Islam?" Kata Dr Mohd Hasyim yang juga Presiden Grup Universiti Ulu Klang. (AK)

2 comments:

mr edz said...

dah la sepanjang tahun asyik menyanyi jer programnya.. bulan puasa pun nak adakan menyanyi jugak.. macam puak puak ni tak kan mati.. hidup selamanya kot.

Anonymous said...

Ketua M.C.A Gombak YIP KUM FOOK,
Perkara U buat salah (jahat), tipu wang orang ramai, tipu perempuan dan wang perempuan, makan wang Tokong ……U sekiranya manusia U mesti bertanggongjawab sendiri.

U menlaporkan kepada Polis. Polis mesti akan guna otaknya menyiasat mana yang betul dan mana yang tipu. Siapa makan cilli padi, siapa akan rasa pedasnya.

Kalau U Jantan, gunalah nama U sendiri bertekal di Internet, jangan guna nama yang Suci SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, MALAYSIA, bagi menyembunyikan diri..

Head of M.C.A Gombak YIP KUM FOOK ,
U do mistake (crooks), lies of money people, lies of women and money women, eat money Temple, U are human being should be charged with the responsibility themselves.

U report to police. Police must use his brain will investigate what is right and what is wrong. Anyone eat Cilli Padi, Anyone will feel the spiciness.

if U males, U use own name against on the Internet, do not use the Holy name of SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, MALAYSIA, for hide yourself ..


Head of M.C.A Gombak YIP KUM FOOK ,
你做邪恶的事,骗公众的钱,骗女人和骗女人的钱,吃寺庙的钱...... 你应该自己负责任。

你向警方报案。警方一定会使用大脑进行调查,谁是错误, 谁骗人的钱.。谁I吃辣椒,谁会觉得辣。

你如果是男性,在互联网上使用自己的名辩论,不要使用神圣 SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, MALAYSIA,的名来隐藏自己..

YOUR TRULY

MCA MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails